Εξοπλιστικό ΛΣ: Έτσι είναι …αν έτσι νομίζεις κ. Σαντορινιέ…

Άστραψε και βρόντηξε στην Βουλή ο Τομεάρχης Ναυτιλίας  του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σαντορινιός  στη Βουλή με τα όσα άκουσε από τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη κατά την διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων των Υπουργών της σημερινής Κυβέρνησης.

Στην «οργισμένη»  αντίδρασή του δεν δίστασε  να διαστρέψει τόσο την αλήθεια των πραγμάτων που μόνο αγανάκτηση προκάλεσε στους γνωρίζοντες  καλά τα θέματα από τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος.

Και εξηγούμαστε. Στην ομιλία του ο κ. Σαντορινιός μεταξύ άλλων ανέφερε: «…Ακούσαμε από τον Υπουργό και για τα 200εκ που είχε αφήσει η ΝΔ για τον εξοπλισμό του Λιμενικού Σώματος. Παρατήρησα όμως ότι στην ανηρτημένη ομιλία του στο site του Υπουργείου, δεν το είχε συμπεριλάβει και καλά έκανε. Γιατί δεν είχατε εξασφαλίσει τίποτα, παρά μόνο ελπίδες. Εμείς ήμασταν αυτοί που προχωρήσαμε σε διαγωνισμούς άνω των 200εκ € για την προμήθεια εξοπλισμού για το ΛΣ- ΕΛΑΚΤ…»

Ειλικρινά διερωτώμεθα, αν  κ. Σαντορινιός   πιστεύει τα παραπάνω που ανέφερε στην Βουλή ή απλώς αυτά αποτελούν τον πολιτικό και μάλιστα αντιπολιτευτικό λόγο του προκειμένου καλυφθούν και διασκεδασθούν  οι ολιγωρίες του ιδίου αλλά και των άλλων συναδέλφων του Υπουργών αναφορικά με το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Λιμενικού Σώματος και την απορρόφηση των Χρηματοδοτήσεων από διάφορα  Ταμεία της ΕΕ.

Από την άλλη, δεν θέλουμε να πιστέψουμε, ότι ο Κ. Σαντορινιός δεν κατάλαβε κατά την διάρκεια της θητείας του στο ΥΝΑΝΠ τίποτα από το όλο θέμα των διαδικασιών για την εξασφάλιση των  Χρηματοδοτήσεων από την Ε.Ε. αλλά και την σπουδαιότητα της ταχείας διεκπεραίωσης των διαγωνιστικών διαδικασιών στον Φορέα  προκειμένου απορροφηθούν και να μην απωλεσθούν οι εγκριθείσες  πιστώσεις.

Γιατί αν είχε αντιληφθεί την διαδικασία, σήμερα 1 χρόνο πριν το επόμενο πενταετές 2021-2027, θα έπρεπε να μας μιλά για τους νέους στόχους και το ύψος της διεκδικούμενης χρηματοδότησης στο νέο  πενταετές για την κάλυψη αναγκών της Ναυτιλίας, του Λιμενικού Σώματος, των Λιμενικών Υποδομών  και των Νησιωτικών Περιφερειών της χώρας.

Είναι πολύ πιθανόν, αν δεν αποτελεί θέση δική του, να έπεσε θύμα μη σωστής ενημέρωσης από  συμβούλους που  πιθανόν να έχουν χειριστεί οι ίδιοι με περισσή προχειρότητα τα θέματα απορρόφησης των χρηματοδοτήσεων 2104-2020.

Διαφορετικά, θα γνώριζε,  ότι η όλη προεργασία για  τα χρηματοδοτικά προγράμματα γίνεται πριν την έναρξη της περιόδου ισχύος των.

Έτσι έγινε και το έτος 2013, ενόψη της εφαρμογής του πενταετούς 2014-2020.

Το Λιμενικό Σώμα πέρα από τις προσπάθειες που κατέβαλλε με πλήρη επιτυχία  για την απορρόφηση του 100% της χρηματοδότησης του πενταετούς 2007-2014, παράλληλα είχε επεξεργασθεί είχε διεκδικήσει και είχε επιτύχει  την χρηματοδότηση ενός φιλόδοξου και μεγάλης εθνικής σημασίας εξοπλιστικού Προγράμματος από το 5ετές 2014-2020.

Πιθανότατα δεν έχουν γνωστοποιηθεί στον κ.  Σαντορινιό, ότι τον Οκτώβριο του 2013 στην Αθήνα (Ξενοδοχείο Divani -Acropolis)  έγινε επίσημη συνάντηση σε ανώτατο επίπεδο εκπροσώπων χώρας μας και της ΕΕ (της οποίας  επικεφαλής ήταν ο Γενικός Διευθυντής της Ε.Ε για θέματα Εσωτερικών Υποθέσεων κ. STEFANO MASERVISI)  κατά την οποία συζητήθηκαν οι προτεραιότητες της τότε κυβέρνησης για τον εξοπλισμό με μέσα του Λιμενικού Σώματος και την χρηματοδότησή τους από το ΤΕΑ.

Εκεί για πρώτη φορά έγινε αποδεχτή και υιοθετήθηκε από την Ε.Ε. η προμήθεια και εγκατάσταση του σταθερού συστήματος θαλάσσιας επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ) αλλά και  άλλες προτάσεις του επενδυτικού προγράμματος του Λ.Σ. (συνολικού ύψους περ. 70 εκ. ευρώ).

Οι συμφωνημένες με την Επιτροπή προτάσεις της χώρας υποβλήθηκαν για τελική έγκριση την 7-11-2014, σύμφωνα και  με το από 12-11-2014 έγγραφο του επικεφαλής της Υπηρεσίας Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Αστυνομικού Διευθυντή Παναγιώτη ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ, που έχει κοινοποιηθεί και αρμοδίως και στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Παρά το γεγονός ότι  για το ΕΣΟΘΕ οι προδιαγραφές ήταν ήδη σχεδόν έτοιμες (είχε γίνει αξιοποίηση ανάλογων του Π.Ν.), για την τελική μορφή τους έγινε εισήγηση στον τότε νέο Υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ για την σύσταση Επιτροπής σύμφωνα με τις απαιτήσεις και του νόμου.

Αφού καθυστέρησε ο φάκελος επί μήνες  στα συρτάρια κάποιων συμβούλων του Υπουργού, προκειμένου διευρυνθεί η Επιτροπή από κάποιο μέλος Καθηγητή της Σχολής Δοκίμων αλλά και -καθώς φημολογείτο-  προκειμένου να πειστούν κάποιοι  «στεριανοί» στενοί  σύμβουλοι του τότε Υπουργού για την αναγκαιότητα του έργου ή κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά (π.χ. κατά πόσο επηρεάζει την  αποτελεσματικότητα επιτήρησης το ύψος κύματος κ.λ.π., κ.λπ.)

Έτσι φτάσαμε μέχρι την 26-10-2018, όπου συζητήθηκε  το θέμα σε κοινοβουλευτικό έλεγχο στη Βουλή, όπου δόθηκαν όρκοι γρήγορης εκτέλεσης των διαδικασιών από τους αρμόδιους Υπουργούς….

Μάταια όμως….

Η ένταξη όμως στο ΠΔΕ του ενός τέτοιου έργου, αντί να γίνει -μετά από συνεννόηση των Υπουργών- μέσα σε λίγα λεπτά, πήρε 9 ολόκληρους μήνες για την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (5 μόλις ημέρες πριν τις εκλογές…) και μάλιστα κουτσουρεμένη κατά 12 εκ. ευρώ (50 εκ. αντι 62 εκ.).

Ούτε το Τεύχος Διακήρυξης δεν δημοσιεύτηκε..

Αποτέλεσμα; Η σχεδόν με βεβαιότητα -λόγω ασφυκτικών χρονικών περιθωρίων- απώλεια των πιστώσεων λόγω της ολιγωρίας  της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου …

Να αναφερθούμε στην προμήθεια των μεγάλων σκαφών άνω των 35 μ. με ύψος χρηματοδότησης 60 περ. εκατ. ευρώ;

 

Να σημειώσουμε, ότι το έργο  συγχρηματοδοτείται σε ποσοστό 90% από την Ειδική Δράση “Εξοπλισμός Οργανισμού FRONTEX” του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατόπιν της θετικής αξιολόγησης των προτάσεων που υπέβαλε το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ

Το Λιμενικό Σώμα ύστερα από σχετική  διαβούλευση και  με τον Έλληνα Επίτροπο Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ  κατέθεσε πρόταση για την προμήθεια τεσσάρων (04) παράκτιων περιπολικών πλοίων άνω των 30 μ. στις 30/04/2014 με  την διαβεβαίωση ότι κατ’ αρχήν θα εγκριθούν τα δύο (2) εξ’ αυτών και μεταγενέστερα θα εγκρίνονταν και τα υπόλοιπα.

 

Πράγματι η  συγχρηματοδότηση του πρώτου πλοίου γνωστοποιήθηκε την  05/02/2015 και του δεύτερου την 04/06/2015.

 

Μέσα σε αυτό το διάστημα συγκροτήθηκε Επιτροπή σύνταξης των τεχνικών προδιαγραφών αλλά και πάλι φέρεται να σκοντάψαμε στις απαιτήσεις των «στεριανών» συμβούλων για την ταχύτητα των σκαφών που προέβλεπαν οι προδιαγραφές…

Έτσι αντί να τα έχουμε ήδη προμηθευτεί τα σκάφη αυτά τουλάχιστον εδώ και 2 χρόνια, αγωνιζόμαστε σήμερα να προλάβουμε την εντός των προθεσμιών παράδοση για να μην χαθεί η χρηματοδότηση…

Και μιλάμε  εδώ για κοντά 60 εκ. ευρώ… που κινδυνεύουν να χαθούν…

 

Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του ταμείου αλιείας (ΕΤΘΑ) για το 2014-2020 και γι’ αυτό έγινε σχετική διαβούλευση και εγκρίθηκε χρηματοδότηση συνολικού ποσού 62 εκ. ευρώ  (Υπουργός ο κ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ.)

Σε αυτό προβλέπεται η προμήθεια φουσκωτών σκαφών και σκαφών τύπου 600ρια.

Γιατί δεν έγινε μέχρι σήμερα η προμήθεια αυτών των σκαφών, ώστε  να έχουν ήδη δοθεί στο προσωπικό του Λ.Σ. για την διευκόλυνση του έργου του;

Να σημειώσουμε, ότι από παρόμοιες προμήθειες οι προδιαγραφές των σκαφών ήταν εκ των προτέρων «έτοιμες», γεγονός που θα διευκόλυνε αφάνταστα τις Επιτροπές για την τελική σύνταξή τους;

Να προσθέσουμε στα παραπάνω τα 19 περ. εκατ. για το ΕΣΠΑ, καθώς και τα χρήματα από INERENG Ελλάδα- Κύπρος, το  Πράσινο  Ταμείο, τις έκτακτες δράσεις αλλά και τις ανακατανομές προϋπολογισμού 2007-2014 .

Όλα τα παραπάνω έργα συνολικά ξεπερνούν  τα 200 εκ. η κοινοτική χρηματοδότηση των οποίων είχε διαπραγματευθεί και εγκριθεί  πρίν την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε υποχρέωση να υλοποιήσει τα έργα αυτά,  αλλά απέτυχε οικτρά…

Ας αφήσουν κάποιοι λοιπόν την καπηλεία για τον σχεδιασμό και την πατρότητα χρηματοδότησης έργων που δεν τους ανήκει.

Άλλωστε  πολύ όψιμα προβάλουν τέτοιους ισχυρισμούς….

Γιατί δεν αντιδρούσαν όταν:

Ο κ. Βαρβιτσιώτης στην ομιλία παράδοσης του Υπουργείου την 28-1-2015  μεταξύ άλλων  ανέφερε:

«…. Παράλληλα αξιοποιήσαμε κάθε ευρωπαϊκό πόρο που βρισκόταν στη διάθεση μας…… έτσι ολοκληρώσαμε ένα πρόγραμμα εξοπλισμού που ξεπερνάει τα 75 εκατ. ευρώ, άλλωστε πάρα πολλά από αυτά τα καινούργια εργαλεία που έχει στη διάθεση της το Λιμενικό Σώμα, έχουν ήδη παραδοθεί, ενώ υπολείπεται η παράδοση των μεγάλων πλωτών μέσων, έξι περιπολικά και ένα πλοίο ανοικτής θαλάσσης……. συγκροτήσαμε την υπηρεσία συγχρηματοδοτούμενων δράσεων, που φιλοδοξούμε και ελπίζω να διατηρήσει την αυτοτέλεια της και έτσι να γίνει ο βασικός μοχλός για την αξιοποίηση των 250 εκατομμυρίων, που είναι γραμμένα στον προϋπολογισμό, αφού για πρώτη φορά, η ναυτιλία εντάσσεται μέσα στις δράσεις που θα υποστηριχθούν από ευρωπαϊκά προγράμματα…». 

 

Στο Άρθρο Μ. Βαρβιτσιώτη στο “Πρώτο Θέμα” της 17-2-2018 : Η  υποκριτική χειραψία Τσίπρα στο εγκαταλελειμμένο Λιμενικό Σώμα , αναφερόταν

«…..Σήμερα, στα 3 χρόνια Σύριζα- Ανελ, από τους συνολικούς πόρους των 238 εκατ. που περιλαμβάνει το πρόγραμμα Ασφάλειας Συνόρων για την περίοδο 2015-2020 και ειδικά από τα 140,92 που έχουν διατεθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει ολοκληρωθεί κανένας διαγωνισμός (δεν αναφέρει ο πρώην  Υπουργός τις  χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Αλιείας ύψους 62 εκατ. Ευρώ αλλά ούτε και αυτές του ΕΣΠΑ). Τα μόνα χρήματα που ήρθαν ήταν μόνο για έκτακτες χρηματοδοτήσεις 6,5 εκατ. αναγκών της περιόδου 2015-2016. Το 2017, μάλιστα, κανένας φορέας της κυβέρνησης δεν κατάφερε να αξιοποιήσει ούτε ένα ευρώ!….»

Στην από 10-5-2018 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή και νυν  Υπουργού Ναυτιλίας μεταξύ άλλων αναφερόταν:

«…το έτος 2014, η τότε Κυβέρνηση της χώρας, στο πλαίσιο του επενδυτικού της προγράμματος για την ουσιαστική αύξηση της επιχειρησιακής ικανότητας του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., εξασφάλισε από Ταμεία και λοιπούς χρηματοδοτικούς πόρους (Τ.Ε.Α, Ε.Τ.Θ.Α., ΕΣΠΑ) σημαντικότατα ποσά χρηματοδότησης (πάνω από 200 εκ. ευρώ) για την χρονική περίοδο 2014- 2020.  Στο πρόγραμμα αυτό εντάχθηκαν, εκτός των άλλων, δύο σκάφη άνω των 30 μέτρων (30 εκ. ευρώ), δεκατρία σκάφη 16-19,5 μέτρων (28 εκ. ευρώ) καθώς και δέκα φουσκωτά σκάφη (2,2 εκ. ευρώ).Σήμερα, πάνω από τρία χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ, τίποτε από τα παραπάνω δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί λόγω παντελούς αδιαφορίας…..»

Τα Λιμενικά Νέα δεν επιδιώκουν να υποδείξουν σε κανέναν, πως θα ασκήσει κριτική ή τον κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Αυτό που στηλιτεύουν είναι η υπεροψία και η θεώρηση όλων ημών, που απευθύνεται αυτού του είδους πολιτικός λόγος  ως εύκολων και  αδρανών  αποδεκτών  του.

Και κρίση έχουμε και την εκφράζουμε όταν το Σύνταγμα το επιβάλει.

Αρκεί όλοι να διδασκόμαστε από τα λάθη μας και να αποδεχόμαστε την κρίση των περισσοτέρων. Μόνο τότε ίσως υπάρχει ελπίδα..

Δημήτρης Α.Σαϊτάκης

Επίτιμος Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο