Η «ναυμαχία» της Κρήτης

Οι λόγοι που οδήγησαν στην αποχώρηση των Μινωικών Γραμμών από τα Χανιά και οι επόμενες κινήσεις τns ΑΝΕΚ

Εδώ και δεκαετίες, η «μάχη» της Κρήτης στην ακτοπλοΐα έκρυβε μεγάλο επιχειρηματικό ενδιαφέρον.  Εδώ και ένα μήνα, η αποχώρηση των Μινωικών Γραμμών από τα Χανιά είναι γεγονός, ενώ όπως όλα δείχνουν δεν πρόκειται να συμπεριληφθούν άμεσα στα νέα δρομολόγια της εταιρίας, η οποία κοιτάει κυρίως την Ιταλία και το Ηράκλειο.

Την ίδια στιγμή η έλλειψη ανταγωνισμού φαίνεται πως εκτόξευσε τις τιμές των εισιτηρίων από Πειραιά για Χανιά, μία γραμμή για χαμηλά βαλάντια.  Σύμφωνα με στοιχεία από ταξιδιωτικά πρακτορεία, πέρσι η τιμή για οικονομική θέση στα Χανιά στην καρδιά του Αυγούστου ήταν στα €39, ενώ πλέον κάθοδος στο πανέμορφο χανιώτικο λιμάνι είναι στα €48.

Τα ναύλα

Μικρή είναι η αύξηση και στο λιμάνι του Ηρακλείου, όπως δηλαδή και σε όλα τα εισιτήρια της χώρας, με διαφορές στα €2 με €8.  Ο ανταγωνισμός των δύο εταιριών παραμένει, έτσι, η αύξηση που σημειώθηκε ήταν στα €42 από τα €38 για τη μία εταιρία και σταθερά στα €36 για τη δεύτερη.

Το αίτημα της μη εκτέλεσης του δρομολογίου από και προς τα Χανιά έως την 31 Οκτωβρίου 2023 που κατέθεσε η Minoan Lines εγκρίθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ το «ΚΥΔΩΝ» θα μεταδρομολογηθεί στις γραμμές της Αδριατικής.  Παρά την αρχική «τιτάνια» μάχη να μπει το πλοίο στη γραμμή πριν μερικά χρόνια, το 2018, η αποχώρηση ήταν αρκετά σιωπηλή.  Όπως αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, τα Χανιά εμπορικά είναι ένα δύσκολο λιμάνι, καθώς δύο εταιρίες είναι πολλές για να δραστηριοποιούνται με κέρδος και βιωσιμότητα, αλλά μία εταιρία δεν θεωρείται αρκετή, ενώ υπάρχει πάντα το ρίσκο η σημαντική αυτή γραμμή να μείνει ακάλυπτη.  Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι, ο οποίος έχει τον έλεγχο των Μινωικών, είναι από τους βασικούς διεκδικητές του λιμανιού του Ηρακλείου.  «Ξεκάθαρα ενδιαφερόμαστε για το λιμάνι του Ηρακλείου, όπως ενδιαφερθήκαμε για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και κερδίσαμε το διαγωνισμό.  Το ίδιο θα κάνουμε και με το Ηράκλειο, θα συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό, και ελπίζω να κάνουμε την καλύτερη προσφορά», είχε πει πρόσφατα.  Με βάση την επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας για τα καλοκαιρινά δρομολόγιά της στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, δεν προκύπτει κάποια αναφορά που να φανερώνει έστω και πρόθεση της εταιρίας για τη δρομολόγηση πλοίου της στη συγκεκριμένη γραμμή.  Ιδιαίτερο ακόμη ενδιαφέρον δείχνει να έχει και το εμβόλιμο δρομολόγιο που αφορά στη γραμμή Κρήτη – Μήλος, για το οποίο από φέτος η σύνδεση θα γίνεται από το λιμάνι του Ηρακλείου και όχι από τα Χανιά, όπως ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο