Βρετανία: «Παραλύει» λόγω απεργίας το μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι

Ξεκινά σήμερα η οκταήμερη απεργία των εργαζομένων στο Φίλιξστοου, το μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της χώρας.

Ξεκινά σήμερα απεργία στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της Βρετανίας, με τις κινητοποιήσεις να προβλέπεται να διαρκέσουν οκτώ ημέρες.

Η χώρα βρίσκεται εν μέσω απεργιακού πυρετού, με τους εργαζόμενους σε πολλούς τομείς να ζητούν μισθολογικές αυξήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό-ρεκόρ.

Έπειτα από τρεις ημέρες κινητοποιήσεων στα μέσα μεταφοράς, κυρίως τα τρένα, ήρθε σήμερα η σειρά των εργαζομένων στο λιμάνι Φίλιξστοου να απεργήσουν.

Πρόκειται για την πρώτη απεργία που πραγματοποιείται στο λιμάνι αυτό της ανατολικής Αγγλίας, στο οποίο φτάνουν ετησίως περίπου 4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, από το 1989.

Τα περίπου 1.900 μέλη του συνδικάτου Unite, στο οποίο ανήκουν χειριστές γερανών, μηχανημάτων και λιμενεργάτες, απέχουν από την εργασία τους ζητώντας αύξηση του μισθού τους, καθώς το κόστος διαβίωσης στη Βρετανία έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

Ο πληθωρισμός έφτασε τον Ιούλιο το 10,1% σε ετήσια βάση και ενδέχεται να ξεπεράσει το 13% τον Οκτώβριο, το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφεται σε χώρα της G7.

«Το λιμάνι Φίλιξστοου είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2020 είχε κέρδη 61 εκ. λίρες (σχεδόν 72 εκ. ευρώ)», δήλωσε η Σάρον Γκρέιαμ γενική γραμματέας του Unite.

«Η διαχειρίστρια εταιρεία του Hutchinson Ports είναι τόσο πλούσια που την ίδια χρονιά διένειμε 99 εκ. λίρες στους μετόχους της. Κατά συνέπεια μπορεί να δώσει στους εργαζόμενους στο Φίλιξστοου μια σωστή αύξηση μισθού», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της, η εταιρεία δήλωσε «απογοητευμένη που το Unite δεν δέχθηκε την πρότασή μας να αναστείλει την απεργία και να έρθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να έχουμε εποικοδομητικές συνομιλίες ώστε να βρεθεί μια λύση».

Η Hutchinson Ports σημείωσε ότι πρότεινε αύξηση μισθών 8% κατά μέσο όρο και σχεδόν 10% για τους πιο χαμηλόμισθους, την οποία χαρακτήρισε «δίκαιη».

Η εταιρεία «λυπάται για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι κινητοποιήσεις στις βρετανικές αλυσίδες ανεφοδιασμού» και πρόσθεσε ότι εργάζεται με τους πελάτες της προκειμένου «να περιορίσει τα προβλήματα».

Πηγή από το λιμάνι επεσήμανε, ωστόσο, ότι οι απεργίες θα είναι κάτι «ενοχλητικό, αλλά όχι καταστροφικό», καθώς η αλυσίδα ανεφοδιασμού έχει συνηθίσει στα προβλήματα μετά την πανδημία COVID-19.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Toύρκοι αστυνομικοί ελέγχουν σύνορα ευρωπαϊκών χωρών

Έκπληκτοι κάποιοι Έλληνες οδηγοί φορτηγών που περίμεναν πριν από λίγα εικοσιτετράωρα να περάσουν τα σύνορα  της Ρουμανίας  με την Ουγγαρία, παρατήρησαν πώς στον έλεγχο διαβατηρίων στην ουγγρική πλευρά των συνόρων, οι ελεγκτές φορούσαν διαφορετικές στολές από εκείνες των Μαγιάρων αστυνομικών. Παρατηρώντας προσεκτικότερα

Πώς η κρίση στρατολόγησης απειλεί τις στρατιωτικές δυνάμεις της Δύσης

*Γράφει ο κ. Peter Apps, αρθρογράφος του Reuters για θέματα άμυνας και ασφάλειας. Κάθε πρωί στο αεροπλανοφόρο USS Dwight D. Eisenhower, ένα ανυποψίαστο μέλος του πληρώματος καλείται στη γέφυρα, του παρουσιάζεται ένα μπισκότο και του ζητείται να καθίσει στην καρέκλα

ΤτΕ: Μείωση €1,068 δισ. στις καταθέσεις τον Φεβρουάριο

Νέα μείωση 1,068 δις. ευρώ σημείωσαν οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο (μείωση €5,2 δις. τον Ιανουάριο), δείγμα του ότι οι πολίτες βάζουν «χέρι» στα έτοιμα εξαιτίας της εκτεταμένης ακρίβειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, μείωση κατά €912 εκατ.

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Μετάβαση στο περιεχόμενο