Έως τα τέλη του έτους εκτιμάται ότι θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός
για την παραχώρηση του εμπορευματικού τμήματος του λιμένα της
Αλεξανδρούπολης, το οποίο φαντάζει ως το περιφερειακό λιμάνι με το πιο
έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει κομβική θέση, αφού τυχόν βέλτιστη αξιοποίησή του σηματοδοτεί την αποφυγή του Ελλησπόντου στη διακίνηση φορτίων.
Το λιμάνι βρίσκεται σε σημείο, το οποίο συνδέεται άμεσα με την
Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα
τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό
Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού
Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).
Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές
υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης
κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου
(LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
id=”attachment_31066″ style=”width: 790px” class=”wp-caption aligncenter”>
Στέλεχος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης μίλησε στο metaforespress.gr, σημειώνοντας τα ακόλουθα:
«Εκτιμούμε ότι 4 με 5 εταιρείες θα εκδηλώσουν αρχικό ενδιαφέρον. Αυτό
που θα παραχωρηθεί είναι τα 180 στρέμματα της μεγάλης προβλήτας και τα
300 στέμματα της χερσαίας ζώνης, που είναι για εμπορευματικά κέντρα και
χρήσεις Logistics.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορεί να είναι από τις ΗΠΑ, Έλληνες
επιχειρηματίες, όπως ο Δ. Κοπελούζος ή ο Δ. Μελισσανίδης, κινεζικές
εταιρείες, οι οποίες δείχνουν ενδιαφέρον για τη σύνδεση με το
σιδηρόδρομο και εταιρείες αραβικών συμφερόντων.
Επίσης, με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση των ΟΛΘ και ΟΛΠ ή μετόχων αυτών.
Η έκταση που θα παραχωρηθεί προβλέπει ελεύθερη τελωνειακή ζώνη, φορτοεκφορτώσεις, εμπορευματικό και ενεργειακό κέντρο, κτλ.».
Άξιο αναφοράς είναι ότι το προηγούμενο διάστημα το λιμάνι της
Αλεξανδρούπολης επισκέφθηκε ο Αμερικανός πρέσβης και η Αυστραλιανή
πρέσβειρα.