Έρευνα: Η αυξανόμενη αίσθηση δυσαρέσκειας μπορεί να οδηγήσει σε φθορά των ναυτικών

Σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο  που διοργάνωσε ο Όμιλος Ocean Technologies την περασμένη εβδομάδα, ο ιδρυτής του Seafarer Happiness Index προειδοποίησε ότι ο κλάδος μπορεί να δει μεγαλύτερη φθορά μπροστά λόγω της αυξανόμενης δυσαρέσκειας μεταξύ των επαγγελματιών της θαλάσσιας σταδιοδρομίας. Η τελευταία επανάληψη του δείκτη – για το 4ο τρίμηνο του 2021 – αποκαλύπτει μια αυξανόμενη δυσαρέσκεια με τις ώρες, τον φόρτο εργασίας, τους προσαρμοσμένους με τον πληθωρισμό μισθούς και το επίπεδο σεβασμού που παρέχεται στους ναυτικούς. 

“Υπάρχει μια μικρή ωρολογιακή βόμβα που βρίσκουμε στις απαντήσεις του δείκτη ευτυχίας. Πολλοί ναυτικοί, και ιδιαίτερα ναυτικοί ίσως ανώτερων βαθμίδων… σίγουρα μιλούν με αρνητικούς όρους για το γιατί βρίσκονται στη θάλασσα », δήλωσε ο Steven Jones, ο επί μακρόν συντάκτης του ευρετηρίου. «Νιώθουν ότι υπάρχει η αίσθηση ότι όλο το επάγγελμα, η ίδια η ναυτιλία είναι λίγο σπασμένη. Έχουν σπάσει τον ύπνο τους, έχουν χαλάσει τα συστήματα να αντιμετωπίσουν. Νιώθουν σπασμένοι και οι ίδιοι, και πρέπει να προσπαθήσουμε να ανταποκριθούμε σε αυτό και φτιάξτο.”

Ένα μεγάλο μέρος της απογοήτευσης οφείλεται σε πολιτικές που σχετίζονται με την πανδημία. Για πολλούς ναυτικούς, η άδεια από την ξηρά ανήκει στο παρελθόν και «έχουν σχεδόν εγκαταλείψει την ιδέα της». Αυτό αφαιρεί μεγάλο μέρος του ρομαντισμού και της ελκυστικότητας από τη ναυτική ζωή και αφήνει τα μέλη του πληρώματος εμφιαλωμένα στο πλοίο για μήνες. 

“Αισθάνονται κλειδωμένοι στα πλοία. Ξέρετε, πιστεύουμε ότι μερικές εβδομάδες εδώ και εκεί ένας μήνας περίπου ήταν αρκετά κακό, αλλά η ζωή του ναυτικού είναι στην ουσία μια αίσθηση αυτού του lockdown”, είπε ο Jones. 

Πιο πρόσφατα, υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις εντάσεων μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών ναυτικών λόγω της συνεχιζόμενης εισβολής. Η αίσθηση της συντροφικότητας που παρατηρήθηκε στις πρώτες μέρες του πολέμου διαβρώνεται σε πολλά πλοία. 

«Τα πράγματα χειροτερεύουν μέρα με τη μέρα, οι εντάσεις αυξάνονται στο πλοίο», είπε ο Τζόουνς. «Δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι Ρώσοι και Ουκρανοί παλεύουν μεταξύ τους… είτε είναι Ρώσοι που δέχονται προπαγάνδα για ορισμένα πράγματα, είτε βλέπουν και ακούνε οι Ουκρανοί τον αντίκτυπο στο σπίτι τους, δεν είναι περίεργο που [ανεβαίνει] οι εντάσεις στο πλοίο. “

Τα σπάνια φωτεινά σημεία μέσα σε μια κατά τα άλλα ζοφερή ατμόσφαιρα του πλοίου έχουν να κάνουν με τη συνδεσιμότητα: περισσότερο για περιστασιακή χρήση και αλληλεπίδραση με την οικογένεια, αλλά και για online εκπαίδευση. Τα μέλη του πληρώματος αναφέρουν θετικές εμπειρίες με τις προσφορές ψηφιακής εκπαίδευσης επί του σκάφους και υπάρχει ένα μεγάλο μπόνους σε αυτό: μπορούν να κάνουν την απαιτούμενη εργασία όταν έχουν ρεπό. Αυτό τους αφήνει ελεύθερους να περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένειά τους όταν αποβιβάζονται από το πλοίο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα «γεύματα αγάπης» στους Λιμενικούς και ο πονηρός πολιτευτής

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στην μεγάλη πλειοψηφία των  στελεχών του Λιμενικού Σώματος,  η πρωτοβουλία που ανέλαβε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας για να εκφράσει το ενδιαφέρον της για τους υπηρετούντες στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα.

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Μετάβαση στο περιεχόμενο