Ευρωπαϊκά λιμάνια: Πλήγμα για την ανταγωνιστικότητα

Μέτωπο των υπουργών Μεταφορών για να διορθωθούν πλευρές του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων

Διπλωματικό μέτωπο συνέστησαν οι υπουργοί Μεταφορών και Ναυτιλίας εννέα χωρών – μελών της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και ο έλληνας υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, με στόχο να διορθωθούν πλευρές του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων (EU ETS) που προκαλεί προβλήματα ανταγωνιστικότητας στα ευρωπαϊκά λιμάνια, τα οποία αναμένεται να χάσουν φορτία. Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Μεταφορών της περασμένης εβδομάδας, υπουργοί από την Κύπρο, την Ελλάδα, την Κροατία, την Ιταλία, την Ιταλία, τη Λιθουανία, τη Μάλτα, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία, έπειτα από πρωτοβουλία της Ισπανίας κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει δράση κατά του κινδύνου εκτροπής του όγκου των μεταφορών από ευρωπαϊκά λιμάνια σε άλλα, τρίτων χωρών.

Όπως υποστηρίζεται σε σχετικό κείμενο της ισπανικής αντιπροσωπείας, οι ισχύουσες διατάξεις του EU ETS στον τομέα της ναυτιλίας θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εκτροπή ναυτιλιακών φορτίων από ευρωπαϊκά σε λιμάνια τρίτων χωρών ιδίως στη μεταφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών να μην επιβαρύνονται με τα τέλη για την αγορά δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου. Τι σχεδιάζουν Από τον προηγούμενο Ιανουάριο οι ναυτιλιακές εταιρείες που προσεγγίζουν ευρωπαϊκά λιμάνια θα πρέπει να προμηθεύονται δικαιώματα εκπομπών ρύπων για το 50% του δρομολογίου τους. Για να αποφύγουν αυτό το κόστος οι μεγάλες εταιρείες που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια από την Ασία στην Ευρώπη αρχίζουν να επανασχεδιάζουν τα δρομολόγιά τους ώστε να εκφορτώνουν μεγάλο μέρος των εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνι κοντά στην ΕΕ και από εκεί με μικρότερα πλοία να τα μεταφέρουν εντός της Ένωσης. Αυτό σημαίνει μικρότερα κόστη για τις ναυτιλιακές, διαφυγή εσόδων για τα ευρωπαϊκά λιμάνια αλλά και διαφυγή άνθρακα. Στη χώρα μας ο Πειραιάς, κυρίως, και η Θεσσαλονίκη, δευτερευόντως, αναμένεται να νιώσουν την πίεση από τέτοιες αναδρομολογήσεις. Σοβαρά προβλήματα μπορούν να αντιμετωπίσουν καιτα ισπανικά και τα ιταλικά λιμάνια. Οι αρμόδιοι υπουργοί των εννέα χωρών επισημαίνουν στο κείμενό τους όπως σημειώνει η Lloyd’s List ότι θα πρέπει να εξεταστεί και να παρακολουθείται επαρκώς η κίνηση στα λιμάνια προκειμένου να αποφευχθεί η διαρροή διοξειδίου του άνθρακα και να διασφαλιστεί ότι η ΕΕ θα διατηρήσει τη συνδεσιμότητά της με τον υπόλοιπο κόσμο. Επιδιώκουν επίσης να ενισχύσουν το ευρωπαϊκό εμπόριο, να μειωθεί η εξάρτηση από τρίτες χώρες σε στρατηγικούς τομείς για την ΕΕ, όπως τα logistics, και να διατηρήσουν τη δραστηριότητά τους τα ευρωπαϊκά λιμάνια. Παράλληλα τονίζουν ότι ήδη γειτονικά στην ΕΕ λιμάνια επενδύουν στην ανάπτυξη των υποδομών τους για να επωφεληθούν από τους ανασχεδιασμούς δρομολογίων των ναυτιλιακών. Τέλος, ζητούν την αναθεώρηση της οδηγίας για να αποφευχθούν τα προβλήματα στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

πηγή: TA NEA

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πότε θα πληρωθεί το επίδομα προσωπικής διαφοράς

Αυτό τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψη του στο υπουργείο Εργασίας. Ο Πρωθυπουργός επανέλαβε πως θα υπάρχει μία έκτακτη ενίσχυση των συνταξιούχων τα Χριστούγεννα που δεν είδαν αύξηση λόγω της προσωπικής διαφοράς από την έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών

Οι κυρώσεις έχουν αποτέλεσμα

Κανένα από τα 18 δεξαμενόπλοια που εντάχθηκαν τον προηγούμενο μήνα στη λίστα των κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου δεν έχει φορτώσει από τότε πετρέλαιο. Αυτό είναι ένα δείγμα, σύμφωνα με τους αναλυτές, ότι οι κυρώσεις έχουν κάποιο

Της … “παραλίας” γίνεται με τις καταγγελίες στο MyCoast

Από κόσκινο περνούν οι αρμόδιες αρχές τη “βροχή” καταγγελιών, που δέχεται η εφαρμογή MyCoast, που έχει δημιουργηθεί για να μπορεί ο κάθε πολίτης να βλέπει εάν τηρούνται τα όρια και οι όροι παραχώρησης σε κάθε παραλία της χώρας. Μάλιστα το επόμενο διάστημα αναμένεται να

Και δεύτερη τουρκική κορβέτα στη δυνητική ελληνική ΑΟΖ

Τις τελευταίες ημέρες σας έχουμε κρατήσει ενήμερους για την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο και δη εντός δυνητικής ελληνικής ΑΟΖ όπου εκτελεί εργασίες πόντισης καλωδίου οπτικών ινών το ιταλικό πλοίο «Teliri». Από τη στιγμή που εισήλθε εντός δυνητικής ελληνικής ΑΟΖ το

Μετάβαση στο περιεχόμενο