Αίγινα: Αστοχία στη «ραφή» του αγωγού βλέπει το Λιμενικό

Το ρήγμα εντοπίζεται στο σημείο όπου οι μήκους 400 μέτρων σωλήνες ενώνονται, ενώ δεν παρατηρήθηκαν σημάδια όπως τρύπες ή φθορές που παραπέμπουν σε έκρηξη

Νέα δεδομένα στην υπόθεση του υποθαλάσσιου αγωγού ύδρευσης που συνδέει τη Σαλαμίνα με την Αίγινα δημιουργούν τα ευρήματα της αυτοψίας που ολοκλήρωσε την Τρίτη η Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών (ΜΥΑ) του Λιμενικού, παρουσία πραγματογνώμονος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά. Ο αγωγός υπέστη το πρωί της 25ης Ιανουαρίου σοβαρή βλάβη, η οποία αποδόθηκε αρχικά σε δολιοφθορά με χρήση εκρηκτικού μηχανισμού. Το διάστημα που ακολούθησε, οι βατραχάνθρωποι του Λιμενικού πραγματοποίησαν δύο αυτοψίες στο σημείο της ζημιάς, σε βάθος 50 μέτρων και απόσταση 830 μέτρων από την ακτή. Την πρώτη φορά, ήλεγξαν την τσιμεντένια κάλυψη του αγωγού δίχως να εντοπίσουν ζημιές συμβατές με έκρηξη. Αποφασίστηκε, ωστόσο, να γίνει νέα αυτοψία, ούτως ώστε να ελεγχθεί η κατάσταση του αγωγού ύδρευσης αφού όμως πρώτα ανασηκωθεί το τσιμεντένιο περίβλημά του.

Την Τρίτη, υπάλληλοι της κατασκευάστριας εταιρείας του αγωγού με ειδικό πλωτό γερανό μετακίνησαν το τσιμεντένιο κάλυμμα και στη συνέχεια τα στελέχη της ΜΥΑ προχώρησαν σε δεύτερη αυτοψία. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατέγραψαν βλάβες που παραπέμπουν σε αστοχία υλικού και όχι σε έκρηξη. Και αυτό διότι το ρήγμα στον αγωγό εντοπίζεται στη «ραφή», στο σημείο δηλαδή όπου ενώνονται οι μήκους 400 μέτρων σωλήνες. Επίσης, στην επιφάνεια του πλαστικού αγωγού δεν εντοπίστηκαν σημάδια όπως τρύπες ή φθορές από βίαιη πρόσκρουση των σκύρων στην εξωτερική επιφάνεια του σωλήνα, κάτι που αναμφίβολα θα είχε συμβεί σε περίπτωση έκρηξης.

Αγωγός στην Αίγινα: Για τεχνική βλάβη και όχι δολιοφθορά κάνει λόγο ο δήμαρχος

Στον εισαγγελέα το υλικό

Οι βατραχάνθρωποι της ΜΥΑ βιντεοσκόπησαν την επιχείρηση και το σχετικό υλικό θα διαβιβαστεί στον εισαγγελέα Πειραιά, με το τελικό πόρισμα να συντάσσεται από τον διορισμένο από την εισαγγελία πραγματογνώμονα.

Σε ό,τι αφορά τα αίτια καθίζησης της τσιμεντένιας επικάλυψης, όπως αυτή αποτυπώθηκε στα βίντεο από την αυτοψία που πρώτη έκανε στο σημείο της βλάβης η κατασκευάστρια εταιρεία, οι εκτιμήσεις των στελεχών του Λιμενικού είναι ότι προκλήθηκε από την ταχεία διάβρωση του πυθμένα ως αποτέλεσμα της βίαιης διαρροής γλυκού νερού. Το νερό που διέρρεε από τον αγωγό «έσκαψε» τον βυθό και προκάλεσε καθίζηση των τσιμεντοστρωμάτων. Η κατασκευάστρια εταιρεία τηρεί στάση αναμονής, μεταξύ άλλων, διότι έχει διορίσει τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος εμμένει στην εκδοχή της δολιοφθοράς με χρήση βόμβας.

Εργασίες αποκατάστασης

Τα αμέσως επόμενα εικοσιτετράωρα, πάντως, υπάλληλοι της εταιρείας αναμένεται να ξεκινήσουν εργασίες στο σημείο για την –έστω προσωρινή– αποκατάσταση της βλάβης. Την πληροφορία μετέφερε στην «Κ» ο δήμαρχος της Αίγινας, Γιάννης Ζορμπάς. Η υδροδότηση της Αίγινας έχει διακοπεί από την 25η Ιανουαρίου και έκτοτε το νησί εξυπηρετείται από γεωτρήσεις. Σε περίπτωση που οι αρμόδιες αρχές καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η βλάβη οφείλεται σε αστοχία υλικού, το κόστος αποκατάστασης υποχρεούται να καλύψει η κατασκευάστρια εταιρεία, ενώ σε περίπτωση δολιοφθοράς η Περιφέρεια. Το θέμα ανέδειξε ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς υποβάλλοντας μηνυτήρια αναφορά στην εισαγγελία Πειραιά καταγγέλλοντας «ύποπτα για δολιοφθορά» περιστατικά. Από το 2020 μέχρι και τον Ιούλιο του 2022, εξάλλου, έχουν καταγραφεί τρία περιστατικά δολιοφθοράς του αγωγού.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Του… άπιστου Θωμά οι πληρωμές των συντάξεων – «Στεγνό» Πάσχα παρά τα πλεονάσματα

Γράφει οΧρήστος Μέγας Η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν προέβλεψε μια μικρή ενίσχυση στους συνταξιούχους, ειδικά για τα ποσά κάτω των 700 ευρώ, αλλά και οι τακτικές, ανά μήνα, πληρωμές θα γίνουν μετά τις γιορτές του Πάσχα. Και καθώς στην πλειονότητά τους

«Φουσκώνουν» τα χρέη του κράτους προς τους πολίτες – Άγγιξαν μνημονιακά επίπεδα

Του Βαγγέλη Δουράκη «Φουσκώνουν» μήνα με τον μήνα τα χρέη που έχει το Δημόσιο προς ιδιώτες προμηθευτές και φορολογούμενους, εξέλιξη που αποτυπώνεται και στα σχετικά στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους: Το Δημόσιο βεβαίως όταν καθυστερεί να καταβάλλει τα ποσά που χρωστάει σε πολίτες επιβαρύνεται με

Πρώτη παράδοση ναυτιλιακών καυσίμων με βιοκαύσιμα στην Ελλάδα, από τον Όμιλο Motor Oil και την εταιρεία του Coral Marine

Η πρώτη παράδοση ναυτιλιακών καυσίμων με βιοκαύσιμα στην Ελλάδα από τον Όμιλο Motor Oil και την εταιρεία του Coral Marine, αποτελεί ορόσημο στην προσπάθεια μείωσης των ρύπων και της προώθησης της πράσινης μετάβασης στον ναυτιλιακό κλάδο. Η εν λόγω παράδοση, που πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal

Γράφει ο Νίκος Ι. Σπανός Υποναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα): Sea Diamond – 18 Χρόνια Περιβαλλοντικής Σιωπής στη Σαντορίνη

Γράφει ο Νίκος Ι. Σπανός Υποναύαρχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (εα), Πρώην Δ/ντής Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής & Λιμενικής Αστυνομίας, Διεθνής Πραγματογνώμονας Επιστημών Ναυτιλίας Η Πολιτεία οφείλει να ενεργοποιήσει το νομικό της οπλοστάσιο. Το περιβάλλον δεν μπορεί να περιμένει. Στις 5 Απριλίου 2025,

Μετάβαση στο περιεχόμενο