Η ιστορική μνήμη και λίγος σεβασμός στη θεσμική εκπροσώπηση των αφυπηρετησάντων του Λ.Σ δεν βλάπτει

Την προηγούμενη Δευτέρα διεξήχθησαν τα εγκαίνια των «Ποσειδωνίων 2022», της κορυφαίας ναυτιλιακής διοργάνωσης στον κόσμο που υποδέχθηκε και πάλι στην Αθήνα την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έπειτα από τέσσερα χρόνια, μετά την ακύρωση της διοργάνωσης του 2020 λόγω της πανδημίας.

 

Συνολικά, 1.948 εκθέτες από 88 χώρες και 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, ενώ  κατά τη διάρκεια της Έκθεσης αναμένεται να την επισκεφθούν περισσότεροι από 18.000 ξένοι και Έλληνες επισκέπτες.

 

Πλήθος εκδηλώσεων διαλέξεις, σεμινάρια, από τους συμμετέχοντες στην έκθεση, ενώ θα διεξαχθούν και  68 συνέδρια σχετικά με τις εξελίξεις στην ναυτιλία και τις υποστηρικτικές προς αυτήν δραστηριότητες.

 

Σε αυτόν τον «καμβά», ο Πειραιάς, για τη ναυτιλία των Ελλήνων, δεν είναι ένα απλό ναυτιλιακό κέντρο. Είναι «η καρδιά και το μυαλό» της ισχυρότερης ναυτιλίας της Ευρώπης και του κόσμου.

Κορυφαίο γεγονός, λαμπρή γιορτή για την ναυτιλίας μας.

Όπως είθισται  το Υπουργείο Ναυτιλίας την δεύτερη ημέρα της Έκθεσης (χθες ημέρα Τρίτη), ο κ. Υπουργός  διοργάνωσε μία λαμπρή τελετή-δεξίωση στην οποία συμμετείχαν φορείς και πρόσωπα που έχουν σχέση με τον κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

 

Φορείς από τον ιδιωτικό τομέα, φορείς του δημόσιου τομέα, οι φορείς της γενικότερης εθνικής οικονομίας η οποία στηρίζει αλλά κυρίως στηρίζεται από την Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία και όλο το παραναυτιλιακό cluster.

Και, αυτονοήτως και φυσικά διάχυτα και παντού παρούσα ήταν η λευκή στολή του Λιμενικού Σώματος φερόμενη από τα περήφανα εν ενεργεία στελέχη του, με τα στολίδια τους, με τα παράσημα τους και το αγέρωχο ύφος τους. Τους καμαρώσαμε γιατί ως άξιοι συνεχιστές αυτού που κληρονόμησαν συνεχίζουν απερίσπαστοι στη νέα εποχή να μάχονται και να στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις  αυτό που ονομάζουμε «το θαύμα της ναυτιλίας μας».

 

Αν κάποιος κατά τύχη συμμετάσχει  σε οποιαδήποτε εκδήλωση ενός συμμετέχοντος στην Έκθεση, πάντα θα συναντήσει  αναφορά στην ιστορική αναδρομή της εξελικτικής πορείας του Οργανισμού ή της εταιρείας   και μάλιστα είναι κανόνας να παρευρίσκονται στις εκδηλώσεις αυτές τα πρόσωπα που διαδραμάτισαν και στο παρελθόν σημαντικό ρόλο μέχρι την σημερινή εξέλιξη τους.

Βλέπεται η ιστορία και η εμπειρία σε κάθε οργανισμό (ιδιωτικό ή δημόσιο), είναι αναγκαίο και θεμελιώδες στοιχείο για την πετυχημένη πορεία στο μέλλον.

 

Θα ήταν αφελές να ισχυριστεί κάποιος ότι η ανάπτυξη της ναυτιλία μας σήμερα αποτελεί παρθενογένεση και δεν οφείλεται και στην ακούραστη δουλειά των προηγούμενων γενεών.

 

Το Υπουργείο Ναυτιλίας ως διοικητικός φορέας της ναυτιλίας έτσι όπως έχει εξελιχθεί μέχρι σήμερα ανταποκρινόμενο στις  ανάγκες της ναυτιλίας μας, στηρίζεται στην διαχρονικά ακούραστη δουλειά των στελεχών του Λ.Σ. πολλά εκ των οποίων πλέον δεν είναι στην ενέργεια.

Όμως στην πατημασιά του θεσμικού πλαισίου που δημιούργησαν στην εμπειρία που μεταλαμπάδευσαν αυτοί που πλέον δεν είναι στην ενέργεια,  κινούνται οι σημερινές και συνεχώς εξελισσόμενες βεβαίως διαδικασίες υποστήριξης της ναυτιλίας μας.

 

Είτε κάποιοι θέλουν να το παραδεχθούν ή όχι, οι άνθρωποι αυτοί που αφιέρωσαν ατέλειωτες ώρες και ξενύχτια από την ζωή τους για να συμβάλουν στην στήριξη της ναυτιλίας μας πάντα έχουν θέση σε όλες τις εκδηλώσεις για την ναυτιλία μας.

 

Αυτό επιβάλλει ο απαιτούμενος σεβασμός στην τεράστια και ανεξίτηλη προσφορά τους.

 

Και ασφαλώς κανείς δεν μπορεί καλέσει έναν τόσο μεγάλο αριθμό ατόμων σε μια εκδήλωση με περιορισμένο αριθμό προσκλήσεων.

 

Πρακτικά το θέμα θα μπορούσε να επιλυθεί με την θεσμική εκπροσώπησή των αποστράτων  δια της προσκλήσεως των μελών  του Προεδρείου της ΕΑΑΛΣ.

 

Βέβαια κάποιοι εκεί στην Δραπετσώνα ίσως να έχουν διαφορετική προσέγγιση.

 

Γι΄ αυτό άλλωστε και στο τέλος όπως όλοι θα κριθούν.

 

Εσείς τι λέτε κ. Σκορδίλη και κ. Λαγκαδιανέ;

 

 

Λίγη ιστορική μνήμη και σεβασμός δεν βλάπτει.

 

 

Δημήτρης Α. Σαϊτάκης

 

Γενικός Γραμματέας Ε.Α.Α.Λ.Σ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς το ΠΝ προσπαθεί να εμποδίσει το ρωσικό πετρέλαιο στον Λακωνικό Κόλπο

Σε έναν ιδιότυπο «κλεφτοπόλεμο» προκειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της μεταφόρτωσης (ρωσικού) πετρελαίου στα ανοιχτά του Λακωνικού Κόλπου, έχει επιδοθεί η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να εμποδιστεί μια από τις πλέον επιτυχημένες επιχειρήσεις παράκαμψης των κυρώσεων που έχει επιβάλει η

Ποιος είναι ο Έλληνας πυροσβέστης*

«Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί μεγάλες καταστροφές σε μερικές από τις οποίες η πατρίδα κλήθηκε να πενθήσει μαζικές απώλειες με κυριότερες την πλημμύρα στη Μάνδρα Αττικής το 2017 με 24 θύματα, την πυρκαγιά στο Μάτι με 104 νεκρούς, το

Οι ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας που έχουν μπει στη ναυτιλία

Η χρήση της τεχνολογίας έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικότητας, με τη ναυτιλία να μην αποτελεί εξαίρεση. Ανάπτυξη της τεχνολογίας σημαίνει εξέλιξη, νέα δεδομένα, καινούργιες πρακτικές και όλα αυτά είναι απαραίτητα σε μια σύγχρονη επιχείρηση. Φυσικά η Ελλάδα, πρωταγωνιστεί διαχρονικά

Η Ευρώπη άνοιξε «κουμπαρά» 400 δισ. για όπλα και άμυνα – Πώς θα τα μαζέψει

Το ταμείο έκτακτης διάσωσης της ΕΕ — που δημιουργήθηκε στην κορύφωση της κρίσης χρέους — θα μπορούσε να είναι η απάντηση σε αυτό που εύχονται οι κυβερνήσεις των κρατών μελών της Ε.Ε. Μια έτοιμη δεξαμενή χρημάτων που θα μπορούσαν να

Μετάβαση στο περιεχόμενο