​ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ: Οι πυρκαγιές ….και τα ερωτήματα….. που αναζητούν απαντήσεις.

Ως συντακτική ομάδα των Λιμενικών Νέων πιστεύουμε, ότι κατ’ αρχήν πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων η ενημέρωση του κάθε πολίτη για τα γεγονότα και την εξέλιξή τους και τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στις Πυρκαγιές στην Κινέτα και Ανατολική Αττική.

Όμως έχουμε βαθιά την πεποίθηση, ότι τα πραγματικά στοιχεία της διαχείρισης ενός κρίσιμου περιστατικού, όπως αυτό των πυρκαγιών στην Κινέτα και στην Ανατολική Αττική, ότι θα πρέπει να εξετάζονται με ηρεμία και σε βάθος διερεύνηση.

Μόνο έτσι θα είναι εφικτό και αναγκαίο να διορθώνονται ή συμπληρώνονται με νέα στοιχεία τα εφαρμοζόμενα Σχέδια της Πολιτικής Προστασίας και οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.

Στόχος πάντα θα πρέπει να είναι, να μην επαναληφθούν λάθη, τα οποία στην περίπτωσή μας εκτός από την φυσική καταστροφή στοίχησαν και ανθρώπινες ζωές…

Αυτή η διαδικασία συνήθως -και ορθώς- διαρκεί αρκετό χρόνο αν πραγματικά θέλουμε να έχουμε ουσιαστική παρέμβαση στις εφαρμοζόμενες (;) διαδικασίες και Σχέδια και όχι λύσεις του «ποδαριού».

Με την διαδικασία αυτή, εφόσον ακολουθηθεί, θα δοθούν απαντήσεις και στα όποια ερωτήματα των ειδικών ή μη, που καθημερινά επαναλαμβάνονται στους δέκτες των τηλεοράσεών μας αυτές τις μέρες. Όπως:

Έχει νόημα η δημιουργία αντιπυρικών ζωνών, όταν δεν μπορεί να λειτουργήσει ως τέτοια ολόκληρη εθνική οδός Αθηνών -Κορίνθου με 8 σχεδόν λωρίδες;

Θα πρέπει πλέον η Μαραθώνος να πάψει να θεωρείται ως ένα είδος αντιπυρικής ζώνης;

Μήπως τελικά είναι ανίκητο το θηρίο και πετάμε τζάμπα τα χρήματα του Έλληνα πολίτη δημιουργώντας ζώνες σε δυσπρόσιτες περιοχές;

Φταίνε οι οδηγοί που κατέλαβαν την ΛΕΑ στην εθνική οδό;( Αλήθεια αυτή η ΛΕΑ στους Ολυμπιακούς αγώνες δεν ήταν αριστερά στους δρόμους της Αθήνας; Τώρα με τον νέο Κ.Ο.Κ. μετακόμισε στους εθνικούς δρόμους δεξιά, εκεί που πρώτα σταματούσες αν είχε βλάβη τα αυτοκίνητό σου)

Ποιος άφησε τα αυτοκίνητα, ενώ πλησίαζε η φωτιά, να κινούνται στη Εθνική Οδό;

Όταν έκλεισε η Εθνική οδός, τι σχέδιο εφαρμόστηκε για την άμεση αναστροφή των αυτοκινήτων, προκειμένου να μην έχουμε θύματα οδηγούς αλλά και να διευκολυνθεί η κίνηση των πυροσβεστικών οχημάτων;

Παρόμοια ερωτήματα δεν τίθενται για την Ανατολική Αττική και γενικά για κάθε πυρκαγιά που κοντά υπάρχει δρόμος συχνής κυκλοφορίας;

Οι ισχυρισμοί κάποιων περί κακής νοοτροπίας των Ελλήνων που καταλαμβάνουν την ΛΕΑ, μόνο έλλειμα στον σχεδιασμό και την εκπαίδευση -ενημέρωση του πολίτη φανερώνει.

Επίσης θα απαντηθούν ερωτήματα του τύπου, αν θα μπορούσε να σταματήσει έγκαιρα η φωτιά στην Ανατολική Αττική στο ξεκίνημά της ή στην ρεματιά ή στην Μαραθώνος

Γιατί δεν πέταξαν τα αεροπλάνα, αφού όπως φάνηκε από τα ΜΜΕ η κατάσταση της θάλασσας ( δυτικοί άνεμοι) στον Ευβοϊκό ίσως δεν ήταν απαγορευτική για υδροληψίες;

Έχει το Πυροσβεστικό Σώμα ή άλλα Σώματα ειδικές ομάδες απεγκλωβισμού κινδυνευόντων ατόμων σε ανάλογες περιπτώσεις όπως αυτή της Ανατολικής Αττικής;

Λειτούργησε η προβλεπόμενη από τον νόμο ομάδα αξιολόγησης και αξιοποίησης της πρόγνωσης καιρικών φαινομένων και άλλων πρόδρομων φαινομένων φυσικών καταστροφών, και ποιες οι ενέργειες της για την έγκαιρη κινητοποίηση του δυναμικού και των μέσων πολιτικής προστασίας;

Κινητοποιήθηκαν, όπως προβλέπεται από τον νόμο, οι εθελοντικές οργανώσεις;

Πώς μεταφράζεται η συμβολή των άλλων Σωμάτων (Ε.Δ.-Λ.Σ.) στη πρόληψη και την διαδικασία αντιμετώπισης μιας Πυρκαγιάς; Απλά περιμένουμε να δούμε αν θα τα καταφέρει το Π.Σ. και η ΕΛ.ΑΣ ή αν στο τέλος που θα έχει χαθεί η μάχη να συμμετέχουν στα αποκαΐδια ;

Και πολλά, πολλά ..άλλα καίρια ερωτήματα Αυτά θα απαντηθούν και επιστημονικά στο μέλλον..

Αυτή η διαδικασία είναι- και πρέπει να είναι- ανεξάρτητη από την απάντηση των ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ερωτημάτων, τα οποία όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε χρήζουν άμεσης και χωρίς αναστολές ή υπεκφυγές απάντησης

Η οργανωμένη πολιτεία και όλοι εμείς οφείλουμε να δώσουμε απαντήσεις. Το οφείλουμε απέναντι στους νεκρούς μας από αυτή την τραγωδία

Να τους υποσχεθούμε, ότι θα κάνουμε το παν, να μην θρηνήσουμε νέα θύματα με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο στο μέλλον.

Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης μόνο από τον Πρωθυπουργό δεν δίδει απαντήσεις και μάλλον περιπλέκει τα πράγματα για τις πολιτικές ευθύνες άλλων προσώπων

Χρειάζεται θάρρος από τα πολιτικά πρόσωπα, να εξετάσουν τα λάθη και ποιες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν ενώ θα έπρεπε σύμφωνα με τον σχεδιασμό Να αναλάβουν την αντικειμενική- που ούτως ή άλλως την έχουν- πολιτική ευθύνη. Όχι μόνο με λόγια

Διαφορετικά η ανάληψη της «πολιτικής ευθύνης» από τον Πρωθυπουργό λειτουργεί σαν ομπρέλα προστασίας

Μόνο που στα «μπουρίνια» των τελευταίων ημερών αν φοβάσαι την βροχή, η οποιαδήποτε «ομπρέλα» δεν σε προστατεύει .

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο