Το σχέδιο αναγέννησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Για τη νέα εποχή που έχουν εισέλθει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μιλά στην «Ακτή Μιαούλη», ο πρώην Υπουργός, Βουλευτής και σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος ύστερα από 25 χρόνια στην πολιτική αποφάσισε να βρεθεί δίπλα στον Γιώργο Προκοπίου στην προσπάθειά του για αναγέννηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Ο CEO των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά μιλά για τις υποδομές του Σκαραμαγκά, πόσο έτοιμο είναι το ναυπηγείο στον επισκευαστικό τομέα και ποιας έκτασης εργασίες μπορεί να αναλάβει.

Ακόμα, δηλώνει πως ο ελληνικός εφοπλισμός θέλει να στηρίξει την ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα, ενώ τέλος υπογραμμίζει το πόσο σημαντικό είναι για την χώρα να χτίζει τα πλοία της και να μην «ψωνίζει από το ράφι».

Ολόκληρη η συνέντευξη:

– Κύριε Βαρβιτσιώτη, φέτος τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν δυναμική παρουσία στα Ποσειδώνια. Τι σηματοδοτεί αυτή η απόφαση να συμμετέχετε στη μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση;

Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν μπει από την αρχή του χρόνου σε μία νέα εποχή. Για εμάς τα Ποσειδώνια μας δίνουν την ευκαιρία να ξανασυστηθούμε στην ελληνική εμπορική ναυτιλία και στους συνεργάτες της. Μετά από απουσία σχεδόν δύο δεκαετιών από ναυτιλιακές εκθέσεις, αλλά και από εμπορικές δραστηριότητες, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με την καινούργια τους διοίκηση και ιδιοκτησία, είναι εδώ. Αυτή τη νέα εποχή θέλουμε να παρουσιάσουμε στην μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση που γίνεται στη χώρα μας, τα Ποσειδώνια.

– Με βάση τις υποδομές του Σκαραμαγκά, πόσο έτοιμο είναι το ναυπηγείο στον επισκευαστικό τομέα και ποιας έκτασης εργασίες μπορεί να αναλάβει;

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές υποδομές που έχει η χώρα. Διαθέτουν μεγάλες υποδομές (δεξαμενές 250.000 t και 500.000 t) και έναν πολύ βαρύ εξοπλισμό ικανό να εξυπηρετήσει και τις πιο σύνθετες ναυπηγοεπισκευαστικές ανάγκες. Επίσης έχοντας ως κορμό πρώην εργαζόμενους στα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ, έχουν ένα υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό με μεγάλη εμπειρία.

Ήδη σήμερα προχωρούμε σε επισκευές πλοίων. Πάνω από 11 πλοία μάς έχουν ήδη εμπιστευτεί και επιπλέον έχουμε προχωρήσει σε σύνθετες και δύσκολες εργασίες επισκευών, οι οποίες απαιτούν και εξειδικευμένο προσωπικό και ικανό εξοπλισμό για την εκτέλεση τους. Ελπίζουμε ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υποδεχτούμε και το υποβρύχιο «Παπανικολής» για ένα εκτεταμένο σχέδιο επισκευών και συντηρήσεων.

– Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί σας με βάση το πρόγραμμα που έχετε εκπονήσει για την λειτουργία των ναυπηγείων;

Το όραμα του Γιώργου Προκοπίου για την αναγέννηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά συνδυάζεται με την αξιοποίηση και εκσυγχρονισμό του συνόλου των υποδομών του. Σήμερα στα ναυπηγεία εκτυλίσσεται ένα πρόγραμμα σοβαρών αναβαθμίσεων των υποδομών και διεύρυνσης των δυνατοτήτων τους. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ανθρώπων του ναυπηγείου, δεν έχουν γίνει οι σωστές συντηρήσεις. Ήδη προχωράμε στην αναβάθμιση των ηλεκτρικών μας εγκαταστάσεων, στην συντήρηση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της δεξαμενής, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει πλοία έως 250.000 t, των ηλεκτρονικών μας υποδομών και των δικτύων και βέβαια προχωράμε και στην πιστοποίηση του ναυπηγείου μας για να μπορεί να ικανοποιεί επισκευές πλοίων LNG

– Συμφωνείτε με την αίσθηση ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αναγεννάται;

Είναι δεδομένο ότι η πολυετής στασιμότητα είχε δημιουργήσει αποτελμάτωση στον τομέα. Έχοντας παρακολουθήσει την πορεία της ναυπηγικής δραστηριότητας και τις επισκευαστικές δραστηριότητες στη χώρα μας και ως Υπουργός Ναυτιλίας στο μέσον της οικονομικής κρίσης το 2013-14, μπορώ να σας πω ότι σήμερα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Μιλάμε για μία ολοκληρωτική αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα σε βαθμό ώστε να μπορούμε να πούμε ότι, ιδιαίτερα στις επισκευές, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος όγκος έργου. Βέβαια σε ό,τι αφορά την ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων, κάτι τέτοιο είναι ακόμα το ζητούμενο. Εμείς βέβαια ήδη σχεδιάζουμε τα βήματα μας ειδικά στο τομέα των Mega Yachts και των πλοίων επιφανείας του ΠΝ.

– Πιστεύετε ότι ο ελληνικός εφοπλισμός θα στηρίξει την προσπάθεια σας; Ποιες είναι οι ενδείξεις που έχετε;

Ο ελληνικός εφοπλισμός θέλει να στηρίξει την ναυπηγοεπισκευή στην Ελλάδα. Για να το κάνει αυτό θέλει τρία πράγματα, πρώτα απ’ όλα σιγουριά για τους χρόνους παράδοσης, δεύτερον ανταγωνιστικό κόστος και τρίτον υψηλής ποιότητας υπηρεσία. Είμαι βέβαιος ότι εμείς, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ανταποκρινόμαστε και στις τρεις αυτές προϋποθέσεις και στόχος μας είναι να φιλοξενήσουμε μεγάλα ελληνόκτητα πλοία φορτηγά και δεξαμενόπλοια για τις επισκευές τους και τις συντηρήσεις τους.

– Το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας, όταν αυτό αναπτυχθεί, πόσο θα μπορούσε να στηρίξει τον ναυπηγικό τομέα;

Καμιά χώρα δεν μπόρεσε να αναπτύξει την ναυπηγική της δραστηριότητα χωρίς την συμμετοχή και την στήριξη των εξοπλιστικών προγραμμάτων των ενόπλων δυνάμεων. Αν δούμε τα ναυπηγεία σε Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Γερμανία όλα έχουν έναν ακμάζοντα τομέα πολεμικών σκαφών. Δυστυχώς στην χώρα μας οι τελευταίες παραγγελίες τόσο από το Πολεμικό Ναυτικό, όσο και από το Λιμενικό Σώμα, δόθηκαν στο εξωτερικό. Είμαι βέβαιος ότι η κυβέρνηση θα αντιληφθεί το στοίχημα για την εθνική οικονομία που εμπεριέχει η κατασκευή πολεμικών πλοίων στην Ελλάδα και θα κάνει τις ανάλογες ενέργειες. Όποιο πολεμικό πλοίο κατασκευάζεται στην Ελλάδα πέρα από τα προφανή οφέλη για την εθνική οικονομία, κοστίζει στο κράτος έως και 25% φθηνότερα, αφού αυτά τα εισπράττει πίσω μέσω ασφαλιστικών εισφορών και φόρων. Πέρα από αυτό είναι σημαντικό για την Ελλάδα να χτίζει τα πλοία της και να μην ψωνίζει από το ράφι.

– Είναι δεδομένος ο… δυναμισμός των γειτονικών χωρών στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής και της ναυπήγησης εν γένει. Πόσο μακριά βρισκόμαστε ως ανταγωνιστές;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Τουρκία τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει μία πολύ σημαντική ναυπηγική ικανότητα και ενώ δεν διακρινότανε σ’ αυτό τον τομέα στο παρελθόν, σήμερα παράγει αξιόλογα ναυπηγήματα και βέβαια είχε αποκτήσει μία μεγάλη εμπειρία σε ό,τι αφορά τα πολεμικά πλοία. Εμείς δεν κοιτάζουμε μόνο τον ανταγωνισμό με την γείτονα, κοιτάζουμε την συμμετοχή μας και σε ευρωπαϊκά προγράμματα ώστε διαμέσου των συνεργασιών αυτών να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο τις δικές μας τεχνολογικές ικανότητες για να βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά.

– Είστε πλέον ο CEO των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Πόσο δύσκολη ήταν η απόφαση σας να εγκαταλείψετε την πολιτική και ποιες είναι εκείνες οι προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά σας;

Αποφάσισα να αποχωρήσω από την πολιτική μετά από 25 χρόνια ενεργούς δράσης και στα οποία εξελέγην 11 φορές βουλευτής και ορκίστηκα τέσσερις φορές υπουργός. Η πολύ τιμητική στο πρόσωπό μου πρόταση του Γιώργου Προκοπίου να βρεθώ δίπλα του στην προσπάθειά του για αναγέννηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αποτέλεσε για μένα μία πολύ μεγάλη πρόκληση. Θέλω να συμβάλλω στην υλοποίηση του οράματος του να καταστήσουμε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ένα σύγχρονο, τεχνολογικά εξελιγμένο ναυπηγείο, που θα εξυπηρετεί τόσο τις ανάγκες της εμπορικής ναυτιλίας, όσο και τις ανάγκες του πολεμικού μας ναυτικού με το οποίο το ναυπηγείο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ύδρα: Δίωξη για κακούργημα με ενδεχόμενο δόλο για καπετάνιο και 12 μέλη του πληρώματος – Άφαντοι στο Καζακστάν οι ενοικιαστές

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος, για εμπρησμό δασικής έκτασης, με ενδεχόμενο δόλο, ασκήθηκε από την Εισαγγελία Πειραιά, εναντίον του καπετάνιου και 12 μελών του πληρώματος του σκάφους, από το οποίο εκτοξεύτηκαν πυροτεχνήματα, που προκάλεσαν πυρκαγιά στο δάσος της Ύδρας. Η δίωξη

Σε 7 ημέρες στη Γαλλία η «μητέρα των μαχών»: Το Λαϊκό Μέτωπο, η Λεπέν και ο Μακρόν

Η δημιουργία του «Λαϊκού Μετώπου» της συμμαχίας Κεντροαριστεράς – Αριστεράς με τη συμμετοχή των Σοσιαλιστών, των Πρασίνων, των Κομμουνιστών και της «Ανυπότακτης Γαλλίας» του Ζαν Λυκ Μελανσόν έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην πολιτική σκηνή της Γαλλίας ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 30ης Ιουνίου.

Οι ΗΠΑ ψηφίζουν τον «σούπερ Μάριο» Ντράγκι για την επόμενη μέρα στην ΕΕ

Κανονικά, ένας Ιταλός τεχνοκράτης που ζητά αλλαγές πολιτικής για την οικονομική διακυβέρνηση στην Ευρώπη δεν θα είχε συγκέντρωνε μεγάλη προσοχή στις ΗΠΑ, όμως ο Μάριο Ντράγκι δεν είναι ένας οποιοσδήποτε Ευρωπαίος. Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας θα παρουσιάσει σύντομα το όραμά του

Τμήμα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:Να διερευνηθούν άμεσα οι καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις στον τομέα της πυρασφάλειας κατά την πυρκαγιά σε πλοίο στη Δραπετσώνα

Η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ στο νέο Μώλο Δραπετσώνας κατά τη διάρκεια εκτέλεσης επισκευαστικών εργασιών, δημιουργεί έντονη ανησυχία και μεγάλα ερωτηματικά ως προς τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των εργαζομένων στην περίπτωση επικίνδυνων καταστάσεων. Ειδικότερα, σύμφωνα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο