Εconomist: Στρατηγικής σημασίας το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Στρατηγικής σημασίας για τα δυτικά συμφέροντα είναι ο λιμένας της Αλεξανδρούπολης σύμφωνα με το περιοδικό Economist. Στο άρθρο επισημαίνεται το ενδιαφέρον των Αμερικανών για το Λιμάνι, γίνεται αναφορά στο διαγωνισμό για την πώλησή του και στη διεθνή συγκυρία, μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που , όπως υποστηρίζεται, καθιστά ευαίσθητη την ιδιωτικοποίησή του.  

Το περιεχόμενο του άρθρου του Economist, όπως το μεταφέρει το skai:

Η μικρή ελληνική πόλη της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο Πέλαγος, 15 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Τουρκία, είναι μια ακμάζουσα πόλη τα τελευταία χρόνια, που δεν εξαρτάται πλέον από την πώληση αναμνηστικών σουβενίρ στους τουρίστες. Γι΄ αυτό η πόλη μπορεί να ευχαριστήσει τον Βλαντίμιρ Πούτιν για την εισβολή του στην Ουκρανία, η οποία έχει προκαλέσει την έκρηξη της δραστηριότητας στο λιμάνι της.

Η γεωγραφία του λιμανιού το καθιστά ελκυστικό για τους σχεδιαστές logistics του ΝΑΤΟ. Αμερικανικά πλοία ελλιμενίζονται εκεί. Έχει επίσης καλές οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις βόρεια μέσω της ανατολικής πλευράς της συμμαχίας.

Συγκεκριμένα, παρέχει πρόσβαση στην Ουκρανία μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας. Με τη χρησιμοποίησή του ως ενδιάμεσο σταθμό, παρακάμπτεται η Μαύρη Θάλασσα, στην οποία έχει δυνάμεις η Ρωσία, και ο Βόσπορος, ένα σημείο που ελέγχεται ασφυκτικά από την Τουρκία, που είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αλλά «ιδιότροπο».

Η Αμερική χρησιμοποιεί το λιμάνι για ανάπτυξη δυνάμεων και συν τω χρόνω θα μπορούσε να γίνει ενεργειακός κόμβος, με σχέδια για δύο πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου μερικά χιλιόμετρα μακριά από τα παράλια. Αυτό θα βοηθήσει τις χώρες της περιοχής να μειώσουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό αέριο.

Ακόμα καλύτερα, το λιμάνι έχει άφθονη πλεονάζουσα χωρητικότητα, σε αντίθεση με τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά (τα οποία τυγχάνει επίσης να ελέγχονται από εταιρείες με συνδέσμους με τη ρωσική και την κινεζική κυβέρνηση αντίστοιχα).

Ωστόσο, μια ελληνική εταιρεία με ρωσικούς δεσμούς θέλει να το αγοράσει. Οι συγκυρίες καθιστούν ευαίσθητη την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Το timing δεν θα μπορούσε να είναι χειρότερο σημειώνει ο Economist.

Παρατίθεται παρακάτω το σχετικό link του δημοσιεύματος του Economist.

https://www.economist.com/europe/2022/07/21/a-sleepy-greek-port-has-become-vital-to-the-war-in-ukraine

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νεαρός θα δικαστεί για τη μεταφορά επτά παράνομων αλλοδαπών στη Ρόδο

Για τη μεταφορά επτά αλλοδαπών από τα τουρκικά παράλια στο νησί μας, κατηγορείται 21χρονος Σύριος που συνελήφθη από προσωπικό του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου και στις αρχές Δεκεμβρίου θα δικαστεί από το Μονομελές Εφετείο επί Κακουργημάτων Δωδεκανήσου. Ο 21χρονος (κατά δήλωσή

Διεθνές Σχολείο της Θάλασσας: Οι εκπαιδευτικές δράσεις συνεχίζονται δυναμικά στην καρδιά του χειμώνα

Πλησιάζοντας πλέον στην καρδιά του χειμώνα, το Διεθνές Σχολείο της Θάλασσας (International School of the Sea) του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος» συνεχίζει δυναμικά, παρά τις συχνά αντίξοες καιρικές συνθήκες, τις δράσεις εκπαίδευσης στην εφαρμοσμένη έρευνα πεδίου για την προστασία των

Επίσκεψη Μαθητών του Δημοτικού Μειονοτικού Σχολείου Ασωμάτων Ροδόπης σε Μονάδες της ΠΑ

Την Παρασκευή 25 και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022, οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού Μειονοτικού Σχολείου Ασωμάτων Ροδόπης, επισκέφθηκαν την 123 Σμηναρχία Τεχνικής Εκπαίδευσης (123ΣΤΕ), το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ) και την 110 Πτέρυγα Μάχης (110ΠΜ),

Παρουσία Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στην Εθνική Διακλαδική Άσκηση «ΚΟΛΟΣΣΟΣ – 22»

Την Παρασκευή 02 Δεκεμβρίου 2022 ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Χαράλαμπο Λαλούση, παρακολούθησε την διεξαγωγή της τελικής φάσης της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) με την ονομασία «ΚΟΛΟΣΣΟΣ-22». Η άσκηση έλαβε χώρα από