Βάρκες και σκάφη στα αζήτητα “σκουριάζουν” για χρόνια στο λιμάνι του Ηρακλείου – «Θα καταστραφούν εάν δε βρεθεί αγοραστής»

Στα “αζήτητα” πάνω από 50 εγκαταλελειμμένα σκάφη και βάρκες στον λιμένα του Ηρακλείου – «Θα καταστραφούν αν δεν βρεθεί αγοραστής» λέει ο ΟΛΗ

Συνολικά 50 σκάφη και βάρκες βρίσκονται χρόνια τώρα εγκαταλελειμμένα στο λιμάνι του Ηρακλείου με τον ΟΛΗ, τη Διεύθυνση Λιμενικών Υπηρεσιών και τις λοιπές αρμόδιες αρχές να κάνουν ότι μπορούν προκειμένου να τα απομακρύνουν με στόχο την αποσυμφόρηση του λιμανιού.

Ο λόγος για σκάφη και βάρκες τα οποία βρίσκονται παρατημένα – κάποια από αυτά και πάνω από 20 χρόνια – στο λιμάνι της πόλης πιάνοντας άδικα χώρο, με το κουφάρι τους να έχει ήδη φθαρεί από τη διάβρωση. Τα περισσότερα έχουν εγκαταλειφθεί από τους ιδιοκτήτες τους λόγω ζημιάς που παρουσίασαν η οποία δεν αποκαταστάθηκε οπότε και αφέθηκαν στην τύχη τους ή μετά από κατάσχεση λόγω χρεών. Κάποιοι, έχουν βγει τρίτη φορά σε πλειστηριασμό.

Πριν όμως βγουν σε πλειστηριασμό, ανάλογα με την περίπτωση, αναζητείται ο ιδιοκτήτης και εν συνεχεία τα αξιολογεί Επιτροπή. Βαδίζοντας λοιπόν προς την κατεύθυνση αποσυμφόρησης του λιμανιού της πόλης, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. προχωρά στην παρούσα φάση στην εκποίηση «15 ναυαγίων και επικίνδυνων και επιβλαβών λόγω ακινησίας πλοίων» όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση και προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν κλειστές σφραγισμένες προσφορές με τις τιμές προσφοράς τους να κυμαίνονται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.

Δεν υπάρχει ενδιαφέρον

Όπως όμως τονίζει ο πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Γιάννης Βαρδαβάς συνήθως δεν εκδηλώνεται σημαντικό ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα στο τέλος τα σκάφη και οι βάρκες αυτές να καταστρέφονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

«Τα περισσότερα, με το να βρίσκονται εκτεθειμένα στη φθορά του χρόνου για πάνω από 20 χρόνια, έχουν πλέον καταστραφεί από μόνα τους. Άρα απαιτούνται αρκετά χρήματα προκειμένου να επισκευαστούν και να είναι και πάλι σε καλή κατάσταση. Έτσι συνήθως δεν σημειώνεται ενδιαφέρον για αυτά με συνέπεια να καταστρέφονται και να πωλούνται ως παλιοσίδερα.

Είμαστε όμως υποχρεωμένοι από τον νόμο να τα βγάλουμε τρεiς φορές σε πλειστηριασμό. Αν δεν παρουσιαστεί ενδιαφέρον και δεν βρεθεί αγοραστής τα καταστρέφουμε» είπε ο κ. Βαρδαβάς. «Ήδη έχει βγει ανάδοχος και θα προβούμε στην καταστροφή 12 σκαφών. Αν δεν υπάρξει ενδιαφέρον για τα 15 που θα βγουν τώρα στο διαγωνισμό, θα προχωρήσουμε στην καταστροφή τους προκειμένου να αποσυμφορηθεί το λιμάνι του Ηρακλείου. Όσα πάντως έχουν απομείνει στο λιμάνι είναι κάποια ξύλινα, σιδερένια και πλαστικά σκάφη. Αν δεν βρεθούν αγοραστές, θα καταστραφούν καθώς πρέπει να καθαριστεί το λιμάνι», τόνισε ο Διευθυντής Λιμενικών Υπηρεσιών Μανώλης Φραγκάκης.

Συνολικά 50 σκάφη και βάρκες βρίσκονται χρόνια τώρα εγκαταλελειμμένα στο λιμάνι του Ηρακλείου με τον ΟΛΗ, την Διεύθυνση Λιμενικών Υπηρεσιών και τις λοιπές αρμόδιες αρχές να κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να τα απομακρύνουν με στόχο την αποσυμφόρηση του λιμανιού

Να σημειώσουμε ότι σε προηγούμενο διαγωνισμό, αγοράστηκαν δυο πλοία μεταξύ αυτών και το φορτηγό πλοίο “Noka” το οποίο είχε εντοπιστεί από το Λιμενικό με ποσότητα κατεργασμένης κάνναβης συνολικού βάρους 6 τόνων και 3 εκατομμύρια παραισθησιογόνα χάπια Captagon, γνωστά και ως “το ναρκωτικό των τζιχαντιστών”. Το πλοίο εντοπίστηκε τον Δεκέμβριο του 2028 συγκεκριμένα, έπειτα από έρευνα οι Έλληνες αξιωματούχοι εντόπισαν το “Noka” 50 ναυτικά μίλια νοτίως των ακτών της Κρήτης και αποφάσισαν να το ελέγξουν.

Παρά τις κακές καιρικές συνθήκες (στην περιοχή έπνεαν άνεμοι 8 μποφόρ), άνδρες της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών έκαναν ρεσάλτο στο “Noka” και υποχρέωσαν τον καπετάνιο να καταπλεύσει στο λιμάνι του Αθερινόλακκου, ανατολικά της Ιεράπετρας. Το ύποπτο πλοίο κατέπλευσε στο λιμάνι του Ηρακλείου και ακολούθησε ενδελεχής έρευνα στα 18 κοντέινερ δίχως αρχικά να βρεθούν τα ναρκωτικά. Λίγο πριν από τον απόπλου του, αποκαλύφθηκε το ένοχο μυστικό του: σε ειδικές κρύπτες στους πάτους των κοντέινερ βρέθηκαν 6,05 τόνοι κατεργασμένης κάνναβης και 3,1 εκατ. παραισθησιογόνα χάπια Captagon.

Το πλήρωμα, 10 υπήκοοι Συρίας και ένας Ινδός που εκτελούσε καθήκοντα υποπλοιάρχου, συνελήφθησαν και ανακρινόμενοι δήλωσαν άγνοια για το παράνομο φορτίο που μετέφεραν. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες στα χρονικά κατασχέσεις ναρκωτικών από ελληνική διωκτική Αρχή. Το υπό σημαία Συρίας φορτηγό πλοίο είχε αποπλεύσει από τη Λαττάκεια και, σύμφωνα με επίσημα έγγραφα που κατασχέθηκαν, είχε προορισμό το λιμάνι της Βεγγάζης. Μετέφερε 18 κοντέινερ φορτωμένα με τρόφιμα, είδη οικιακής χρήσης, πρώτες ύλες για την παρασκευή τσιγάρων κ. ά. Η κατεργασμένη κάνναβη (“σοκολάτα”) και τα παραισθησιογόνα χάπια ήταν τοποθετημένα σε κρύπτες, στους διπλούς πάτους των κοντέινερ. Αφορμή αποτέλεσε “σήμα” της Διεύθυνσης Πληροφοριών και Ερευνών των γαλλικών τελωνείων, σύμφωνα με το οποίο, πλοίο που θα απέπλεε από το λιμάνι της Λαττάκειας θα μετέφερε μεγάλη ποσότητα κατεργασμένης κάνναβης κρυμμένη μέσα σε κοντέινερ με νόμιμο φορτίο.

Σε προηγούμενο διαγωνισμό αγοράστηκαν δυο πλοία, μεταξύ αυτών και το φορτηγό πλοίο “Noka” το οποίο είχε εντοπιστεί από το Λιμενικό με ποσότητα κατεργασμένης κάνναβης συνολικού βάρους 6 τόνων και 3 εκατομμύρια παραισθησιογόνα χάπια Captagon, γνωστά και ως “το ναρκωτικό των τζιχαντιστών”

Οι προσφορές πάντως για τα προς εκποίηση σκάφη για όσους ενδιαφέρονται, θα υποβάλλονται από τους οικονομικούς φορείς σε κλειστό σφραγισμένο φάκελο το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 28.06.2024 και ώρα 11:00 π. μ. στην έδρα του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, στο Λιμάνι Ηρακλείου. Το κείμενο της διακήρυξης διατίθεται σε ηλεκτρονική μορφή μέσω του Διαδικτύου στη διεύθυνση www.portheraklion.gr καθώς και στον ηλεκτρονικό ιστοχώρο ΔΙΑΥΓΕΙΑ https://diavgeia.gov.gr/ και ΚΗΜΔΗΣ www.promitheus.gov.gr.

Οι αιτήσεις παροχής διευκρινίσεων θα πρέπει να απευθύνονται στον Ο.Λ.Η. Α.Ε.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο