Βρετανία: «Παραλύει» λόγω απεργίας το μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι

Ξεκινά σήμερα η οκταήμερη απεργία των εργαζομένων στο Φίλιξστοου, το μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της χώρας.

Ξεκινά σήμερα απεργία στο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμάνι της Βρετανίας, με τις κινητοποιήσεις να προβλέπεται να διαρκέσουν οκτώ ημέρες.

Η χώρα βρίσκεται εν μέσω απεργιακού πυρετού, με τους εργαζόμενους σε πολλούς τομείς να ζητούν μισθολογικές αυξήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό-ρεκόρ.

Έπειτα από τρεις ημέρες κινητοποιήσεων στα μέσα μεταφοράς, κυρίως τα τρένα, ήρθε σήμερα η σειρά των εργαζομένων στο λιμάνι Φίλιξστοου να απεργήσουν.

Πρόκειται για την πρώτη απεργία που πραγματοποιείται στο λιμάνι αυτό της ανατολικής Αγγλίας, στο οποίο φτάνουν ετησίως περίπου 4 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, από το 1989.

Τα περίπου 1.900 μέλη του συνδικάτου Unite, στο οποίο ανήκουν χειριστές γερανών, μηχανημάτων και λιμενεργάτες, απέχουν από την εργασία τους ζητώντας αύξηση του μισθού τους, καθώς το κόστος διαβίωσης στη Βρετανία έχει αυξηθεί κατακόρυφα.

Ο πληθωρισμός έφτασε τον Ιούλιο το 10,1% σε ετήσια βάση και ενδέχεται να ξεπεράσει το 13% τον Οκτώβριο, το υψηλότερο ποσοστό που καταγράφεται σε χώρα της G7.

«Το λιμάνι Φίλιξστοου είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, το 2020 είχε κέρδη 61 εκ. λίρες (σχεδόν 72 εκ. ευρώ)», δήλωσε η Σάρον Γκρέιαμ γενική γραμματέας του Unite.

«Η διαχειρίστρια εταιρεία του Hutchinson Ports είναι τόσο πλούσια που την ίδια χρονιά διένειμε 99 εκ. λίρες στους μετόχους της. Κατά συνέπεια μπορεί να δώσει στους εργαζόμενους στο Φίλιξστοου μια σωστή αύξηση μισθού», πρόσθεσε.

Από την πλευρά της, η εταιρεία δήλωσε «απογοητευμένη που το Unite δεν δέχθηκε την πρότασή μας να αναστείλει την απεργία και να έρθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να έχουμε εποικοδομητικές συνομιλίες ώστε να βρεθεί μια λύση».

Η Hutchinson Ports σημείωσε ότι πρότεινε αύξηση μισθών 8% κατά μέσο όρο και σχεδόν 10% για τους πιο χαμηλόμισθους, την οποία χαρακτήρισε «δίκαιη».

Η εταιρεία «λυπάται για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι κινητοποιήσεις στις βρετανικές αλυσίδες ανεφοδιασμού» και πρόσθεσε ότι εργάζεται με τους πελάτες της προκειμένου «να περιορίσει τα προβλήματα».

Πηγή από το λιμάνι επεσήμανε, ωστόσο, ότι οι απεργίες θα είναι κάτι «ενοχλητικό, αλλά όχι καταστροφικό», καθώς η αλυσίδα ανεφοδιασμού έχει συνηθίσει στα προβλήματα μετά την πανδημία COVID-19.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΙΜΟ: Συμφωνία για την απανθρακοποίηση

ΣΥΜΦΩΝΙΑ επί της αρχής πέτυχαν τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), στο πλαίσιο των εργασιών της Επιτροπής Περιβάλλοντος (MPEC 82) για τα μέτρα που θα οδηγήσουν στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει 

Μια κραυγή αγωνίας (*)

Μετά τη Γερμανία, η Αυστρία. Πριν ήταν η Γαλλία και η Ολλανδία. Προηγουμένως, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ουγγαρία. Και κάποιους σίγουρα ξεχνώ. Έγιναν όλοι ακροδεξιοί; Δεν το πιστεύω. Και (μη γελιόμαστε) ούτε η ακρίβεια τους φταίει, ούτε η μετανάστευση,

Ενάντια στον πόλεμο. Και οι λιμενικοί

Βάρδια στη γέφυρα και το μυαλό μου τυραννάνε σκέψεις πεισματάρες. Τόσοι χιλιάδες ξεριζωμένοι άνθρωποι από τις πατρίδες τους έπλευσαν σ’ αυτά τα νερά του Αιγαίου. Άλλοι τα κατάφεραν να πιαστούν απ’ ένα βράχο. Άλλοι θάφτηκαν στο βυθό. Πώς κατάντησαν έτσι

Βολισσός Χίου: Προσφέρει δουλειές και δωρεάν φροντιστήρια για να αναγεννηθεί το χωριό

Κατά κάποιον τρόπο, έχουν πάρει την αποκέντρωση στα χέρια τους. Βλέποντας το χωριό τους να φθίνει πληθυσμιακά, οι κάτοικοι της Βολισσού, στον παλιό Δήμο Αμανής της Χίου, επεξεργάζονταν χρόνια την ιδέα της προσφοράς κινήτρων για την προσέλκυση νέων κατοίκων και

Μετάβαση στο περιεχόμενο