“Το βαρόμετρο της ναυτιλίας”: Έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) 2022-2023

Μετάφραση-απόδοση στα Ελληνικά: “ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ”

Η Έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) 2022-2023 είναι η πρώτη πλήρους κλίμακας ετήσια έρευνα για τους κινδύνους και τις προοπτικές, όπως τις αντιλαμβάνονται ηγετικές φυσιογνωμίες του παγκόσμιου ναυτιλιακού κλάδου.

Πάνω από 130 υψηλόβαθμα στελέχη, μισά εκ των οποίων πλοιοκτήτες και περίπου 35% πλοιοδιαχειριστές, παρείχαν τη δική τους οπτική για τα ζητήματα που τους απασχολούν και για το πως προτίθενται να διαχειριστούν τις επιπτώσεις που θα προκαλέσουν.  Η έρευνα περιλαμβάνει στοιχεία για τα παρακάτω ζητήματα:

  • Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις και οι ευκαιρίες του ναυτιλιακού κλάδου σήμερα?
  • Πώς διαμορφώνεται σήμερα το μίγμα επικινδυνότητας του ναυτιλιακού κλάδου?
  • Πόσο αισιόδοξες είναι οι επιχειρήσεις για τη διαχείριση μακροπρόθεσμων και εκτάκτων ζητημάτων?

Κατά το περασμένο έτος, η ναυτιλία απέδειξε την ικανότητά της για απρόσκοπτη διεξαγωγή του παγκοσμίου εμπορίου και μετά την πανδημία, ενώ πλέον αβεβαιότητα προκαλείται από τη διογκούμενη παγκόσμια γεωπολιτική αστάθεια, ως επίσης από τις ευρύτερες κοινωνικές τάσεις, περιλαμβανομένων των τάσεων απανθρακοποίησης και υιοθέτησης περιβαλλοντικά βιώσιμων εμπορικών πρακτικών. Οι εκτιμήσεις κινδύνου των ηγετικών φυσιογνωμιών για τους παράγοντες που επηρεάζουν τον κλάδο (με εύρος από την πολιτική, την αστάθεια της αλυσίδας προσφοράς μέχρι τα εμπόδια στο εμπόριο) και η αισιοδοξία τους ως προς τη διαχείρισή τους είναι δηλωτικές του βαθμού μεταβολής της λειτουργίας του κλάδου το περασμένο έτος.

Η Έκθεση διαιρείται σε δύο κύρια κεφάλαια:

Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι – πολιτική αστάθεια, εμπορική φήμη, και άλλα κύρια ζητήματα.

Απανθρακοποίηση, καύσιμα και εκπομπές αερίων ρύπων – ενδοσκόπηση σε αντιδράσεις του κλάδου έναντι περιβαλλοντικών ζητημάτων που μονοπωλούν το ενδιαφέρον του κλάδου, από την επιλογή καυσίμου έως τη χρηματοδότηση.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι

Ταξινόμηση κινδύνων σε σχέση με την ικανότητα διαχείρισής τους από τον κλάδο
Ως οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι επισημάνθηκαν η πολιτική αβεβαιότητα, η χρηματοοικονομική αβεβαιότητα και οι κυβερνοεπιθέσεις.  Δεδομένης της αύξησης των χρηματοοικονομικών και πολιτικών κινδύνων, ιδίως εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ουκρανία, αντίστοιχα αυξήθηκαν οι ανησυχίες των επιχειρήσεων για την ικανότητα διαχείρισής τους.  Βασικό συμπέρασμα της φετινής χρονιάς είναι ότι παρόλο που κάποιοι κίνδυνοι ενδέχεται να έχουν σοβαρή επίδραση στη λειτουργία του κλάδου, οι ηγετικές φυσιογνωμίες διατηρούν την αυτοπεποίθησή τους για αποτελεσματική διαχείρισή τους.

Οι καινοφανείς προβληματισμοί περιλαμβάνουν την ανάγκη για μια Δίκαιη Μετάβαση όσον αφορά στις επιπτώσεις της απανθρακοποίησης του κλάδου στους εργαζόμενους και τη διασφάλιση επαρκούς κατάρτισής τους στη χρήση των νέων καυσίμων και τεχνολογιών.

 

Απανθρακοποίηση, καύσιμα και εκπομπές

Οι ερωτηθέντες κατέθεσαν τις απόψεις τους για τους παράγοντες της απανθρακοποίησης, επισημαίνοντας την ωρίμανση κατανόησης του κλάδου των σύνθετων επιπτώσεων της ενεργειακής μετάβασης.  Ταυτόχρονα, μεγαλύτερη πηγή ανησυχίας παραμένουν οι πρακτικές επιπτώσεις των νέων κανονισμών για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Περαιτέρω, οι απαιτήσεις των επενδυτών και τα μέτρα τιμολόγησης των εκπομπών άνθρακα θεωρήθηκαν ως ζητήματα υψηλής επίδρασης, παρότι οι ερωτηθέντες εκδήλωσαν αυτοπεποίθηση ως προς την ικανότητα αντιμετώπισής τους από μέρους τους.  Αυτή μπορεί να αποδοθεί στις εύλογα μακρές περιόδους σχεδιασμού και υλοποίησης που αναμένεται να θεσπιστούν, που θα επιτρέψουν στον κλάδο να προσαρμοσθεί στα θεσπισθέντα μέτρα.  Επίσης, μολονότι ορισμένες απαιτήσεις των επενδυτών έδωσαν προτεραιότητα σε μέτρα Περιβαλλοντικά, Κοινωνικά και Διακυβέρνησης [Environmental, Social and Governance (ESG) measures], η συζήτηση στο ναυτιλιακό κλάδο συνεχίζει να διεξάγεται για τη μεθοδολογία συλλογής, αξιολόγησης και επισκόπησης στοιχείων/δεδομένων, δίνοντας τη δυνατότητα στους εταίρους να προβούν σε κατάλληλο σχεδιασμό έναντι μελλοντικών προκλήσεων.

Δείτε ολόκληρη την Έκθεση του ICS ΕΔΩ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πατέρας και κόρη στην Καλαμάτα τραυματίστηκαν από ναυτική φωτοβολίδα – Συνελήφθη ένας 58χρονος

Ένας 58χρονος συνελήφθη στην πόλη της Καλαμάτας, ο οποίος κατηγορείται για επικίνδυνη σωματική βλάβη και παράβαση της νομοθεσίας περί φωτοβολίδων και πυροτεχνημάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, ο 58χρονος εκτόξευσε χθες το απόγευμα μία ναυτική φωτοβολίδα, η οποία κατέληξε στην

Εγκλωβίστηκε καρχαριοειδές σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου – Πώς έγινε η διάσωσή του

Καρχαριοειδείς (Αλεπού) 3,5 μέτρα εγκλωβίστηκε χθες σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.   Το Λιμεναρχείο κάλεσε την Λέσχη Ειδικών Δυνάμενων προκειμένου να το απεγκλωβίσουν, όπου μετά από προσπάθειες και αφού κατάφεραν να πιάσουν την ουρά του, με επιδέξιες κινήσεις το τράβηξαν

Κονδύλια για ναυαγοσώστες στο παρά 5, ενώ αυξάνονται οι πνιγμοί: Κίνδυνος να χαθούν «γαλάζιες σημαίες»

Στο παρά πέντε της έναρξης της τουριστικής περιόδου ψάχνει για ακόμα μία χρονιά η Ελλάδα ναυαγοσώστες για τις πολυάριθμες παραλίες της κι ας είναι μία από τις χώρες με τα περισσότερα χιλιόμετρα ακτογραμμής, αλλά και εκατοντάδες πνιγμούς κάθε χρόνο, ο αριθμός

Ξεκινούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Σποράδες – Δείτε πότε

Ξεκινούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Σποράδες. «Έκλεισε, χθες, με αίσιο τρόπο μια μεγάλη εκκρεμότητα, το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες», όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. Στην ίδια ανάρτηση

Μετάβαση στο περιεχόμενο