Το Λιμενικό της προσφοράς

Γράμματα αναγνωστών

Κύριε διευθυντά

Αναφέρομαι στις γνωστές πια, συκοφαντικές και δυσφημιστικές για το ελληνικό Λιμενικό Σώμα δηλώσεις στο Ευρωκοινοβούλιο, και απευθύνομαι, τελών «εν δεδικαιολογημένη αγανακτήσει», στον Ελληνα ευρωβουλευτή, η όψη του οποίου έδινε την εντύπωση ότι παρακολουθούσε εκστασιασμένος, ίσως και ενθουσιασμένος, τα λεγόμενα.

Θα ήθελα να του συστήσω, αν πράγματι θέλει να ενημερωθεί για την πραγματική προσφορά του Λιμενικού Σώματος στη διάσωση ανθρωπίνων ζωών στη θάλασσα και την παράδοση που έχει δημιουργηθεί, να ρωτήσει πολύ στενό συγγενικό του εξ αγχιστείας πρόσωπο, το οποίο, υπηρετώντας ως στρατεύσιμος ναύτης Λ.Σ. στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου, δεν δίστασε να ριχτεί στα παγωμένα νερά της Ρόδου, ένα βράδυ του Φεβρουαρίου του 1968, και να σώσει μαζί με τους συναδέλφους του όλο το πλήρωμα του αμερικανικού αντιτορπιλικού Μπέιτς, το οποίο για διαφόρους λόγους προσάραξε και διελύθη στα βράχια έξω από τον Ναυτικό Ομιλο Ρόδου.

Αλλά η προσφορά δεν σταματά εκεί.

Οταν την επομένη, ο ίδιος ο αρχηγός του 6ου αμερικανικού στόλου ναύαρχος Κιντ έφθασε με το επιτελείο του στη Ρόδο για να ευχαριστήσει και να συγχαρεί τον κεντρικό λιμενάρχη, αείμνηστο τότε πλωτάρχη Λ.Σ. Δημ. Κατεβαίνη, και όλο το προσωπικό για την απίστευτη, όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος, επιτυχία της επιχειρήσεως, πληροφορηθείς από τους διασωθέντες Αμερικανούς αξιωματικούς ότι το προσωπικό του λιμεναρχείου είχε απολέσει ωρολόγια, πορτοφόλια, άλλα τιμαλφή, τα παπούτσια και τα ρούχα του, ζήτησε να του γνωρίσουμε το ύψος της ζημίας για άμεση αποζημίωση.

Ουδείς όμως από το προσωπικό εδέχθη να αποζημιωθεί. Και έχει σημασία το γεγονός ότι οι στατεύσιμοι ναύτες ελάμβαναν μηνιαίο μισθό ίσο με 2-3 καφέδες, άντε και ένα σάντουιτς.

Εγώ, νέος αξιωματικός τότε, θυμάμαι πάντα την έκπληξη του ναυάρχου. Πράγματι έμεινε ενεός και ξαναρωτούσε πώς είναι δυνατόν, αφού υπέστησαν ζημιές, να μη θέλουν να αποζημιωθούν. Παρά την επιμονή του, κανείς δεν δέχτηκε.

Αυτή είναι η παράδοση του Λιμενικού Σώματος, στη δημιουργία της οποίας και ο στενός συγγενής του συνέβαλε, και αυτή την παράδοση έχουμε την απαίτηση να σεβαστεί ο κύριος ευρωβουλευτής.

 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΗΣ
Αντιναύαρχος Λ.Σ. (ε.α.), Βούλα

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.