Διώρυγα Κορίνθου – Ξεκινά το 2022 η αποκατάσταση των ζημιών

Το ΥΠΕΝ αποφάσισε την εξαίρεση από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την αποκατάσταση των ζημιών στα πρανή της διώρυγας

Παραμονές Χριστουγέννων υπογράφηκε τελικά η απόφαση του ΥΠΕΝ, βάσει της οποίας τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στα πρανή της διώρυγας Κορίνθου εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η εξαίρεση δίδεται για δύο έτη λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης που αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.

Έτσι, περίπου έναν χρόνο μετά την πρώτη κατολίσθηση στη διώρυγα τον Νοέμβριο του 2020 _ αν και τα πρώτα προβλήματα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται ήδη από το 2018 _ ανοίγει πλέον ο δρόμος για τη έναρξη των εργασιών εντός του Ιανουαρίου, όπως είχε δηλώσει στις αρχές Δεκεμβρίου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς.

Της απόφασης του ΥΠΕΝ είχε προηγηθεί στις 10 Δεκεμβρίου η έγκριση από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου του Τεχνικού Φακέλου του έργου. Το έργο αφορά στην αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στο πρανές της διώρυγας της Κορίνθου (από την πλευρά της Πελοποννήσου) κατά την περίοδο μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Φεβρουαρίου 2021 με αποκορύφωμα την 3η Φεβρουαρίου 2021 οπότε και η μεγάλη κατολίσθηση που σημειώθηκε εκτιμήθηκε ότι φτάνει, σε όγκο, περίπου στα 15.000 με 20.000 κυβικά μέτρα (m3). Ως αποτέλεσμα των διαδοχικών φαινομένων η διώρυγα παραμένει κλειστή.

Τα έργα επισκευής αφορούν σε εκσκαφές στα πρανή, συνοδευόμενες και από κατάλληλες συγκολλήσεις, αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, επιφανειακές διαμορφώσεις με μόνιμους δρόμους κίνησης ακόμα και βαρέων οχημάτων και τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα για τη διευθέτηση των επιφανειακών υδάτων. Επίσης, περιλαμβάνουν εργασίες ενίσχυσης του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας μεταφοράς λυμάτων Λουτρακίου προς τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, αλλά και νέο τοίχο για την προστασία από τους κυματισμούς με τον οποίο αποκαθίσταται η διατομή της διώρυγας προς την πλευρά του πρανούς της Πελοποννήσου.

Ακόμη θα πρέπει να ενισχυθεί η θεμελίωση του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας του βιολογικού καθαρισμού, να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της ευστάθειας, με διαμορφώσεις των πρανών, να γίνει αποκομιδή των υλικών που προέκυψαν από τις καταπτώσεις των βράχων με πλωτά μέσα, αλλά και καθαρισμός του πυθμένα κλπ.

Εντός δύο ετών, δηλαδή έως τα τέλη του 2023, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου θα πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για το συνολικό έργο, υποβάλλοντας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Διώρυγας στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, προκειμένου να εκδοθεί, μετά από δημόσια διαβούλευση με το κοινό καθώς και τις γνωμοδοτούσες υπηρεσίες, η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο