Οι Λιμενικές Αρχές αναμένουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του ιρανικού δ/ξ LANA για να του δώσουν ελευθεροπλοΐα

Προς αίσιο τέλος βαίνει η υπόθεση ενώ ερωτηματικό παραμένει ποιος θα αναλάβει το κόστος της μετάγγισης του φορτίου πετρελαίου στο «Lana», 60.000 τόνων που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε άλλο δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων στο «Ice Energy»

Εν αναμονή τελικών εξελίξεων βρίσκεται η υπόθεση με το υπό ιρανική πλέον σημαία aframax δεξαμενόπλοιο «Lana» το οποίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στην Κάρυστο από τον περασμένο Απρίλιο. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει εξοφλήσει τις οφειλές προς τρίτους και οι Λιμενικές Αρχές Καρύστου αναμένουν να της κατατεθούν τα νέα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου.

Όπως εξήγησαν πηγές του Λιμενικού, το πλοίο, όταν το σταμάτησαν στην Κάρυστο, ήταν υπό ρωσική σημαία, με το όνομα «Pegas». Άλλαξε όμως νηολόγιο, η ισχύς των πιστοποιητικών έληξε και ενεγράφη στο ιρανικό.

«Πιστεύουμε ότι είναι θέμα χρόνου να κατατεθούν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Δεν θα εξοφλούσαν τις οφειλές αν δεν προτίθετο να φέρουν όλα τα χαρτιά για να πάρουν ελευθεροπλοΐα από το Λιμεναρχείο» τόνισαν πηγές του Λιμενικού. Eπίσης, κύκλοι από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπαν ότι «είμαστε πολύ κοντά να λήξη η υπόθεση αυτή».

Σύμφωνα με τους συνηγόρους της εταιρείας ρυμουλκών που παρείχαν υπηρεσίες στο ρωσικό δεξαμενόπλοιο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία εξόφλησε άμεσα τις οφειλές της. Η προσωρινή απαγόρευση απόπλου και μεταβολής της πραγματικής και νομικής κατάστασης του δεξαμενόπλοιου «Lana» είχε διαταχθεί μετά από αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο Πρωτοδικείο Χαλκίδας στην οποία είχαν προσφύγει οι συνήγοροι των ρυμουλκών.

Άγνωστο παραμένει ποιος θα αναλάβει το κόστος της μετάγγισης του φορτίου πετρελαίου στο «Lana», 60.000 τόνων που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε άλλο δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων στο «Ice Energy» ανοιχτά του Πειραιά. Ωστόσο, η συντομότερη δυνατόν μετάγγιση του φορτίου στο ιρανικό πλέον δεξαμενόπλοιο θα οδηγήσει στην απελευθέρωση των δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιων που βρίσκονται «όμηροι» στο Ιράν.

Το «Lana» το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων και μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο, κρατήθηκε από τις ελληνικές στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ. Το Ιράν σε αντίποινα κατάσχεσε με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια.

Το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έχει κάνει δεκτές τις αντιρρήσεις του πληρεξούσιου δικηγόρου της εταιρείας «saman costar samirom servises construction executive company» και διέταξε την απόδοση του φορτίου πετρελαίου από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy» στο «Lana».

Τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της Polembros του Σπύρου Πολέμη παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο