Ερώτηση με θέμα τα προβλήματα και τις ελλείψεις στο προσωπικό του Λιμενικού που υπηρετεί στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Ερώτηση για τα προβλήματα και τις ελλείψεις στο προσωπικό του Λιμενικού που υπηρετεί στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, κατέθεσε η ΚΟ του ΚΚΕ στη Βουλή.

Η ερώτηση αναφέρει:

“Σύμφωνα με δημοσιεύματα στο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και κατόπιν συνάντησης του ΚΚΕ με την Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ΕΠΛΣ) Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (μέλος της ΠΟΛ), προκύπτουν μια σειρά από ζητήματα που επιτάσσουν την άμεση λύση τους. Τέτοια είναι η υποστελέχωση υπηρεσιών, ο εγκλωβισμός του προσωπικού στα νησιά, ο αυταρχισμός και η διαρκής κινητικότητα, οι μεταθέσεις χωρίς κριτήρια, τα πάρεργα, οι αποσπάσεις, οι αδικίες ως προς τα επιδόματα παραμεθορίου, τα καθηλωμένα οδοιπορικά και άλλα.

Το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ) υπόκειται όπως και ο υπόλοιπος ελληνικός λαός σε συνεχή εντατικοποίηση της υπηρεσίας τους, παραβίαση των ωραρίων τους, σε μείωση των δικαιωμάτων τους, σε περικοπές σε κοινωνικές παροχές σε υγεία, παιδεία, αθλητισμό και πολιτισμό, στο κρατικό αυταρχισμό, στην ακρίβεια σε βασικά αγαθά και την ενέργεια. Οι οικογένειες των λιμενικών βιώνουν την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων στην καθημερινότητά τους, στην υπηρεσία και το σπίτι τους.

Το ΚΚΕ έχει επανειλημμένα αναδείξει αυτά τα ζητήματα με Ερωτήσεις στη Βουλή όπως και με τροπολογίες ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας, που οι Υπουργοί της Κυβέρνησης, όπως και τα υπόλοιπα Κόμματα που εκπροσωπούνται στο Κοινοβούλιο (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝ.ΑΛ., ΕΛ) έχουν απορρίψει.

Επαναφέρουμε το πρόβλημα του εγκλωβισμού του προσωπικού του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στα νησιά, σε συνδυασμό με την υποστελέχωση συγκεκριμένων υπηρεσιών. Το παράδειγμα του Ά Λιμενικού Τμήματος (Ά Λ/Τ) Σαμοθράκης είναι χαρακτηριστικό:

Στη δύναμη του Ά Λ/Τ Σαμοθράκης έχει διατεθεί ένα πλωτό μέσο, το ΠΛΣ 614. Από τις αρχές του έτους έως και πρόσφατα το ΠΛΣ-614 πραγματοποίησε πενήντα τρεις μεταφορές ασθενών, ενώ για το έτος 2020 πραγματοποιήθηκαν πενήντα επτά. Αυτές τις διακομιδές τις εκτέλεσε παράλληλα με τα υπόλοιπα καθήκοντά του όπως περιπολίες, ελέγχους, προστασία συνόρων κλπ. Ήδη οι παραβιάσεις ωραρίου και οι 24ωρες επιφυλακές επιβαρύνουν το προσωπικό ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσης της υπηρεσίας και της έλλειψης διπλών πληρωμάτων. Για τη στελέχωση του ΠΛΣ-614 αποσπώνται επί μηνιαίας βάσης στελέχη από άλλες Υπηρεσίες της περιοχής.

Σύμφωνα με εξαγγελίες του Υπουργείου στη δύναμη του Λ/Τ θα διατεθεί ένα πλωτό ασθενοφόρο. Ωστόσο καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για τη στελέχωσή του. Το υπάρχον προσωπικό δεν ξεπερνάει τους 23 υπηρετούντες. Θυμίζουμε ότι και τα άλλα πλωτά ασθενοφόρα του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ που έχουν διατεθεί σε άλλες υπηρεσίες επίσης δεν είναι στελεχωμένα επαρκώς.

Το υπάρχον προσωπικό στο Ά Λ/Τ Σαμοθράκης έχει συμπληρώσει κατά πολύ τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής τους και μάλιστα σε Υπηρεσία Α΄ κατηγορίας. Το καθεστώς των μεταθέσεων, ωστόσο, με βάση το ΠΔ 11/21, στην πράξη, εγκλωβίζει το προσωπικό και απαγορεύει τη μετάθεση στον τόπο της επιλογή του.

Μάλιστα με το πρόσφατο οργανόγραμμα – για το οποίο επίσης το ΚΚΕ έχει καταθέσει σχετικές Ερωτήσεις προς τον Υπουργό Ναυτιλίας – δημιουργούνται μια σειρά νέα προβλήματα σε υπηρεσίες και προσωπικό. Χαρακτηριστικά το Λιμεναρχείο Πόρτο Λάγους προστέθηκαν μόλις 2 οργανικές θέσεις! Θυμίζουμε ότι με το ΦΕΚ 89/Α/30-04-2020 το Λιμενικό Τμήμα (Λ/Τ) Πόρτο Λάγους μετατάχθηκε σε Λιμεναρχείο. Το ΚΚΕ είχε έγκαιρα επισημάνει ότι η (αναγκαία, κατά τ’ άλλα) αναβάθμιση είναι «κενό γράμμα», αν δεν συνοδεύεται από αντιμετώπιση της υποστελέχωσης των υπηρεσιών του.

Για τα οδοιπορικά (εκτέλεση υπηρεσίας εκτός έδρας) των λιμενικών τα οποία παραμένουν καθηλωμένα στα 29,35 ευρώ (ημερησίως) από το 2016, το ΚΚΕ έχει επίσης ζητήσει με επανειλημμένες Ερωτήσεις του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας να αυξηθούν. Θυμίζουμε ότι των υπόλοιπων δημοσίων υπαλλήλων έχουν αυξηθεί στα 40 ευρώ ημερησίως. Σήμερα, που η ακρίβεια θερίζει το οικογενειακό εισόδημα και του προσωπικού του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, η άρση της αδικίας είναι ακόμα πιο επιβεβλημένη κι αναγκαία.

Τέλος παραμένει το άδικο καθεστώς σε σχέση με το επίδομα παραμεθορίου. Σε πολλές παραμεθόριες περιοχές της χώρας, αν και το προσωπικό του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ επιβαρύνεται με αυξημένες υπηρεσιακές απαιτήσεις λόγω της γεωγραφικής θέσης και ευθύνης της Υπηρεσίας του, ωστόσο δεν του αποδίδεται το εν λόγω επίδομα. Σήμερα το επίδομα παραμεθορίου αδίκως δεν δίνεται σε περιοχές, όπως της Κέρκυρας, της Θεσπρωτίας, της Ροδόπης και της Ξάνθης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:

Να διευρυνθεί η απόδοση του επιδόματος παραμεθορίου στο προσωπικό που υπηρετεί στη Ροδόπη, την Ξάνθη, την Κέρκυρα και τη Θεσπρωτία.

Να αντιμετωπιστεί η υποστελέχωση του Ά Λ/Τ Σαμοθράκης και ειδικά των πλωτών του μέσων του με επαρκές ειδικευμένο προσωπικό και διπλά πληρώματα.

Να αντιμετωπιστεί ο εγκλωβισμός των λιμενικών που υπηρετούν στη Σαμοθράκη και τα άλλα νησιά καθώς και να εξασφαλιστεί το δικαίωμα του προσωπικού να μετατεθεί σε περιοχή της επιλογής του.

Να εξομοιωθούν τα οδοιπορικά του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής με εκείνα που ισχύουν για όλο το δημόσιο τομέα. “

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σπιναλόγκα: Έλαμψε το νησάκι των λεπρών από επτά ευαισθητοποιημένους πεζοπόρους

Σήκωσαν μανίκια και έπεσαν με τα «μούτρα» στην καθαριότητα, πρόκειται για τα μέλη του Ορειβατικού Συλλόγου Αγίου Νικολάου και του Προοδευτικού Συλλόγου Ελούντας. Ειδικότερα, με σκοπό να κάνουν το νησάκι των λεπρών να λάμψει και να είναι έτοιμο να δεχτεί

«Φτάσε στο τέλος, χωρίς να δειλιάσεις»: Ένα δελφικό παράγγελμα μη τυπικής αριστείας*

Συζητάμε έναν χρόνο για το atypical excellence ή για το atypical X-cellence, όπως εμένα μου ταιριάζει να το σκέφτομαι, μιας και αυτό το X με ενθουσιάζει, σαν μικρό παιδί. Είναι το κάτι διαφορετικό, το κάτι μαγικό και μοναδικό του καθενός

Η Γυάρος χαρακτηρίστηκε «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή» – Απαγορεύτηκε το ψάρεμα

Η Γυάρος είναι το πρώτο νησί των Κυκλάδων όπου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, χαρακτηρίστηκε ως «θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή», με το ψάρεμα να περιορίζεται. Παράλληλα, η προστασία της περιοχής ελέγχεται με ραντάρ και πλεούμενα που περιπολούν από τη Σύρο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν δύο πολύ μεγαλύτερες προστατευόμενες περιοχές με αποτέλεσμα τη δημιουργία

Αυτό θα είναι το νέο δρομολόγιο του Olympic Champion Jet – Πότε ξεκινάει

Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Έγινε γνωστό και επίσημα το δρομολόγιο το οποίο πρόκειται να εκτελεί κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του cyclades24, ότι

Μετάβαση στο περιεχόμενο