Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Απλήρωτοι για μήνες οι ναυτικοί που απασχολούνται ως έκτακτο προσωπικό στην Πλοηγική Υπηρεσία

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού, 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία κατέθεσαν ερώτηση με θέμα: «Απλήρωτοι για μήνες οι ναυτικοί που απασχολούνται ως έκτακτο προσωπικό στην Πλοηγική Υπηρεσία».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καλούν τον Υπουργό Ναυτιλίας να απαντήσει:

– Για ποιους λόγους οι εργαζόμενοι ως έκτακτο προσωπικό στην Πλοηγική Υπηρεσία παραμένουν παρανόμως επί μήνες απλήρωτοι, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους σε πλήρες οικονομικό αδιέξοδο;

– Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στο ναυτικό προσωπικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας, με ποιο χρονοδιάγραμμα και πότε θα γίνει η τελική καταβολή τους;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Απλήρωτοι για μήνες οι ναυτικοί που απασχολούνται ως έκτακτο προσωπικό στην Πλοηγική Υπηρεσία»

Η Πλοηγική Υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτελεί κρίσιμη υπηρεσία για τη λιμενική λειτουργία που συνδέεται, κατ’ αρχήν, με την ασφάλεια των επιβατών και της ναυσιπλοΐας γενικότερα αλλά και με την ανάπτυξη των ελληνικών λιμανιών. Για την αντιμετώπιση έκτακτων και πρόσθετων αναγκών το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά κατά καιρούς στην πρόσληψη έκτακτου ναυτικού προσωπικού για την ενίσχυση της στελέχωσης της Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Στο πλαίσιο αυτό, στις 2 Δεκεμβρίου 2021 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (ΦΕΚ5627/Β) Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σύμφωνα με την οποία προκηρύχθηκε η πρόσληψη είκοσι ενός (21) ατόμων, ως έκτακτο ναυτικό προσωπικό με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου (ΙΔΟΧ), για χρονικό διάστημα έως οκτώ (8) μήνες για τη στελέχωση 13 Πλοηγικών Σταθμών της χώρας.

Την προκήρυξη ακολούθησε η διενέργεια των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών που οδήγησε στην πρόσληψη έκτακτου ναυτικού προσωπικού σε διαφορετικές περιόδους εκκινώντας από τον Ιανουάριο του 2022 και μετά.

Δυστυχώς όμως, όσοι προσελήφθησαν από τον Ιανουάριο του 2022 και μετά, και μέχρισήμερα, παραμένουν παρανόμως απλήρωτοι, παρά το γεγονός ότι το Κεφάλαιο της Πλοηγικής Υπηρεσίας από όπου θα αντληθούν οι πόροι για την πληρωμή τους είναι πλεονασματικό. Η κατάσταση αυτή έχει πλέον οδηγήσει σε αδιέξοδο το ναυτικό προσωπικό και τις οικογένειες τους οι οποίοι / ες βρίσκονται μπροστά στο φάσμα της φτώχειας και της ανέχειας, λαμβάνοντας υπόψη ότι διανύουμε μια περίοδο που με ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη τα ελληνικά νοικοκυριά στενάζουν κάτω από το βάρος της ακρίβειας.

Σημειώνεται ότι πολλοί εκ των προσληφθέντων επέλεξαν να αφήσουν την εργασία τους ή ευκαιρίες που τους δόθηκαν να εργαστούν στην ποντοπόρο ναυτιλία ή στην ακτοπλοΐα, προκειμένου να ενταχθούν στην Πλοηγική Υπηρεσία. Το αποτέλεσμα της εμπιστοσύνης που έδειξαν στο Ελληνικό Δημόσιο στη βάση της Υπουργικής Απόφασης που εκδόθηκε για την πρόσληψη τους, είναι να παραμείνουν απλήρωτοι επί πολλούς μήνες χωρίς να έχουν καμία ευθύνη γι’ αυτό και να βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης. Κάποιοι μάλιστα εκ των προσληφθέντων αναγκάστηκαν σε παραίτηση μη μπορώντας να αντέξουν οικονομικά αυτή την κατάσταση αφήνοντας ταυτόχρονα την Πλοηγική Υπηρεσία χωρίς το απαραίτητο προσωπικό.

Πέρα από την τραγική κατάσταση που έχει οδηγήσει η παράνομη μη καταβολή των δεδουλευμένων τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους, το δεδομένο αυτό δημιουργεί ένα μεγάλο αντικίνητρο για ναυτικούς που θα θελήσουν να εργαστούν ως έκτακτο προσωπικό στην Πλοηγική Υπηρεσία στο μέλλον.

Τέλος, η όλη διαχείριση της κατάστασης έρχεται να προστεθεί στο πάζλ των αρνητικών χειρισμών της κυβέρνησης Μητσοτάκη που οδηγούν στη συνεχή υποβάθμιση της πλοηγικής υπηρεσίας. Από την διαρκή ενίσχυσή της σε προσωπικό και μέσα και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της κατά την περίοδο της διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ, η Πλοηγική Υπηρεσία έχει περιέλθει σε τέλμα, από το 2019 και μετά, με μια σειρά από ενέργειες και παραλείψεις της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας όπως είναι η εξαίρεση πλοίων από την υποχρεωτικότητα της πλοήγησης, η μη υλοποίηση της προγραμματισμένης αγοράς νέων σκαφών κλπ.
Στο πλαίσιο των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Για ποιους λόγους οι εργαζόμενοι ως έκτακτο προσωπικό στην Πλοηγική Υπηρεσία παραμένουν παρανόμως επί μήνες απλήρωτοι, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους σε πλήρες οικονομικό αδιέξοδο;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στο ναυτικό προσωπικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας, με ποιο χρονοδιάγραμμα και πότε θα γίνει η τελική καταβολή τους;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Σαντορινιός Νεκτάριος

Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γιώργος
Γκιόλας Γιάννης
Γιαννούλης Χρήστος
Δρίτσας Θοδωρής
Ζαχαριάδης Κώστας
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κώστας
Μπουρνούς Γιάννης
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παππάς Νικόλαος
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκουρλέτης Πάνος
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο