Γιατί καθυστερεί η προμήθεια των μεγάλων ΠΑΘ;

Πάνε δυο χρόνια (τον προσεχή Νοέμβριο), που το Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ εκδήλωσε με καμάρι στην ιστοσελίδα του την πρόθεσή του να αποκτήσει δύο μεγάλα ΠΑΘ.

Από το Νοέμβριο 2022 και μετά, οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί συνάντησαν διάφορες κατασκευαστικές εταιρείες, ενημερώθηκαν για τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και συγκέντρωσαν ουσιώδεις πληροφορίες για την εκπόνηση τεχνικών απαιτήσεων/προδιαγραφών μιας, απολύτως επιβεβλημένης κατά γενική ομολογία, «Προμήθειας δυο (02) πλοίων ανοικτής θαλάσσης άνω των 80 μ.» εκτιμώμενου προϋπολογισμού €160 εκατ.

Από τότε, και παρότι μεσολάβησαν συνταρακτικά συμβάντα στην περιοχή ευθύνης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, για την εν λόγω προμήθεια επικρατεί «σιγή ιχθύος».

Επανήλθε, όμως, στο προσκήνιο με το προχθεσινό περιστατικό του αλιευτικού με τους 283 επιβαίνοντες νοτίως της Γαύδου, που, ευτυχώς, είχε αίσια κατάληξη.

Και, που ευτυχώς δεν ζητήθηκε συνδρομή φρεγάτας από το ΠΝ (ως είθισται να γίνεται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή νοτίως της Κρήτης) για σοβαρά περιστατικά αρμοδιότητας ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.

Ενεργώντας φιλότιμα (και, ελαφρώς, επικοινωνιακά), το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ προκάλεσε την κινητοποίηση τεσσάρων Λιμενικών Αρχών της νότιας Κρήτης, επτά, συνολικά, πλωτών μέσων (αμφίβολης αποτελεσματικότητας στην ανοικτή θάλασσα) και ενός ελικοπτέρου (βλ. ανακοίνωση Αρχηγείου).  Κανένα τους δεν χρειάστηκε να επέμβει, αφού όλα πήγαν πρίμα και το αλιευτικό προσέγγισε αυτοδύναμα τη «μαρτυρική» Γαύδο.

Ομολογουμένως, το εύρος της κινητοποίησης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ εντυπωσιάζει.  Αλλά, φανταστείτε πόσο περισσότερο εντυπωσιακή και, συνάμα, αποτελεσματική θα ήταν η παρουσία ενός υπερ-80μετρου ΠΑΘ, εκεί στην ανοικτή θάλασσα του Λιβυκού Πελάγους 18 ν. μ. νοτίως της Κρήτης;

Μήπως, θα πρέπει οι καθ’ ύλην αρμόδιοι του Αρχηγείου να βγάλουν το project των €160 εκατομμυρίων από το «μούσκιο», προτού να είναι αργά;

Μπορεί η χρηματοδότηση (και αυτού) του project να προέρχεται από το κοινοτικό πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο (περιόδου 2021-2027), όμως δεν θα είναι διαθέσιμη για πάντα…

Μπορεί ο χρόνος που απομένει να φαντάζει αρκετός, αλλά δεν συγχωρείται εφησυχασμός.

Θα είναι μεγάλο κρίμα τα κοινοτικά κονδύλια να χαθούν και το ΛΣ να μην αποκτήσει τις μονάδες επιφανείας, που θα το μετατρέψουν σε αληθινή Ακτοφυλακή, κυρίαρχη σε όλο το εύρος των θαλασσίων ζωνών εθνικής κυριαρχίας, εν καιρώ ειρήνης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νόμος για τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία: Αγνοήθηκαν οι Απόστρατοι του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ

Δημοσιοποιήθηκε στην ηλεκτρονική σελίδα της Βουλής των Ελλήνων το ψηφισθέν από την Ολομέλεια την 7-5-2025 κείμενο του νέου νόμου πλέον «Ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και λοιπές διατάξεις» Ανατρέχοντας στο κείμενο των διατάξεων δίνεται η δυνατότητα, να δει το

Κοινή Ανακοίνωση ΕΑΑΛΣ-ΠΕΑΛΣ: Συνάντηση αντιπροσωπείας της ΕΑΑΛΣ και της ΠΕΑΛΣ με τον Πρόεδρο του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού

Στις, 8 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΕΑΑΛΣ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) με τον Πρόεδρο του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού (ΜΤΝ), Αντιναύαρχο ε.α. Βελισσάριο Παππά ΠΝ. Στη συνάντηση παραβρέθηκε και ο Γενικός

ΕΑΑΛΣ: Συνάντηση Ε.Α.Α.Λ.Σ. με τον νέο Αρχηγό Λ.Σ.

Με τον νέο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχο Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά συναντήθηκε (07/05/2025) κλιμάκιο του Δ.Σ. της Διοίκησης της Ε.Α.Α.Λ.Σ Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση του σωματείου “Κατά την πρώτη αυτή συνάντηση μας που πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικά θετικό κλίμα συζητήθηκαν

Aλλαγή διοίκησης στην 3η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ. στην Ηγουμενίτσα

Σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής, στην αίθουσα «Πάνθεον» του Δήμου Ηγουμενίτσας, η τελετή παράδοσης-παραλαβής της διοίκησης της 3ης Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Ο Υποναύαρχος Λ.Σ. Παύλος Τιφτικίδης, ύστερα από σχεδόν τρεις δεκαετίες υπηρεσίας, αποστρατεύεται,

Μετάβαση στο περιεχόμενο