Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Επιβλητικό, πολυτελές, υπερσύγχρονο, αχανές.  Οι απόψεις διίστανται και οι γνώμες ποικίλλουν, όμως όλοι όσοι το επισκέφθηκαν έως τώρα συμφωνούν σε ένα πράγμα:  Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης αποτελεί ταξιδιωτική εμπειρία από μόνο του.

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Η ένδειξη «προσδεθείτε» έχει ανάψει, το αεροσκάφος ευθυγραμμίζεται για την προσγείωση και από το παράθυρο ήδη φαίνεται, πέρα από τον κατάφυτο Λόφο του Βαλεντίνου, μια απέραντη νέα πόλη, με φωτισμένες πίστες, αμέτρητα καταστήματα και εστιατόρια, και αμέτρητους επιβάτες να την κατοικούν.  Ο εντυπωσιακός πύργος ελέγχου -το εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό δημιούργημα που συμβολίζει τόσο το πάντρεμα παράδοσης και τεχνολογίας όσο και αυτό μεταξύ Ευρώπης και Ασίας- δεσπόζει στο βάθος και μας προϊδεάζει πως εδώ η ταξιδιωτική εμπειρία έχει μπει στη νέα εποχή.

Με τη ραγδαία -και κάθε άλλο παρά «δραματική»- αύξηση της εισροής τουριστών στη γείτονα, χάρη στην ομολογουμένως εξαιρετική στρατηγική σχεδιασμού του τουρκικού τουριστικού προϊόντος, τα τελευταία χρόνια, αλλά και την ασφυκτική ώθηση των δύο αεροδρομίων της Κωνσταντινούπολης (Ατατούρκ στην ευρωπαϊκή πλευρά και Σαμπιχά Γκιοκσέν στην ανατολική) στα όριά τους ως προς τη δυνατότητα διαχείρισης τόσο επισκεπτών όσο και αεροσκαφών, η δημιουργία ενός νέου αερολιμένα που θα μπορούσε να σπάσει τα ρεκόρ σε μέγεθος, ανέσεις και τεχνολογική εξέλιξη ήταν μονόδρομος.

Στο πλαίσιο ενός κολοσσιαίου εγχειρήματος, που έκανε ακόμη και το National Geographic να θελήσει να το καταγράψει, η εν μία νυκτί μεταφορά εξοπλισμού και υπηρεσιών καθώς και τα -εσπευσμένα- εγκαίνια του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης έγινε στις 29 Οκτωβρίου 2018, σε μια εξαντλητική μάχη με τον χρόνο προκειμένου να συμπέσει με την 95η επέτειο από την ίδρυση της σύγχρονης τουρκικής Δημοκρατίας, κάτι που μοιραία έφερε στο φως κακοτεχνίες, ελλείψεις και συχνά το χάος.  Χρειάστηκαν ωστόσο ελάχιστοι μήνες ώσπου να καταστεί πλήρως λειτουργικό και να ξεκινήσει περήφανα την ξέφρενη πορεία του προς τον τελικό στόχο της υποδοχής 200 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως.  Και άλλοι τόσοι ώσπου ο κορωνοϊός να κάνει (και) τον κόσμο της αεροπλοΐας να πάψει να περιστρέφεται.

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Αφήνοντας πίσω του την πανδημία και όσα του στοίχισε, το Νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (στο οποίο δεν «μεταφέρθηκε» το όνομα του μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ -και μάλλον όχι τυχαία, επί των ημερών του Ερντογάν) αυξάνει καθημερινά τη δύναμη και το κύρος του, καθώς οι συνεχείς προσγειώσεις και απογειώσεις στους τέσσερις εν λειτουργία αεροδιαδρόμους του υπόσχονται ραγδαία αύξηση των σχεδόν 53 εκατομμυρίων επιβατών που πέτυχε το περασμένο έτος.  Αναμφίβολα οι αποστάσεις μεταξύ πυλών σε έναν ενιαίο τερματικό σταθμό συχνά είναι μεγάλες, αυτό όμως δεν αγχώνει τον αργοπορημένο επιβάτη μετεπιβίβασης περισσότερο από ό,τι στο χαοτικό Άμστερνταμ ή την ατελείωτη Φρανκφούρτη, καθώς εδώ οι αρκετοί κυλιόμενοι διάδρομοι, το καθαρό περιβάλλον και η αίσθηση ελευθερίας που αποπνέει η έως και 44 μέτρων οροφή κάνει την περιήγηση στα 1,4 εκατομμύρια τ.μ. του να προκαλεί κάθε άλλο παρά δυσφορία.

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Και πώς να νιώσεις δυσφορία άλλωστε, όταν πριν ακόμα φτάσεις στην «πλατεία», όπου βρίσκονται και τα εμβληματικά business lounges της Turkish Airlines (του κυριότερου αερομεταφορέα του αεροδρομίου) και το ομολογουμένως εντυπωσιακό Sky Team Lounge, που ελάχιστα έχει να ζηλέψει από το αντίπαλον δέος, συναντάς μια πληθώρα καταστημάτων που ταιριάζουν κυριολεκτικά σε όλα τα γούστα και, κυρίως, σε κάθε τσέπη.  Δεν χρειάζεται να απομακρυνθείς πολύ για να βρεθείς στο μαγικό “luxury hill”, σε κάποια από τις μπουτίκ των πολυτελέστερων διεθνών brands (Bulgari, Celine, Christian Dior, Fendi, Gucci, Hermès, Louis Vuitton, Prada και Yves Saint Laurent κ.α.) με τα σκαλιστά patterns και τις βιτρίνες που ζαλίζουν, κι όμως στις κρεμάστρες του Waikiki, απέναντι, μπορεί κανείς να βρει όσα ξεμυαλίζουν τους επισκέπτες του ισπανικού κολοσσού ένδυσης, αλλά με άρωμα Εγγύς Ανατολής.  Την πολυτέλεια άλλωστε μπορούμε να την απολαύσουμε και στο εξαιρετικό κέντρο spa που βρίσκεται εδώ, στο επίπεδο των αναχωρήσεων.  Με εγκαταστάσεις που καλύπτουν όλο το φάσμα της περιποίησης, το Ambassador Spa προσφέρει μια μοναδική εμπειρία αναζωογόνησης από την κορυφή ως τα νύχια, ενώ η minimal εμπειρία στο Νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης συνεχίζεται στα ξενοδοχεία Yotel και Yotelair, που στεγάζονται στο εσωτερικό του -αν και υπάρχουν και τα πολύ εξυπηρετικά Sleepods για όσους βιάζονται… ακόμη και στον ύπνο τους.

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Και δεν αρκούμαστε μόνο στα γκουρμέ deli με τις μεθυστικές μυρωδιές που προϊδεάζουν τον άρτι αφιχθέντα για το γαστρονομικό πανηγύρι για το οποίο φημίζεται η Τουρκία, ως προς τις επιλογές εστίασης εδώ.  Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι πέρα από τις γνωστές διεθνείς αλυσίδες το αεροδρόμιο φιλοξενεί και «δυσεύρετα» food chains (ένα από τα ελάχιστα Popeye’s στην Ευρώπη και το απολαυστικό Shake Shack από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού), ενώ οι «περαστικοί» ενός tight layover θα βρουν μεγάλη ποικιλία από σουβενίρ -από σετ τσαγιού και ναργιλέδες έως και χειροποίητα ριχτάρια και περίτεχνα χαλιά- αλλά και γευστικές μπουκιές Ανατολής που χωρούν στο carry-on τους, είτε κατευθύνονται προς την Πόλη (λεωφορεία και ταξί καλύπτουν τα 40 χλμ. της απόστασης γρηγορότερα απ’ ό,τι φοβόμασταν, όλο το 24ωρο) είτε προς τον επόμενο προορισμό τους.  Έως την επόμενη επίσκεψη, που, χάρη στην ελκυστική για τον επισκέπτη ισοτιμία και τη βολική για τον layover passenger στάση, συνήθως δεν αργεί.

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης είναι ένας γίγαντας στο σταυροδρόμι των ηπείρων

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος: Έκθεση αφιερωμένη στον «ζωγράφο της θάλασσας»

Η έκθεση αναμένεται να αποτελέσει μια ακόμη σημαντική αναφορά στο έργο του μεγάλου Έλληνα θαλασσογράφου. Θα παρουσιαστούν 52 πίνακες της συλλογής του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, η οποία είναι η μεγαλύτερη συλλογή έργων του κορυφαίου Έλληνα θαλασσογράφου. Επίσης το κοινό θα

Συνάντηση ΥΠτΠ, Μ. Χρυσοχοΐδη με Εκτελεστικό Διευθυντή FRONTEX, H. Leijtens

Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης συναντήθηκε, χτες, Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, με τον Εκτελεστικό Διευθυντή του Frontex, Hans Leijtens. Στο πλαίσιο της συνάντησης τους, συζήτησαν το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση στα σύνορα δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων, όπως και

Ένα αεροπλανοφόρο πλάι στο…Κ.Λ. Πειραιά

Απο τις σπάνιες εμφανίσεις στο λιμάνι του Πειραιά του Ισπανικού μίνι αεροπλανοφόρου Juan Carlos I (L 61). Είναι μάλιστα δεμένο σε σημείο όπου ο καθένας μπορεί να απολαύσει από πολύ μικρή απόσταση τα Harriers. Σπάνιο θέαμα. Όσοι έχουν χρόνο, ας

Το μακρύτερο road-trip του πλανήτη μας

Από Βορρά η διαδρομή ξεκινά από την Αλάσκα και στο Νότο καταλήγει στην Παταγονία (Γη του Πυρός). Διατρέχει 14 διαφορετικές χώρες της Αμερικανικής ηπείρου και έχει μήκος 48.000 χιλιόμετρα ή 29.825,817 μίλια. Όσοι σκεφτόσαστε να πάρετε τον ομματιών σας, μη

Μετάβαση στο περιεχόμενο