Μαρία Αγγελικούση: Ναύλωσε για $400.000 την ημέρα το LNG “Yiannis” στη SHELL

Της Αναστασίας Βαμβακά

Την κορδέλα για ένα από τα καλύτερα deal στα ναύλα υγροποιημένου φυσικού αερίου έκοψε η Maran Gas, του Ομίλου Αγγελικούση, με την αγορά να εκτιμά ότι δεν υπάρχει όριο στις τιμές που θα αγγίξουν τα ναύλα τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με την S&P Global Commodity, το πλοίο LNG “Yiannis” της Maran Gas συνδέθηκε με τη Shell για 400.000 δολάρια την ημέρα για ένα ταξίδι εντός του Ατλαντικού.

Το πλοίο ελληνικής σημαίας, έχει μεταφορική ικανότητα 174.000 κυβικών μέτρων, ναυπηγήθηκε το 2021 στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο της Daewoo (DSME), και αυτές τις μέρες βρίσκεται στο Μεξικό. Διαθέτει κινητήρες διπλού καυσίμου (ME-GI) και ένα σύστημα πλήρους επαναυγγροποίησης (full re-liquefaction system -FRS).

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι σχεδόν όλος ο παγκόσμιος στόλος LNG είναι απασχολημένος σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, αλλά, σε αυτή την περίοδο τα κέρδη από την αγορά και την πώληση του ίδιου του φορτίου είναι πιο ελκυστικά από τη ναύλωση, ενώ η περισσότερη χωρητικότητα πλοίου συνδέεται με πλωτές αποθήκες.

Τα ναύλα, ωστόσο, έχουν πάρει την ανιούσα, με τις ΗΠΑ να είναι ο μεγάλος προμηθευτής στην προσπάθεια της ΕΕ να ανεξαρτητοποιηθεί από το ρωσικό φυσικό αέριο και τις ανάγκες να έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά και τις εκρήξεις στον Nord Stream.

Έτσι, και το “Yiannis” θα φορτώσει αμερικανικό LNG στα τέλη Οκτωβρίου και θα το μεταφέρει στην Ευρώπη, με τις νέες διαδρομές να είναι μεγαλύτερες άρα και τα ναύλα.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η αγορά κινήθηκε σε ημερήσια ναύλα κοντά, στα 300.000 ευρώ ενώ αναλυτές αναφέρουν ότι μπορεί να φτάσουν και το ένα εκατομμύριο την ημέρα!

Και αν το ποσό αυτό ακούγεται εξωφρενικό, ο αναλυτής Pareto Eirik Haavaldsen, σημειώνει ότι “το να πληρώνεις ένα εκατομμύριο δολάρια την ημέρα μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά όλα εξαρτώνται από το κέρδος που μπορεί να έχει ένας ναυλωτής σε ένα φορτίο”.

Ωστόσο χθες, σύμφωνα με τη Spark Commodities, το κόστος ναύλωσης πλοίου LNG στον Ατλαντικό εκτινάχθηκε στις 397.500 δολάρια, ξεπερνώντας το υψηλό όλων των εποχών στον Ειρηνικό πέρυσι.

Και το ποσό αυτό βδομάδα την εβδομάδα θα κλειδώνει και πιο πάνω καθώς η τάση είναι ενόψει του χειμώνα να συσσωρεύεται περισσότερο φυσικό αέριο ελλοχεύοντας κίνδυνο ακόμα και οι αγοραστές να αναζητούν πλοία και να μην βρίσκουν.

Αυτό θα οδηγήσει σε ολοένα και υψηλότερες τιμές για την μεταφορά των καυσίμων, καθώς ο στόλος είναι μικρός όπως και τα διαθέσιμα πλοία.

Και σε αυτή τη χρονική συγκυρία, οι Έλληνες εφοπλιστές διεκδικούν την παγκόσμια μερίδα του λέοντος καθώς διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο με πλοία μεταφοράς LNG, με 133 πλοία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο