Γιατί καθυστερεί η προμήθεια των μεγάλων ΠΑΘ;

Πάνε δυο χρόνια (τον προσεχή Νοέμβριο), που το Αρχηγείο ΛΣ-ΕΛΑΚΤ εκδήλωσε με καμάρι στην ιστοσελίδα του την πρόθεσή του να αποκτήσει δύο μεγάλα ΠΑΘ.

Από το Νοέμβριο 2022 και μετά, οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί συνάντησαν διάφορες κατασκευαστικές εταιρείες, ενημερώθηκαν για τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και συγκέντρωσαν ουσιώδεις πληροφορίες για την εκπόνηση τεχνικών απαιτήσεων/προδιαγραφών μιας, απολύτως επιβεβλημένης κατά γενική ομολογία, «Προμήθειας δυο (02) πλοίων ανοικτής θαλάσσης άνω των 80 μ.» εκτιμώμενου προϋπολογισμού €160 εκατ.

Από τότε, και παρότι μεσολάβησαν συνταρακτικά συμβάντα στην περιοχή ευθύνης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, για την εν λόγω προμήθεια επικρατεί «σιγή ιχθύος».

Επανήλθε, όμως, στο προσκήνιο με το προχθεσινό περιστατικό του αλιευτικού με τους 283 επιβαίνοντες νοτίως της Γαύδου, που, ευτυχώς, είχε αίσια κατάληξη.

Και, που ευτυχώς δεν ζητήθηκε συνδρομή φρεγάτας από το ΠΝ (ως είθισται να γίνεται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή νοτίως της Κρήτης) για σοβαρά περιστατικά αρμοδιότητας ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.

Ενεργώντας φιλότιμα (και, ελαφρώς, επικοινωνιακά), το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ προκάλεσε την κινητοποίηση τεσσάρων Λιμενικών Αρχών της νότιας Κρήτης, επτά, συνολικά, πλωτών μέσων (αμφίβολης αποτελεσματικότητας στην ανοικτή θάλασσα) και ενός ελικοπτέρου (βλ. ανακοίνωση Αρχηγείου).  Κανένα τους δεν χρειάστηκε να επέμβει, αφού όλα πήγαν πρίμα και το αλιευτικό προσέγγισε αυτοδύναμα τη «μαρτυρική» Γαύδο.

Ομολογουμένως, το εύρος της κινητοποίησης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ εντυπωσιάζει.  Αλλά, φανταστείτε πόσο περισσότερο εντυπωσιακή και, συνάμα, αποτελεσματική θα ήταν η παρουσία ενός υπερ-80μετρου ΠΑΘ, εκεί στην ανοικτή θάλασσα του Λιβυκού Πελάγους 18 ν. μ. νοτίως της Κρήτης;

Μήπως, θα πρέπει οι καθ’ ύλην αρμόδιοι του Αρχηγείου να βγάλουν το project των €160 εκατομμυρίων από το «μούσκιο», προτού να είναι αργά;

Μπορεί η χρηματοδότηση (και αυτού) του project να προέρχεται από το κοινοτικό πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο (περιόδου 2021-2027), όμως δεν θα είναι διαθέσιμη για πάντα…

Μπορεί ο χρόνος που απομένει να φαντάζει αρκετός, αλλά δεν συγχωρείται εφησυχασμός.

Θα είναι μεγάλο κρίμα τα κοινοτικά κονδύλια να χαθούν και το ΛΣ να μην αποκτήσει τις μονάδες επιφανείας, που θα το μετατρέψουν σε αληθινή Ακτοφυλακή, κυρίαρχη σε όλο το εύρος των θαλασσίων ζωνών εθνικής κυριαρχίας, εν καιρώ ειρήνης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέος υπουργός Ναυτιλίας στη Βρετανία

Ο Μάικ Κέιν (φωτογραφία) διορίστηκε υπουργός Ναυτιλίας από τη νέα κυβέρνηση των Εργατικών της Βρετανίας μετά τη νίκη τους στις γενικές εκλογές την περασμένη εβδομάδα. Ο Κέιν έχει εκπροσωπήσει την κυρίως εργατική τάξη στην εκλογική περιφέρεια των Wythenshawe και Sale

Στην πατρίδα του Οδυσσέα, δεν τον θέλουν… (*)

ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ότι είστε ένας άνθρωπος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που ασχολείται με την εμπορική ναυτιλία, η οποία είναι τοις πάσι γνωστό- αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη δύναμη στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών. Γνωστό είναι επίσης ότι διά της ναυτιλίας, με

Νέες προδιαγραφές ρυμούλκησης για την ασφαλή διαχείριση υπηρεσιών στα λιμάνια

Με στόχο η διαχείριση των ναυτικών συμβάντων στο Αιγαίο αλλά και η ρυμούλκηση μεγάλων πλοίων στα λιμάνια να αποκτήσουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε νέα “πίστωση” χρόνου στα ρυμουλκά πλοία να συμμορφωθούν πλήρως με τις νέες προδιαγραφές του προεδρικού

Τα μαθήματα από τη δράση των φρεγατών κατά των UAV στην Ερυθρά

Χρήσιμα συμπεράσματα για την αντιμετώπιση μη επανδρωμένων απειλών εξάγουν οι Έλληνες αξιωματικοί από τη συμμετοχή του Πολεμικού Ναυτικού στην ευρωπαϊκή επιχείρηση «Aspides» στην Ερυθρά Θάλασσα. Μέχρι σήμερα τα ελληνικά πλοία έχουν καταρρίψει τρία UAV των Χούθι, ένα εκ των οποίων με τη

Μετάβαση στο περιεχόμενο