Τι αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι στα λιμάνια

Προβλήματα και ελλείψεις: Τι μέτρα και παρεμβάσεις προτείνει η ΠΕΠΕΝ

Κάθε λιμάνι και… κίνδυνος για τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα σχεδόν σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση για την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών και προτείνει μέτρα και παρεμβάσεις σε καθένα εξ αυτών προκειμένου να γίνουν πιο ασφαλή για επιβάτες, πληρώματα και πλοία. Ορισμένες από τις επισημάνσεις τους σε ελληνικά λιμάνια είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί. Ειδικότερα:

Βόλος. Κατασκευή σιδερένιας μεταλλικής προβλήτας μήκους 100 μέτρων, ώστε δύο πλοία να πρυμνοδετούν με ασφάλεια με όλους τους καιρούς.

Ζάκυνθος. Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.

Ηγουμενίτσα. Εκβάθυνση του διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Ηράκλειο. Η ράμπα φόρτωσης Νο. 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.

Κάρπαθος. Διαπλάτυνση προβλήτας στα Πηγάδια προς βόρεια για ασφαλή πρόσδεση του πλοίου, όπως και στο Διαφάνι.

Κέρκυρα. Χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μία υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δύο πλοία.

Κυλλήνη. Ανακατασκευή της ράμπας Νο. 4 γιατί έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα να μη «στρώνουν» οι καταπέλτες των πλοίων.

Μήλος. Επέκταση προβλήτας για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον τριών πλοίων.

Μύκονος (νέο λιμάνι). Συντήρηση όλων των προβλητών καθώς έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο.

Μυτιλήνη. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, δεν υπάρχει χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία στο σημείο όπου έγινε το νέο λιμάνι.

Νάξος. Η προβλήτα της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα όπου μπορεί να δεθεί ο κάβος.

Πάρος. Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς κάθε χρόνο επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς ΒΔ.

Πειραιάς. Απαιτούνται πολλές παρεμβάσεις σε όλες τις πύλες, όπως τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος) , αποκατάσταση φθορών, συντηρήσεις έδρασης μπιντών, τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος
κρηπιδώματος) κλπ.

Ραφήνα. Εκβάθυνση όλου του λιμένα και ιδιαίτερα στις προβλήτες Νο. 3, 4, 8, 9. Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της προβλήτας Νο. 13.

Σαντορίνη. Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία.

Σούδα. Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Σχοινούσα. Άκρως επικίνδυνο λιμάνι, ειδικά με τους νότιους καιρούς.

Τήνος. Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια. Κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Π.Ο.Λ./Συναντήσεις με Ηγεσία του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και με Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών – ΠΟΛ πραγματοποίησε την 19 Μαΐου 2025 συναντήσεις με την νέα Ηγεσία του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής προκειμένου να συζητήσουμε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν στα στελέχη και επιτάσσουν την κοινή μας σύμπραξη ώστε να

Η Ελλάδα στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ναύλωσης πολυτελών σκαφών

Η Ελλάδα εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίου προορισμού στη διεθνή αγορά ναύλωσης πολυτελών σκαφών αναψυχής, κατακτώντας την πρώτη θέση παγκοσμίως για το 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία της RIGINOS Yachts, η χώρα μας διατηρεί σταθερά το ηγετικό της μερίδιο

Η δύναμη της ναυτιλίας: ιστορική στιγμή για τη φωνή των Ναυτελλήνων στον ΟΗΕ

Σε μια ιστορική στιγμή για την παγκόσμια ναυτιλία, η πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησης της ισχυρότερης εφοπλιστικής κοινότητας παγκοσμίως, κ. Μελίνα Τραυλού πραγματοποίησε εισήγηση στο πλαίσιο συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Η συγκεκριμένη συνεδρίαση με

Μετάβαση στο περιεχόμενο