Η Δανία εξετάζει μέτρα κατά του «σκιώδους στόλου» που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο

Η Ρωσία στέλνει περίπου το ένα τρίτο του μεταφερόμενου διά θαλάσσης πετρελαίου της που προορίζεται για εξαγωγές, ή 1,5% της παγκόσμιας προσφοράς, μέσω των στενών της Δανίας

Η Δανία εξετάζει τρόπους προκειμένου να περιορίσει έναν λεγόμενο σκιώδη στόλο δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μέσω της Βαλτικής, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να αυξήσει τις εντάσεις με τη Μόσχα.

Η Ρωσία στέλνει περίπου το ένα τρίτο του μεταφερόμενου διά θαλάσσης πετρελαίου της που προορίζεται για εξαγωγές, ή 1,5% της παγκόσμιας προσφοράς, μέσω των στενών της Δανίας που χρησιμεύουν ως πύλη στη Βαλτική, άρα οποιαδήποτε προσπάθεια να σταματήσουν οι προμήθειες, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών του πετρελαίου και να πλήξει τη ρωσική οικονομία.

Αφότου χώρες της Δύσης επέβαλαν ανώτατο όριο τιμής στο ρωσικό πετρέλαιο, στην προσπάθεια να αποκόψουν κρίσιμης σημασίας κεφάλαια για τον πόλεμο της Μόσχας στην Ουκρανία, η Ρωσία στηρίζεται σε έναν στόλο δεξαμενόπλοιων που είναι συχνά παλιά και ασφαλίζονται σε χώρες εκτός Δύσης.

Η Δανία συγκέντρωσε μια ομάδα συμμαχικών χωρών προκειμένου να αξιολογήσουν μέτρα με στόχο αυτόν τον σκιώδη στόλο, δήλωσε ο Λαρς Λόκε Ράσμουσεν μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Reuters.

Δεν είπε τι μέτρα εξετάζονται.

“Υπάρχει ευρεία συναίνεση πως ο σκιώδης στόλος είναι ένα διεθνές πρόβλημα και πως απαιτούνται διεθνείς λύσεις”, είπε ο Λόκε Ράσμουσεν.

“Είναι σημαντικό οποιαδήποτε νέα μέτρα να μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη και να είναι νομικά βάσιμα από πλευράς διεθνούς δικαίου”, πρόσθεσε.

Οι χώρες που ενεπλάκησαν στις συνομιλίες περιελάμβαναν άλλες χώρες της Βαλτικής και μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είπε ο υπουργός.

Η Δανία ανησυχεί πως τα παλιά δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο από τα στενά της αποτελούν κίνδυνο για το περιβάλλον.

Η πρεσβεία της Ρωσίας στη Δανία δεν απάντησε προσώρας σε αίτημα για σχόλια.

Την είδηση μετέδωσαν η δανική εφημερίδα Information και το διαδικτυακό μέσο ενημέρωσης Danwatch.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτα Ψαρά: Γιατί απόστρατοι στρατιωτικοί ζητούν την επιστροφή της

Κανένα «εθνικό συμφέρον» δεν υπηρετεί η αποστολή της φρεγάτας «ΨΑΡΑ» 3.500 χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορα της Χώρας, καταγγέλλον απόστρατοι στρατιωτικοί. Τι ζητούν. ΗΠανελλήνια Ομοσπονδία Αποστράτων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.Α.Σ.) εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην αποστολή της φρεγάτα «ΨΑΡΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα, «καθόσον τούτη

Celestyal: Κατά 30% αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση – Τα νέα ετήσια προγράμματα

Κατά 30% αυξάνει τις καμπίνες προς πώληση σε σχέση με πέρυσι η Celestyal, συμπεριλαμβάνοντας τις νέες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας», καθώς και 21 κρουαζιέρες στην Αδριατική κατά τη διάρκεια του 2025 και 2026. Και τα δύο πλοία του ανανεωμένου στόλου της Celestyal θα

Πολεμικό Ναυτικό: Συνεργασία με την Attica Group και οφέλη για το προσωπικό – Τι συζήτησε ο Α/ΓΕΝ Κατάρας με μέλη του Δ.Σ

Όπως έκανε γνωστό το Πολεμικό Ναυτικό, την Τρίτη 25 Ιουνίου 2024, ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, συναντήθηκε στο ΓΕΝ, με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Εταιρειών της Attica Group κ. Κυριάκο Μάγειρα, ο οποίος συνοδευόταν από τον Διευθύνοντα

Τεθωρακισμένα Bradley: «Αγκάθι» το κόστος απόκτησης των 164 ΤΟΜΑ που επέλεξε στις ΗΠΑ ο Στρατός Ξηράς

*Του Κώστα Σαρικά Το κόστος επαναφοράς σε επιχειρησιακή κατάσταση των 164 μεταχειρισμένων Bradley M2A2, τα οποία επέλεξαν στις ΗΠΑ τα Στελέχη του Στρατού Ξηράς, θα κρίνει την τελική απόφαση για την απόκτηση τους. Το ΓΕΣ περιμένει από τους Αμερικανούς την εκτίμηση για το

Μετάβαση στο περιεχόμενο