Θαλάσσιες μεταφορές: Εκτίναξη του κόστους ζωής με την επιβολή φόρου Εμπορίας Δικαιωμάτων Ρύπων

Πλήγμα για τα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου και για το εισαγωγικό και εξωτερικό εμπόριο, η επιβολή του φόρου επί του πλοίου που μπορεί να φτάσει έως και τα 500.000 ευρώ – Δεν θα προσεγγίζουν και το λιμάνι του Πειραιά τα μεγάλα container vessels – Γιατί η Ευρώπη «πυροβολεί τα πόδια της»

Η πρόθεση της ΕΕ να εντάξει τη ναυτιλία στο σύστημα πληρωμής ρύπων και στη λογική «ο ρυπαίνων πληρώνει» έγινε αποδεκτή από τη βιομηχανία. Όμως υπάρχουν «καραμπόλες» που θα πλήξουν τα ευρωπαϊκά -μεσογειακά κυρίως- λιμάνια, όπως της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Μάλτας και της Ισπανίας που έχει μεγάλο πρόβλημα, αφού θα καταστούν λιγότερο ανταγωνιστικά ως hub έναντι εκείνων που βρίσκονται στην Αίγυπτο, το Ισραήλ, την Τουρκία και το Μαρόκο. Θα πληγούν επίσης και τα λιμάνια της βορείου Ευρώπης, από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια της Βαλτικής. Ο ΟΛΠ με επιστολή του στα αρμόδια υπουργεία ζητάει σειρά αλλαγών στην πρόταση της ΕΕ για εισαγωγή της Ναυτιλίας στο ETS.

«Η Ευρώπη πυροβολεί και πάλι τα πόδια της», λένε στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας και εξηγούν: «Δεν θα υπάρξει κανένα περιβαλλοντικό όφελος παρά μόνο εισπρακτικό για την ΕΕ, αφού τα πλοία θα συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στις ίδιες θαλάσσιες περιοχές προσεγγίζοντας λιμάνια που δεν ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και στο τέλος της ημέρας, θα την πληρώσει ο Ευρωπαίος πολίτης.

Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι θα χρεώνεται το πλοίο και θα πληρώνει τον φόρο στο πλαίσιο του αναθεωρημένου του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) (EU ETS) στο πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου «Fit for 55».

Για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έρχεται από την Άπω Ανατολή το αντίτιμο μπορεί να φθάσει και τις 500.000 δολάρια, ποσό τεράστιο που θα επιβαρύνει επιπλέον το κόστος μεταφοράς.

Πολλές Liners εταιρείες κάνουν σχέδια για παράκαμψη -omit των μεσογειακών, ευρωπαϊκών λιμανιών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το κόστος μεταφοράς των φορτίων θα επιβαρύνεται περισσότερο αφού θα πρέπει να μεταφορτώνονται από τα μη ευρωπαϊκά λιμάνια προς τα ευρωπαϊκά. Η χρέωση θα είναι διπλή «double handling» ενώ και ο χρόνος για να έρθουν, για παράδειγμα, στο λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα επιμηκυνθεί για τουλάχιστον ένα μήνα. Θα πληγεί το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ελλάδας αν ισχύσει η χρέωση του πλοίου αφού δεν θα προσεγγίζουν και το λιμάνι του Πειραιά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μεγάλοι ανταγωνιστές του Πειραιά θα είναι τα τουρκικά λιμάνια της Σμύρνης και της Μερσίνα, των ισπανικών και πορτογαλικών λιμανιών, το Μαρόκο και η Τυνησία, των λιμανιών της Αδριατικής Ριέκα και Τεργέστη, θα είναι τα λιμάνια της Αιγύπτου, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας θα είναι τα αγγλικά λιμάνια που είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης φέτος.

“Τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου θα γίνουν μη ανταγωνιστικά ως hub αν προχωρήσει το θέμα αυτό”, επισημαίνουν κύκλοι της λιμενικής βιομηχανίας στο newmoney και προσθέτουν: “ Τα άλλα μη ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου θα έχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές άρα θα πάρουν και τη δουλειά. Για να αποτραπεί η ανισορροπία θα πρέπει ο ρυπαίνων να πληρώνει αλλά να επιβαρύνεται το φορτίο και όχι το πλοίο. Γιατί το φορτίο είναι αυτό που δημιουργεί την ανάγκη μεταφοράς. Θα είναι πιο σωστός ο καταμερισμός. Δεν πρέπει να είναι το πλοίο το εύκολο υποζύγιο. Πρέπει να γίνει καλύτερος επιμερισμός. Υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες στην ΕΕ και κάποιοι Επίτροποι έχουν κάνει κάποιες διορθωτικές κινήσεις τις οποίες αναμένουμε να δούμε”.

Πάντως σε κάθε περίπτωση το μόνο σίγουρο είναι ότι η τελική επιβάρυνση θα φθάσει στο πορτοφόλι του καταναλωτή.

Θαλάσσιες μεταφορές: Εκτίναξη του κόστους ζωής με την επιβολή φόρου Εμπορίας Δικαιωμάτων Ρύπων

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΛΘ: Μακροπρόθεσμος επενδυτής η οικογένεια Dreyfus – Δεν θα διαγράψει τις μετοχές από το ΧΑ

Ενώ συνεχίζεται και σήμερα το ενδιαφέρον για την μετοχή της ΟΛΘ ΑΕ, η οποία μάλιστα μέχρι το μέσον της συνεδρίασης διαπραγματεύεται πάνω από την τιμή της δημόσιας πρότασης στα  27,50 με περίπου 76.000 μετοχές να έχουν αλλάξει χέρια η Leonidsport B.V. δηλώνει

Μαρίνες: Αλλάζουν πίστα με επενδύσεις 180 εκατ. – Στα σκαριά πάνω από 40 project

Αλλάζουν πίστα οι μαρίνες της χώρας με την συμβολή και του προγράμματος «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη για την αναβάθμιση των

Πορνογραφία ανηλίκων: Πώς η ΕΛΑΣ έφτασε στα ίχνη του συνταγματάρχη – Η δράση του

Χιλιάδες ηλεκτρονικά αρχεία (φωτογραφίες και βίντεο) σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων είχε στην κατοχή του ο στρατιωτικός (συνταγματάρχης) που συνελήφθη για πορνογραφία ανηλίκων από τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος. Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΑΣ, η διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έφθασε στα ίχνη του στρατιωτικού μετά από σχετικές πληροφορίες που έλαβε από

Πύργος: 41χρονος πέθανε στα κρατητήρια της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηλείας

Ένας 41χρονος κρατούμενος άφησε την τελευταία του πνοή τα μεσάνυχτα της περασμένης Δευτέρας μέσα στο κρατητήριο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηλείας. Ο άνδρας, που καταγόταν από την Ηλεία, βρισκόταν υπό κράτηση για ποινικά αδικήματα, όπως κλοπές και ληστείες, ενώ το ποινικό του μητρώο περιλάμβανε μακρά

Μετάβαση στο περιεχόμενο