Κρίση στην Ερυθρά: 150.000 containers κόστισε στην Cosco

Οι δυο προβλήτες της στον Πειραιά κατέγραψαν μείωση στη διακίνηση κατά 10,4% στα 1,272.5 teu το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2024

Σχεδόν 150.000 «κουτιά» έχασε το πρώτο τετράμηνο του 2024 ο Πειραιάς καθώς λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα δεν έφτασαν ποτέ στους δυο προβλήτες της ΣΕΠ (Cosco) στο μεγάλο λιμάνι, αλλά κατέληξαν σε άλλα  κυρίως της Δυτικής Μεσογείου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του διαστήματος Ιανουαρίου – Απριλίου 2024 που ανακοίνωσε η Cosco Shipping Ports, οι δυο προβλήτες της εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ κατέγραψαν μείωση στη διακίνηση containers κατά 10,4% στα 1,272.5 teu έναντι 1,420.2 teu το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Ειδικά τον Απρίλιο από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 341,1 teu έναντι 369,2 τον ίδιο μήνα του 2023 σημειώνοντας μείωση κατά 7,6%. Σε σχέση πάντως με τους προηγούμενους μήνες του 2024 η πτώση του Απριλίου ήταν η δεύτερη μικρότερη μετά το 5,1% του Φεβρουαρίου. Τον Ιανουάριο η πτώση ήταν μεγαλύτερη (-12,7%) και τον Μάρτιο ακόμη μεγαλύτερη (-15,4%).

Κερδισμένα είναι τα κινεζικά τέρμιναλ της Cosco Shipping Ports (Spain) ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και του Μπιλμπάο που κατέγραψαν άνοδο 6,7% το πρώτο τετράμηνο του έτους και έφτασαν τα 1,06 εκατ. teu από 995 χιλιάδες teu το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Διακίνηση

Η συνολική διακίνηση όλων των λιμενικών σταθμών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco Shipping Ports στα λιμάνια της στην Κίνα και στον υπόλοιπο κόσμο (συνολικά 36) συνέχισε να αυξάνεται τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,6% σε ετήσια βάση. Η διακίνηση των υπερπόντιων τερματικών σταθμών (Ευρώπη, ΗΠΑ, Αφρική) συνέχισε να παρουσιάζει σταθερά σημάδια ανάπτυξης και ανάκαμψης, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,6% σε ετήσια βάση, μεταξύ των οποίων οι τερματικοί σταθμοί CSP SAI και CSP Zeebrugge (Βέλγιο) σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, με αύξηση της διακίνησης σε ετήσια βάση κατά 13,5% και 42,2%, αντίστοιχα, σημειώνει η εταιρεία. Για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024 η CSPL κατέγραψε αύξηση 8,8% σε ετήσια βάση στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα 34,76 εκατ. teu.

Σε άλλα λιμάνια

Στην εικόνα του Πειραιά και πώς αυτή επηρεάστηκε από την έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά αναφέρθηκε η Cosco Shipping Ports και όταν ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου στα τέλη Απριλίου του τρέχοντος έτους. Όπως επεσήμανε και η ίδια «απέσυρε» πλοία από τον Πειραιά και τα έστειλε σε άλλα λιμάνια. Ειδικότερα ανέφερε ότι «επηρεασμένη από τα περιστατικά στην Ερυθρά Θάλασσα, η συνολική διακίνηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) μειώθηκε κατά 11,4% σε ετήσια βάση σε 931.350 teu έναντι 1.050.970 teu το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η εταιρεία συντονίστηκε γρήγορα με τα μέλη της Συμμαχίας OCEAN και πρότεινε να μεταφερθούν προσωρινά ορισμένα από τα αρχικά εμπορευματοκιβώτια που ανήκουν στον τερματικό σταθμό Πειραιά στον τερματικό σταθμό CSP Zeebrugge Terminal NV ή στον τερματικό σταθμό CSP Iberian Valencia Terminal, οδηγώντας τη συνολική διακίνηση του CSP Zeebrugge Terminal να αυξηθεί κατά 3,7% σε ετήσια βάση σε 155.488 teu και τη συνολική διακίνηση της COSCO SHIPPING Ports (Spain) Holding, S.L. και των θυγατρικών της, να αυξηθεί κατά 4,3% σε ετήσια βάση σε 764.748 teu». Στην ίδια ανακοίνωση σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για το 2024 τονίζει μεταξύ άλλων ότι προτίθεται να ενισχύσει το μάρκετινγκ βασικών λιμένων-κόμβων, όπως ο τερματικός σταθμός του Πειραιά και ο τερματικός σταθμός CSP Abu Dhabi .

Σε αυτή την κατεύθυνση η Cosco στο πλαίσιο της συμμαχίας Osean Alliance (Cosco και Evergreen) αποφάσισε να μετατοπίσει χωρητικότητα και συγκεκριμένα πλοία megamax από τη Βόρεια Ευρώπη στην κοινή υπηρεσία Asia Med (AEM1 / MD2), η οποία μεταφέρει πλέον μεγάλες
ποσότητες από την Άπω Ανατολή στον Πειραιά.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών και οι συμμαχίες τους αντιμετωπίζουν έλλειμμα χωρητικότητας λόγω της αναδρομολόγησης των
πλοίων τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Για να καλύψουν το κενό αυτό, τροποποιούν δρομολόγια αφαιρώντας πλοία από
τη Βόρειο Ευρώπη προς τις γραμμές της Ανατολικής Μεσογείου και τον Πειραιά.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βουλή: Με 154 «ναι» έγινε δεκτή η πρόταση της ΝΔ για παραπομπή Καραμανλή σε προανακριτική

Ολοκληρώθηκε στις 03:20 η ψηφοφορία στη Βουλή για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για την τραγωδία των Τεμπών. Είχε προηγηθεί η συζήτηση σε συγκρουσιακό κλίμα. Η Ολομέλεια της Βουλής με ψήφους 154 «ναι» έναντι 13 «κατά» και 1 «παρών», αποφάσισε, μετά

«Με φακούς ακολουθούσαμε το κλάμα του μωρού» – Συγκλονίζει αστυνομικός που έσωσε το παιδί από το μπαλκόνι στη Θεσσαλονίκη

Με φακούς προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε το κλάμα του μωρού, λέει ένας από τους αστυνομικούς που μπήκαν στο σπίτι της οικογένειας στη Θεσσαλονίκη μετά από κλήση στην ΕΛΑΣ για το μωρό που έκλαιγε μόνο του στο μπαλκόνι. Σε βάρος των γονιών που αφέθηκαν ελεύθεροι, σχηματίστηκε δικογραφία

Σάλος στην Κύπρο: Αστυνομικοί συνευρέθηκαν μέρα μεσημέρι πάνω σε περιπολικό

Ένα βίντεο που δείχνει δύο αστυνομικούς να κάνουν σεξ πάνω σε ένα περιπολικό σε ανοιχτό χώρο στη Λάρνακα της Κύπρου έχει προκαλέσει μεγάλο σάλο. Το βίντεο, το οποίο έχει αλλοιωθεί για ευνόητους λόγους, έχει διαδοθεί ευρέως από κινητό σε κινητό, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις. Το γεγονός ότι το περιστατικό συνέβη

Σαν σήμερα: Μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες, με περίπου 7000 νεκρούς, μαθεύτηκε ένα μήνα μετά – Γιατί το έκρυβαν οι Βρετανοί

Η μεγαλύτερη ναυτική τραγωδία του Ηνωμένου Βασιλείου, με 7000 νεκρούς, μαθεύτηκε ένα μήνα μετά στη Βρετανία! Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 17 Ιουνίου του 1940, όταν γερμανικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα χτύπησαν βρετανικό πλοίο. Το RMS Lancastria, ένα επιβατικό καράβι επιταγμένο κατά τη διάρκεια της Επιχείρησης

Μετάβαση στο περιεχόμενο