Το όψιμο ενδιαφέρον του κ. Σαντορινιού για το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό

Την 18-7-2019 ανατέθηκαν στον κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟ καθήκοντα Τομεάρχη Ναυτιλίας του  ΣΥΡΙΖΑ για την Ναυτιλία.

Δεν πρόλαβε να αναλάβει τα νέα του καθήκοντα ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός και αμέσως εξέδωσε ένα Δελτίο Τύπου, όπου καυτηριάζει την νέα οργανωτική διάρθρωση του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Αναφέρει στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο κ. Σαντορινιός -μεταξύ άλλων-  ότι: «….η συγχώνευση των Γεν. Γραμματειών σε μία εντάσσεται στην  γενικότερη στρατηγική υπερσυγκέντρωσης αρμοδιοτήτων σε μονοπρόσωπα όργανα (Υπουργός, Γενικός Γραμματέας)….., απουσιάζει η λογοδοσία και η διαφάνεια ενώ αναμένεται να δοθούν υπερεξουσίες στον νέο Υπουργό που θα αποφασίζει π.χ. κατά το δοκούν, για μετακινήσεις πολιτικών υπαλλήλων του Υπουργείου, για μεταθέσεις των στελεχών του λιμενικού σώματος, για τις προμήθειες κλπ. επαναφέροντας έτσι το πελατειακό κράτος του παρελθόντος…».

Ειλικρινά διαβάζοντας τα παραπάνω κάποιος που γνωρίζει τα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ στο Υπουργείο Ναυτιλίας εύλογα του τίθενται ερωτηματικά όπως:

Καλά επί της Κυβέρνησης Σύριζα δεν υπήρχαν  μονοπρόσωπα όργανα (Γενικοί Γραμματείς, Αναπληρωτής Υπουργός, Υπουργός που αποφάσιζαν;

Ο Υπουργός ή Γενικός Γραμματέας επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ λογιζόταν ως συλλογικό όργανο ενώ τώρα επί Ν.Δ. το ίδιο όργανο, είναι σύμβολο υπερεξουσίας και υπερσυγκέντρωσης  αρμοδιοτήτων και μονοπρόσωπο  και μάλιστα αδιαφανές;

Λέτε τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών να  έχουν δημιουργήσει κάποια σχετική σύγχυση σε μερικά από τα  στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ; Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς  την εμμονή σε τέτοιου είδους ισχυρισμούς…;

Φαίνεται,  ότι ο κ. Σαντορινιός συνεχίζει την ίδια τακτική,  δεν κατάλαβε  το μήνυμα των εκλογών και συνεχίζει και από την θέση της αντιπολίτευσης, τα ψέματα προκειμένου να καλύψει  τις  απαράδεκτες κομματικές πρακτικές στη Δημόσια Διοίκηση όταν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ στην Κυβέρνηση.

Προφανώς για ευνόητους λόγους ξέχασε ο κ. Σαντορινιός, ότι με το άρθρο 26 του ν. 4504/2017, καταργούμενης  κάθε έννοιας αυτονομίας του Αρχηγείου Λ.Σ. και της αρμοδιότητας του Αρχηγού Λ.Σ. να ορίζει τα του στρατιωτικού προσωπικού-, ως ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας καθόρισε, οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις ακόμα και οι απλές διαθέσεις του Προσωπικού Λ.Σ.,   να γίνονται με Απόφαση του Υπουργού.

Να θυμίσουμε όμως,   ότι ο τότε Πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας με την αριθ. ΥΑ64/13-9-2018 Απόφαση του  καθήκοντα Αναπληρωτή Υπουργού, προφανώς για να μην υπάρχουν παράπονα, μοίρασε την πίτα  και όρισε μέχρι τον βαθμό του Πλωτάρχη να αποφασίζει ο  Αναπληρωτής Υπουργός (κ. Σαντορινιός) για τις μεταθέσεις, «μετασταθμεύσεις!!!» αποσπάσεις κ.λ.π. ενώ για τους λοιπούς ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς ο Υπουργός…

Είναι ή δεν είναι η  Πολιτική Ηγεσία επί της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που απαξίωσε  πλήρως τα στελέχη του Λ.Σ και  επανάφερε ένα χείριστης μορφής  ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΟ κράτος, πέρα από κάθε προηγούμενο;

Μήπως δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι ο ελληνικός λαός πρόσφατα καταδίκασε την αλαζονεία, τον έντονο κομματισμό,  το ψέμα  και την απραξία που υπονομεύουν  κάθε έννοια  συνοχής στην κοινωνία  και καλλιεργεί τον διχαστικό λόγο.

Επιμελώς αποκρύβει ο κ. Σαντορινιός  το γεγονός, ότι σύμφωνα με το άρθρο 19 του ΠΔ 84/2019 (Α΄123) οι Υπηρεσίες που μεταφέρθηκαν στον σημερινό Υπουργό με το άρθρο 15 «….δύνανται να υπαχθούν εκ νέου με απόφαση του οικείου Υπουργού σε έναν εκ των υφιστάμενων Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου.»

Με απλά λόγια, μέχρι να συγκροτηθούν οι Νέες Γραμματείες και με Υ.Α. να τους μεταβιβαστούν αρμοδιότητες , θα έπρεπε υπογράφει κάποιος, να υπάρχει συνέχεια στην Διοίκηση…

Ας περιμένουμε λοιπόν λίγο την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων μεταβίβασης αρμοδιοτήτων καθώς  και τον νέο Οργανισμό του Υπουργείου  και τότε όλοι έχουμε κάθε λόγο να κρίνουμε …

Ο κ. Σαντορινιός στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ισχυρίζεται επίσης ότι υποβαθμίζεται η Λιμενική Πολιτική αφού καταντά πάρεργο μιας γιγαντιαίας Γραμματείας.

Επίσης  επισημαίνει ότι «…Η ναυτική εκπαίδευση, η ναυτεργασία, η ποντοπόρος ναυτιλία, οι θαλάσσιες συγκοινωνίες κλπ. αναμιγνύονται με τις λιμενικές υποδομές, τις ναυτιλιακές επενδύσεις και το θαλάσσιο τουρισμό παραγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες των προβλημάτων που παρουσιάζει ο κλάδος της Ναυτιλίας εν ευρεία έννοια, με αυτόν των  λιμενικών υποδομών και του τουρισμού..».

Κατ’ αρχή να επισημανθεί ότι δεν έχει γνωστοποιηθεί ότι καταργείται κάποια Υπηρεσία που υποστηρίζει τις Λιμενικές Υποδομές.

Η θέση ενός Γ.Γ καταργήθηκε και όχι οι διοικητικές δομές που έτσι και αλλιώς προϋπήρχαν πριν από την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Επιπρόσθετα από τους ισχυρισμούς του κ. Σαντορινιού δημιουργείται εύλογα το ερώτημα:

Όταν με αριθ. ΥΑ64/13-9-2018 Απόφαση του  τότε Πρωθυπουργού κ. ΤΣΙΠΡΑ (άρθρο 1 ) ανατίθετο στον Αναπληρωτή Υπουργό  κ. Σαντορινιό μεταξύ άλλων  αρμοδιότητες από την Γενική Διεύθυνση Λιμένων και Λιμενικών Υποδομών παράλληλα  με αρμοδιότητες των  «ναυτιλιακών» Διευθύνσεων  της Ναυτικής Εργασίας και της Ακτοπλοΐας, αυτό ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΟΤΕ ΑΝΑΜΙΞΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ  ενώ τώρα αποτελεί;

Ίσως  να μην θυμάται σκοπίμως ο κ. Σαντορινιός, ότι σύμφωνα με την ίδια Απόφαση του τότε Πρωθυπουργού:

α.   «…οι αρμοδιότητες επί θεμάτων που αφορούν τους Οργανισμούς Λιμένων, ασκούνται από τον Υπουργό…»

 

β.  με την περ. (α) του άρθρου 3 αυτής εξαιρούνται από τις αρμοδιότητες του κ. Σαντορινιού «…α) ο προσδιορισμός της πολιτικής του Υπουργείου στο πλαίσιο των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου και των λοιπών συλλογικών κυβερνητικών οργάνων,..»

 

Αφού λοιπόν για όλα τα ουσιαστικά θέματα αποφάσιζε ο τότε Υπουργός, που βρίσκεται σήμερα η υποβάθμιση των θεμάτων των Λιμένων;

Να μην αναφερθεί κανείς στο θαλάσσιο τουρισμό, όπου παρά την ύπαρξη τομεακού  Γ. Γραμματέα και Αναπληρωτή Υπουργού:

– και συνεχείς τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο είχαμε,

-και  απίστευτες Υπουργικές Αποφάσεις για την απόδοση του ΦΠΑ με την προσκόμιση όλων των στιγμάτων στις Εφορίες, είχαμε, (μήπως για την ερμηνεία των θα χρειαζόταν να μεγαλώσει λίγο ακόμη η γραφειοκρατία με την πρόσληψη Πλοιάρχων;)

– και το Μητρώο Τουριστικών Σκαφών  ουσιαστικά δεν έχει λειτουργήσει,

– και για να συστήσει κάποιος μία εταιρεία για την εκμετάλλευση ενός Τουριστικού Πλοίου, απαιτείται να περιμένει μερικές εβδομάδες αν όχι μήνες…

Σε τι εξυπηρετούσε λοιπόν η θέση του Αναπληρωτή Υπουργού;

Μήπως εξυπηρετούσε τελικά  μόνο ενδοκομματικές ανάγκες   αλλά παράλληλα υποστήριζε  και την εγκαθίδρυση ενός κομματικού κράτους;

Τα Λιμενικά Νέα σε καμία περίπτωση δεν έχουν τη διάθεση άκριτα  να υιοθετούν ή να καταδικάσουν τις σημερινές κυβερνητικές επιλογές. Όλοι κρίνονται από το έργο τους.

Αυτό που καθημερινά  επιδιώκουν, είναι να αναδεικνύουν τα προβλήματα αλλά και να στηλιτεύουν   το «δήθεν» και κάθε όψιμο ενδιαφέρον, τον  τακτικισμό  και την  Υποκρισία επί των προβλημάτων των ασχολούμενων στον ναυτιλιακό χώρο.

Δημήτρης Α.Σαϊτάκης

Επίτιμος Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συλλήψεις εφοριακών και λογιστή στην Κέρκυρα για κύκλωμα διαφθοράς

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. μετά τον σχηματισμό δικογραφίας για υπόθεση διαφθοράς στην Κέρκυρα. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για εγκληματική οργάνωση με εμπλοκή τεσσάρων εφοριακών και τουλάχιστον ενός λογιστή, που έχουν συλληφθεί. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, οι συλληφθέντες,

Ναυτικό μουσείο: Ταξιδεύοντας στην Ιστορία με πλοίο μυκηναϊκό

Και τι τους θαλάσσιους δρόμους προς την Κύπρο από το 3.000 π.Χ. έως το 1.000 π.Χ. με τις τεχνικές ναυπήγησης που εφάρμοζαν οι Μυκηναίοι καραβομαραγκοί; Ποιοι λαοί συμπλέανε τότε στα καταστρώματα των πλοίων; Πώς ναυπηγούσαν καράβια χωρίς αρχικό σκελετό και

Ρόδος:Στη φυλακή οδηγούνται οι Τούρκοι διακινητές με το πολυτελές καταμαράν

Προσωρινά κρατούμενοι κρίθηκαν χθες μετά τις απολογίες τους οι δύο Τούρκοι, που με πολυτελή ιστιοφόρο – καταμαράν μετέφεραν και αποβίβασαν στη Νέα Μαρίνα Ρόδου, δέκα παράτυπους μετανάστες, τους οποίους στη συνέχεια θα μετέφεραν στην πόλη με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο! Οι διακινητές,

Το ένα μετά το άλλο τα σκάφη με μετανάστες στην περιοχή της Γαύδου (φωτο)

Μια ακόμα επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης μεταναστών στήθηκε τα ξημερώματα υπό τον συντονισμό του ΕΚΣΕΔ. 75 μετανάστες που επέμβαιναν σε μια λέμβο, εντοπίστηκαν στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Γαύδου. Οι μετανάστες περισυλλέγησαν από δεξαμενόπλοιο σημαίας Μάλτας για

Μετάβαση στο περιεχόμενο