Τουρισμός: Ήρθαν περισσότεροι αλλά ξόδεψαν λιγότερα

Οι επισκέπτες από το εξωτερικό που ήρθαν στη χώρα μας τη χρονιά που πέρασε ήταν μεν περισσότεροι σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, ήρθαν εντούτοις με μικρότερο πορτοφόλι, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.

Ειδικότερα, το 2023 η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μη κατοίκων στην Ελλάδα ανήλθε σε 603 ευρώ, όταν το 2022 ήταν στα 620 ευρώ (μεταβολή -2,7%), ενώ το 2021 έφτανε στα 702 ευρώ. Σε σύγκριση με το 2019 όμως, τη χρονιά πριν την πανδημία, καταγράφεται αύξηση, καθώς η μέση δαπάνη των ξένων επισκεπτών ανά ταξίδι ήταν 563 ευρώ.

Σημειώνεται πως το 2023 η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 17,6% και διαμορφώθηκε σε 32,735 εκατ. ταξιδιώτες, έναντι 27,835 εκατ. ταξιδιωτών το 2022. Η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 12,7%, ενώ αυτή μέσω οδικών συνοριακών σταθμών κατά 34,9%. Το 2019 είχαμε 31,348 εκατ. ταξιδιώτες.

Όπως σημειώνει άλλωστε η ΤτΕ αναφορικά με τις εξελίξεις στο ταξιδιωτικό ισοζύγιο πληρωμών, η άνοδος των ταξιδιωτικών εισπράξεων στα 20,459 δισ. ευρώ το 2023 οφείλεται στην αύξηση της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 17,6% σε σχέση με το 2022 (υπενθυμίζεται πως το 2019 τα έσοδα από τον τουρισμό ήταν 18,2 δισ. ευρώ), καθώς η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε.

Η ικανοποίηση των επιχειρηματιών του τουρισμού για το περσινό καλάθι των εισπράξεων, όπως εξηγούν στο Capital.gr πηγές της αγοράς, είναι δεδομένη, εντούτοις η μέση δαπάνη των ταξιδιωτών θεωρείται ένα κρίσιμο ποιοτικό στοιχείο, στο οποίο δίνουν μεγάλη βάση. Εξηγούν πως το 2021, μετά την πανδημία, οι επισκέπτες ήταν διατεθειμένοι να ανεβάσουν το ταξιδιωτικό τους budget (για παράδειγμα όσον αφορά την επιλογή διαμονής), προκειμένου όμως να μην κάνουν “εκπτώσεις” λόγω της ασφάλειας. Σε σύγκριση με το 2019, οι αυξήσεις σε καταναλωτικά αγαθά, μεταφορές κ.λπ. έχουν ανεβάσει τη μέση δαπάνη, αλλά γενικότερα οι τουρίστες είναι πλέον πιο συγκρατημένοι στα έξοδά τους.

Ακόμη μια σημαντική παράμετρος που λαμβάνει υπόψη η τουριστική αγορά είναι πως καταγράφεται αύξηση των ροών από τις όμορες βαλκανικές αγορές και τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, που έχουν παραδοσιακά χαμηλή μέση διάρκεια παραμονής. Αντίστοιχα διαπιστώνεται μικρή μείωση του μεριδίου των παραδοσιακών μας αγορών, που έχουν υψηλότερη ταξιδιωτική δαπάνη έως και 4 φορές σε σύγκριση με τις βαλκανικές αγορές.

Οι επιχειρηματίες του χώρου υπογραμμίζουν τέλος πως το ζητούμενο είναι να περάσουμε “από την ποσότητα στην ποιότητα”, δηλαδή στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου.

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο