Βάφτισαν… πυροσβεστικά πλοία τα Ρ/Κ και παραλίγο να γίνει… πυροτέχνημα η Μαρίνα Ζέας (*)

Για πόσα χρόνια ακόμα θα πληρώνουμε τα ρουσφέτια πρώην υπουργών σε συγκεκριμένους πλοιοκτήτες;

Η φωτιά που ξέσπασε πριν από λίγες μέρες στη Μαρίνα Ζέας και είχε ως αποτέλεσμα τρεις υπερπολυτελείς θαλαμηγοί να γίνουν παρανάλωμα και να καταστραφούν περίπου ολοσχερώς αποκάλυψε πόσο μεγάλη ζημιά μπορεί να γίνει από μια κυβερνητική ιδεοληψία ή ένα… ρουσφέτι σε μια συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρηματιών, που όμως προκαλεί διχαστικές τάσεις και προωθεί ένα ολιγοπώλιο σε έναν ολόκληρο κλάδο.

Όλα ξεκίνησαν με το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022 που εκδόθηκε με απόφαση του πρώην υπουργού Ναυτιλίας κ . Πλακιωτάκη, που άλλαξε τον κανονισμό για τα ρυμουλκά, με βάση τις υποδείξεις της μίας εκ των δύο ενώσεων πλοιοκτητών πλοίων αυτού του τύπου, που εκπροσωπεί τη μειοψηφία σε αριθμό πλοιοκτητών και ρυμουλκών, αγνοώντας την άλλη που εκπροσωπεί την πλειοψηφία πλοιοκτητών και ρυμουλκών ανά την Ελλάδα!

Το σωστό θα ήταν να γινόταν διάλογος με όλους τους ενδιαφερόμενους, ώστε να ληφθεί μια απόφαση που να μην αφήνει περιθώρια για παράπονα και διαφωνίες. Και το λογικό θα ήταν οι νέες προδιαγραφές να απαιτούνται για τα νέα ρυμουλκά που θα νηολογηθούν στην ελληνική σημαία και να υπάρξει επαρκής χρόνος και κίνητρο για την απόσυρση των παλαιότερων αδειοδοτημένων ρυμουλκών. Όμως ο τότε υπουργός το είχε δει διαφορετικά και το μόνο που κατάφερε ήταν να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, τα οποία θα ταλανίζουν για τα επόμενα δύο χρόνια έναν κρίσιμο κλάδο της Ναυτιλίας μας, αν δεν υπάρξουν διορθώσεις/βελτιώσεις του ΠΔ 83/2022.

Με τον νέο κανονισμό ρυμουλκών προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι τα ρυμουλκά θα πρέπει να έχουν μεγάλης ισχύος αντλίες νερού, για να εκτελούν και χρέη πυρόσβεσης.

Μεγαλύτερη… αστοχία δεν θα μπορούσε να σκεφτεί ο τότε υπουργός, που ήταν, όπως φαίνεται , έρμαιο συγκεκριμένων πλοιοκτητών, αφού έκανε ό,τι του… υπαγόρευαν, παρά τις επισημάνσεις πολλών ναυτιλιακών φορέων αλλά και του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, που έβλεπε το… κακό να έρχεται. Έτσι, τα ρυμουλκά ανέλαβαν και χρέη πυροσβεστικών, χωρίς γνώσεις, χωρίς υποδομές, με μόνες τις αντλίες και δίχως τεχνογνωσία. Ο ναυτικός δεν είναι ούτε μπορεί να γίνει πυροσβέστης, όπως και ο πυροσβέστης δεν μπορεί να γίνει ναυτικός. Αυτήν την απλή αλήθεια δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να κατανοήσει ο κ. Πλακιωτάκης και έχει… ανακατέψει τα λιμάνια. Την περασμένη εβδομάδα θα είχαμε θαλάσσια τραγωδία στον… ντόκο της Μαρίνας Ζέας, της κεντρικότερης μαρίνας της χώρας.

Γιατί μόλις άρπαξε το ένα γιοτ φωτιά, πήγαν τα ρυμουλκά με τις… προδιαγραφές που τα κάνουν όλα και… κατάφεραν να απλωθεί η φωτιά σε άλλα δύο, μεγάλα, υπερπολυτελή γιοτ. Το αποτέλεσμα ήταν να βουλιάξουν και τα τρία από το νερό που τους πετούσαν ανεξέλεγκτα, χωρίς σχέδιο, χωρίς γνώσεις πυρόσβεσης και χωρίς σχεδιασμό. Ευτυχώς που παρενέβησαν οι κανονικοί πυροσβέστες και γλίτωσαν τον κόσμο που είχε εγκλωβιστεί στην προβλήτα. Αλλιώς θα είχαμε τραγωδία. Ένα νέο, μικρό, Μάτι…

Αν υπήρχε λογική στην απόφαση του πρώην υπουργού, τα ρυμουλκά δεν θα… μετατρέπονταν σε πυροσβεστικά, αναλόγως των περιπτώσεων, και δεν θα έμπαιναν σε… ξένα χωράφια, μόνο και μόνο για να αποδειχθεί ότι ορισμένα από αυτά είναι… καλύτερα από τα άλλα και θα πρέπει μόνο αυτά να δουλεύουν, ασχέτως αν απογυμνωθούν τα λιμάνια, γεγονός που θα είναι εξαιρετικά μειωτικό ως προς το brand name που κατέχει η χώρα μας με βάση την κυρίαρχη θέση που έχει στο διαμετακομιστικό διά θαλάσσης εμπόριο .

Η περίπτωση της Ζέας, με την παρ’ ολίγον τραγωδία, λόγω της απόπειρας να υποκατασταθούν οι πυροσβέστες από τους ναύτες και τους λοστρόμους, πρέπει να ηχήσει σαν καμπανάκι κινδύνου στο υπουργείο Ναυτιλίας και να το υποχρεώσει να αλλάξει ρότα. Να μην ακολουθήσει ο κ. Στυλιανίδης τη διχαστική πολιτική του κ. Πλακιωτάκη, να ακούσει τις επισημάνσεις του Ναυτικού Επιμελητηρίου και να κάνει έναν κανονισμό για τα ρυμουλκά, που να λύνει προβλήματα και όχι να δημιουργεί νέα.

Τώρα είναι η ευκαιρία να αποκατασταθεί η τάξη στα λιμάνια και στις μαρίνες. Τώρα είναι η ώρα να επανέλθει η κανονικότητα στον κλάδο των ρυμουλκών. Τώρα είναι η στιγμή να ξορκίσει μια και καλή το κακό ο υπουργός Ναυτιλίας. Θα το κάνει όμως; Ή τα διάφορα… κομματικά βαρίδια θα τον φρενάρουν; Θα το δούμε σύντομα…

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

(*) Γράφει ο κ. Νίκος Παρασκευάς

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Α.Φωκά: Στη σωστή κατεύθυνση οι πρωτοβουλίες του Υπ. Ναυτιλίας για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου βάσει της έκθεσης Ντράγκι

Προς τη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι αποφάσεις και οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας για την ανανέωση και το “πρασίνισμα” του ακτοπλοϊκού στόλου με βάση την πρόσφατη έκθεση του πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι. Αυτό επεσήμανε η προϊσταμένη

Πολεμικό Ναυτικό: Δοκιμές εν πλω για το πρώτο περιπολικό κλάσης «Island»

Σύμφωνα με ανακοίνωση των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, που αποδέσμευσε επίσης και φωτογραφίες, το πρώτο παράκτιο περιπολικό τύπου «Island» του Πολεμικού Ναυτικού ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές εν πλω. To πρώτο από τα σκάφη έχει ονομαστεί  “Υποκελευστής Ιωάννης Μαντούβαλος” (P197).

Έλεγχος στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα

ΘΕΜΑ:  Αιφνιδιαστικός επιτόπιος έλεγχος της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα (Αττικής)- Παλούκια (Σαλαμίνας) – Πέραμα (Αττικής) Η Επιτροπή Ανταγωνισμού («ΕΑ») διενήργησε αιφνιδιαστικό επιτόπιο έλεγχο στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας στον κλάδο παροχής υπηρεσιών μεταφοράς στη δρομολογιακή γραμμή Πέραμα (Αττικής)- Παλούκια (Σαλαμίνας), αναφορικά

Το «ουκρανικό μοντέλο» είναι η λύση για το Προσφυγικό και όχι το κλείσιμο των συνόρων από τη Γερμανία (*)

Η απόφαση του Βερολίνου να επαναφέρει από 16/9/2024 έως 15/3/2025 τους μεθοριακούς ελέγχους στα χερσαία σύνορά της με Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Δανία, προκειμένου να αντιμετωπίσει λέει τις μεταναστευτικές ροές που κατακλύζουν τη Γερμανία, αναμφίβολα προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση μιας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο