«Βροχή» οι αγωγές κατά γερμανικών εταιριών για την αγορά των Leopard το 2003

Μετά τα 45 εκατομμύρια που ζητάει το Δημόσιο από την Rheinmetall για καθυστέρηση παράδοσης των πυρομαχικών, χθες με νέα αγωγή ζητάει 25 εκατομμύρια από την KMW για παλαιότερο ΑΩ. Το Μαξίμου «φρέναρε» παρουσίαση στη Βουλή του σχεδίου συμπαραγωγής γερμανικών αρμάτων στην Ελλάδα.

Ξαφνικά ξέσπασε «καταιγίδα» και πέφτουν «βροχή» οι αγωγές της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών στις γερμανικές εταιρίες ΚMW και την Rheinmetall, λίγα μόλις 24ωρα πριν καταφθάσει στην Αθήνα ο Γερμανός Καγκελάριος Ολαφ Σόλτς διεκδικώντας κομμάτι από την ελληνική εξοπλιστική πίτα ύψους 4 δισ ευρώ.

Την περασμένη βδομάδα όπως αποκάλυψε το REDCARPET με εισήγηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών κατέθεσε αγωγή 45 εκατομμυρίων στην Rheinmetall για την καθυστέρηση στην παράδοση βλημάτων για τα άρματα Leo που είχαν αγοραστεί αρχές της δεκαετίας του 2000.

Μόλις χτες κατατέθηκε και δεύτερη αγωγή του ελληνικού Δημοσίου 25 εκατομμυρίων κατά της γερμανικής KMW που κατασκευάζει τα Leopard για μη υλοποίηση Αντισταθμιστικού Ωφελήματος από την ίδια προμήθεια!

Και ενώ οι αγωγές κατά των γερμανικών εταιριών κατασκευής αρμάτων και πυρομαχικών πέφτουν η μια μετά την άλλη, ξαφνικά ακυρώθηκε και η προγραμματισμένη παρουσίαση του σχεδίου συμπαραγωγής γερμανικών αρμάτων στην Ελλάδας που θα έκανε ο υπουργός Άμυνας στην αρμόδια επιτροπή εξοπλισμών της Βουλής.

Το παρασκήνιο οργιάζει. Σύμφωνα με πληροφορίες το «Φρένο» στην παρουσίαση του σχεδίου για γραμμή παραγωγής των γερμανικής τεχνολογίας τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης ΤΟΜΑ Lynx και συντήρησης των κυρίων αρμάτων μάχης Leopard στην Ελλάδα, έβαλε το Μέγαρο Μαξίμου στο υπουργείο Άμυνας!

Καθώς το πεντάγωνο προετοίμαζε την παρουσίαση ώστε να γίνει σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής εν όψει της επίσκεψης του Γερμανού Καγκελαρίου στην Αθήνα έπεσε «σύρμα» από το πρωθυπουργικό γραφείο να αναβληθεί μέχρι νεοτέρας.

Ως επίσημη δικαιολογία εδόθη η μη διαθεσιμότητα αίθουσας στο κοινοβούλιο για να συνεδριάσει η επιτροπή εξοπλισμών!

Όμως αξιόπιστη πηγή αναφέρει ότι έβαλε το χεράκι του ο κύριος καθηγητής του Μαξίμου ο οποίος γενικώς εκφράζει την άποψη ότι οι αμυντικές προμήθειες θα πρέπει να γίνονται με φειδώ, η αντιπολίτευση να μην πιάνεται εξαπίνης και κυρίως να τηρείται κατά γράμμα η νομοθεσία γιατί οι καιροί είναι πονηροί και ο ΣΥΡΙΖΑ ετοιμάζεται να ανεβάσει τους τόνους για τα εξοπλιστικά καταγγέλλοντας ενδείξεις διαφθοράς!

Για την αναβολή της παρουσίασης του σχεδίου εκσυγχρονισμού των Leopard φαίνεται ότι μέτρησε και η εκτίμηση των επιτελών την οποία φιλοξένησε την Κυριακή και η «Καθημερινή» όπου εκφράζεται προβληματισμός σχετικά με τον ρόλο των αρμάτων μάχης στον σύγχρονο πόλεμο ! Επομένως τίθεται το ερώτημα : Μπορεί η υπερχρεωμένη Ελλάδα να θέτει ως προτεραιότητα την υλοποίηση ενός εξοπλιστικού προγράμματος 3,5 δισ. όταν αμφισβητείται η αποτελεσματικότητα του στον σύγχρονο πόλεμο;

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει εργαστεί προσωπικά ο υπουργός Άμυνας Ν. Παναγιωτόπουλος καταβάλλοντας πολύμηνη προσπάθεια ώστε να ρυθμιστούν σοβαρά δικαστικά ζητήματα και να γεφυρωθούν οι διαφορές μεταξύ ελληνικού δημοσίου και γερμανικών εταιριών KMW (άρματα) και Rheinmetall (πυρομαχικά) για καθυστερήσεις, μη τήρηση προδιαγραφών και για ενεργητικό δωροδοκία και νομιμοποίηση εσόδων εγκληματικής δραστηριότητας με βάση τις καταδικαστικές αποφάσεις στη Γερμανία. Αντιστρόφως έχουν γίνει προσφυγές των Γερμανών σε διαιτητικό δικαστήριο.

Το «τυράκι» για να υπάρξει δικαστικός συμβιβασμός με τις εν λόγω γερμανικές εταιρίες είναι η κίνηση της Αθήνας να αναβαθμίσει τα άρματα Μάχης Leopard και να αντικαταστήσει τα απαρχαιωμένα Οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΑ) Μ-1 13 με καινούργια Lynx συνολικού κόστους 3,5 δισ. μίνιμουμ.

Σε ότι αφορά το μέτωπο των αγωγών το iEidiseis μήνες πριν αποκάλυψε ότι παραμένουν άλυτα τα χρόνια προβλήματα και οι οικονομικές διαφορές που υπάρχουν από την κυρία σύμβαση αγοράς των Leopard. Το 70% περίπου των βλημάτων RH-40BB / DM131A1 παραδόθηκε το 2009 και από τότε μέχρι σήμερα βρίσκεται σε αποθήκες πυρομαχικών χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η οριστική παραλαβή τους γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η πιστοποίηση τους από την KMW, ενώ εκκρεμεί η παράδοση του υπολοίπου 30%. Επιπρόσθετα, πριν την παράδοση των πιστοποιημένων πυρομαχικών θα έπρεπε να ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση λογισμικού στο υπολογιστικό σύστημα των Α/Κ οβιδοβόλων PzH-2000GR.

Το θέμα αυτό από το 2001 μέχρι σήμερα, αποτέλεσε αντικείμενο των επαφών μεταξύ των δύο συμβαλλόμενων μερών στο πλαίσιο υλοποίησης της σύμβασης 017A/2001 και τελικά συμφωνήθηκε η πιστοποίηση, η παράδοση των υπόλοιπου 30% και η οριστική παραλαβή του συνόλου της ποσότητας να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου 2021. Όμως η ανωτέρω προθεσμία παρήλθε χωρίς αποτέλεσμα.

Δ.Β.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΑΛΣ: Σε ζεστή, φιλική ατμόσφαιρα η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΠΕΑΛΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Σε μια ζεστή, φιλική ατμόσφαιρα, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024, η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΠΕΑΛΣ, στον κατάμεστο από μέλη, φίλους και προσκεκλημένους της Ένωσης φιλόξενο χώρο του bar – restaurant “Μαντζάρου 3” στο Κολωνάκι.

Η κοπή της πίτας του Συλλόγου Αποστράτων Λιμενικού Σώματος Κρήτης και Δωδ/σων (φωτο)

Μέσα σε ζεστό οικογενειακό και συναδελφικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χθες 24-2-24 η κοπή της πίτας του Συλλόγου Αποστράτων Λιμενικού Σώματος Κρήτης και Δωδ/σων στη Ταβέρνα ΑΛΩΝΑΚΙ. Η εκδήλωση μας έχει γίνει πλέον θεσμός και αυτό το δείχνει η αθρόα και μαζική

ΕΛΣΤΑΤ: Συνεχίζεται η συρρίκνωση του ελληνικού νηολογίου

Περαιτέρω μείωση κατά 0,5% (9 πλοία) κατέγραψε ο αριθμός των υπό ελληνική σημαία πλοίων (άνω των 100 κοχ) το Δεκέμβριο 2023 (1816 πλοία) σε σύγκριση με τον αντίστοιχο αριθμό του Δεκεμβρίου 2022 (1825 πλοία), σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή

Χολέρα: Lockdown σε κρουαζιερόπλοιο λόγω κρουσμάτων

Τουλάχιστον 15 άτομα έχουν απομονωθεί λόγω «ύποπτης ασθένειας», ενώ επιβάτης ανέφερε ότι ο καπετάνιος τον ενημέρωσε ότι πρόκειται για χολέρα. Συναγερμός έχει σημάνει στις αρχές του Μαυρικίου. Το κρουαζιερόπλοιο Norwegian Dawn παραμένει ανοικτά του λιμανιού αφού του έχει απαγορευτεί να δέσει

Μετάβαση στο περιεχόμενο