Τι αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι στα λιμάνια

Προβλήματα και ελλείψεις: Τι μέτρα και παρεμβάσεις προτείνει η ΠΕΠΕΝ

Κάθε λιμάνι και… κίνδυνος για τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα σχεδόν σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση για την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών και προτείνει μέτρα και παρεμβάσεις σε καθένα εξ αυτών προκειμένου να γίνουν πιο ασφαλή για επιβάτες, πληρώματα και πλοία. Ορισμένες από τις επισημάνσεις τους σε ελληνικά λιμάνια είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί. Ειδικότερα:

Βόλος. Κατασκευή σιδερένιας μεταλλικής προβλήτας μήκους 100 μέτρων, ώστε δύο πλοία να πρυμνοδετούν με ασφάλεια με όλους τους καιρούς.

Ζάκυνθος. Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.

Ηγουμενίτσα. Εκβάθυνση του διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Ηράκλειο. Η ράμπα φόρτωσης Νο. 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.

Κάρπαθος. Διαπλάτυνση προβλήτας στα Πηγάδια προς βόρεια για ασφαλή πρόσδεση του πλοίου, όπως και στο Διαφάνι.

Κέρκυρα. Χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μία υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δύο πλοία.

Κυλλήνη. Ανακατασκευή της ράμπας Νο. 4 γιατί έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα να μη «στρώνουν» οι καταπέλτες των πλοίων.

Μήλος. Επέκταση προβλήτας για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον τριών πλοίων.

Μύκονος (νέο λιμάνι). Συντήρηση όλων των προβλητών καθώς έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο.

Μυτιλήνη. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, δεν υπάρχει χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία στο σημείο όπου έγινε το νέο λιμάνι.

Νάξος. Η προβλήτα της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα όπου μπορεί να δεθεί ο κάβος.

Πάρος. Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς κάθε χρόνο επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς ΒΔ.

Πειραιάς. Απαιτούνται πολλές παρεμβάσεις σε όλες τις πύλες, όπως τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος) , αποκατάσταση φθορών, συντηρήσεις έδρασης μπιντών, τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος
κρηπιδώματος) κλπ.

Ραφήνα. Εκβάθυνση όλου του λιμένα και ιδιαίτερα στις προβλήτες Νο. 3, 4, 8, 9. Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της προβλήτας Νο. 13.

Σαντορίνη. Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία.

Σούδα. Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Σχοινούσα. Άκρως επικίνδυνο λιμάνι, ειδικά με τους νότιους καιρούς.

Τήνος. Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια. Κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συμμετοχή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στην 15η Ετήσια Σύνοδο του ευρωπαϊκού Φόρουμ των Ακτοφυλακών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. και των χωρών της Συνθήκης Σένγκεν (European Coast Guard Functions Forum – ECGFF)

Η 15η ετήσια σύνοδος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ των Ακτοφυλακών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. (ECGFF) διεξήχθη το χρονικό διάστημα 17-19/09/2024 στη πόλη Setubal της Πορτογαλίας. Σκοπός του Φόρουμ αποτελεί η προώθηση της συνεργασίας σε τομείς όπως η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας,

Ομοσπονδίες: Τελευταία προειδοποίηση…Δεν πάει άλλο!

Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2024 Αρ. Πρωτ.: 201/1/58α Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, Κληθήκαμε σήμερα, όπως γνωρίζετε, προκειμένου να υπάρξει άμεση ενημέρωση της Κυβέρνησης για τις ανησυχίες που προκάλεσαν οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, αλλά και για την καθολική απαίτηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος να

Γιατί οι νέοι αρνούνται τις στρατιωτικές σχολές

Τώρα που κάθισε ο κουρνιαχτός, με ψυχραιμία μπορεί να αναλυθεί το αποτέλεσμα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στις σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου δυστυχώς στις στρατιωτικές σχολές και φέτος είχαμε σοβαρότατα προβλήματα στη συμπλήρωση του αριθμού των εισαγόμενων που προβλεπόταν

Πιερία: Νεκρός σμηνίτης στη μονάδα του στη Σκοτίνα

Τον θάνατο ενός σμηνίτη 23 ετών, που υπηρετούσε στο Κέντρο Ετοιμότητας Διασποράς Αεροπορίας Σκοτίνας ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορία. Ο σμηνίτης βρέθηκε λιπόθυμος στη θέση εργασίας του και του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από Νοσηλευτικό Προσωπικό της Μονάδας. Άμεσα διακομίσθηκε,

Μετάβαση στο περιεχόμενο