Oξυμμένα προβλήματα στο ΚΕΣΕΝ Μηχανικών

Πραγματοποιήθηκε στις 11 Σεπτέμβρη η Γενική Συνέλευση του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών στην οποία οι μετεκπαιδευόμενοι ανέδειξαν τα οξυμμένα προβλήματα που συνεχίζονται και σε αυτό τον κύκλο σπουδών, με την μετεκπαίδευση να μην ανταποκρίνεται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες.Αυτό είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής, με την διαρκή υποβάθμιση και υποχρηματοδότηση, τις αδιαφανείς διαδικασίες χρήσεις των κονδυλίων από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης, που έχει να γίνει ισολογισμός από το 2003.Οι συνάδελφοι Μηχανικοί επεσήμαναν ότι:1. Παρότι ο κύκλος σπουδών ξεκίνησε στις 5 Σεπτέμβρη, μέχρι σήμερα δεν έχουν δοθεί σημειώσεις και βιβλία στην πλειοψηφία των μαθημάτων. και απαιτούμε οι υπηρεσίες του ΥΝΑ να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την άμεση εξασφάλιση τους.2. Συνεχίζεται η απαξίωση της υλικοτεχνικής υποδομής με τα εργαστήρια να έχουν μετατραπεί σε αίθουσες θεωρητικής διδασκαλίας.3. Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό με την συντριπτική πλειοψηφία του να είναι ωρομίσθιοι, αφανισμός των ναυτοδιδασκάλων, συνθήκες που προκαλούν πρόσθετα προβλήματα στους μετεκπαιδευόμενους.4. Παραμένει το πρόβλημα με το περιορισμό των μαθημάτων σε εμβόλιμες εξεταστικές, που για να συμμετέχεις με το νέο κανονισμό πρέπει να έχεις ολοκληρώσει όλους τους κύκλους μαθημάτων και με βάση το ωρολογιακό πρόγραμμα η εμβόλιμη του Ιουλίου μετατίθεται τον Σεπτέμβρη.5. Το επίδομα φοίτησης δεν έχει καταβληθεί στους 2 προηγούμενους κύκλους.6. Οι συνάδελφοι που προέρχονται από την επαρχία να τους εξασφαλιστεί η δωρεάν στέγαση στην Εστία Ναυτικών και μειωμένο εισιτήριο μετακίνησης σε όλα τα μέσα μεταφοράς.Η Γενική Συνέλευση αποφάσισε για όλα τα παραπάνω, την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιώντου ΥΝΑ και την άμεση συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας για την επίλυση των οξυμμένων προβλημάτων μας.Διεκδικούμε:1. Αλλαγή του Κανονισμού Σπουδών του ΚΕΣΕΝ και του συστήματος αξιολόγησης και απουσιών των μετεκπαιδευόμενων, όπως απουσίες που γίνονται για υπηρεσιακούς λόγους πχ. ΥΝΜ, ΑΝΥΕ κ.ά2. Άμεση φοίτηση όλων των συναδέλφων με τη δημιουργία νέων τμημάτων μέχρι 25 άτομα και η Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων υπηρεσιακά να ενημερώνει το ΚΕΣΕΝ για τα αποτελέσματα των εξετάσεων των συναδέλφων από την ΑΝΥΕ όπως και η αιτιολόγηση με νομολογία τυχόν απόρριψης.3.Αναβάθμιση της Μετεκπαίδευσης με αλλαγή της διδασκόμενης ύλης και την πραγματοποίηση σεμιναρίων που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της τεχνολογίας , αύξηση των εργαστηριακών ωρών με παράλληλη μείωση των θεωρητικών ωρών και αλλαγή του τρόπου των εξετάσεων. Δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων. Ανοικτή στην πρόσβαση για όλους τους ενδιαφερόμενους και τα αποτελέσματα των εξετάσεων να αναρτιούνται ηλεκτρονικά4. Κατάργηση του ορίου μαθημάτων στις εμβόλιμες εξεταστικές περιόδους. Διεξαγωγή εμβόλιμης εξεταστικής αμέσως μετά την ολοκλήρωση του κύκλου του Καλοκαιριού. Κατάργηση της πενταετίας που χρειάζεται για την ολοκλήρωση των κύκλων.5. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας να μεριμνήσουν για την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας Ναυτικών Μητρώων στην κατάθεση και έκδοση των πιστοποιητικών από τους συναδέλφους καθώς και την πληροφόρηση των μετεκπαιδευόμενων για τον τρόπο ανανέωσης των πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας.6. Συγγραφή εγκεκριμένων σημειώσεων για κάθε μάθημα των κύκλων Μηχανικών Α’ και Β΄ Τάξεως (βάση της καθορισμένης βιβλιογραφίας του νέου προγράμματος σπουδών).7. Κατάργηση του Προεδρικού Διατάγματος 103/2014 και λοιπών υπουργικών αποφάσεων που καθορίζουν ελάχιστες μόνιμες θέσεις εργασίας. Πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού βάση των πραγματικών αναγκών με προτεραιότητα σε μηχανικούς Ε.Ν.8. Να επανέλθει η καταβολή του επιδόματος όπως γινόταν από το ΚΕΣΕΝ, με την ολοκλήρωση του κάθε κύκλου και αύξηση του στο 80% του βασικού μισθού του αντίστοιχου διπλώματος9. Αποκλειστικά Ενιαία Δημόσια και Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση ενταγμένη στο Υπουργείο Παιδείας, Ισοτιμία των διπλωμάτων μας με τα αντίστοιχα της στεριάς Καθώς και Αποστρατικοποίηση των ΑΕΝ και του ΚΕΣΕΝ.10. Κατάργηση του Π.Δ 141/2014 και των νόμων 3153/2003, 3450/2006 (ΝΕΚΕ) για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης.11. Να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ όλοι οι Μετεκπαιδευόμενοι στο ΚΕΣΕΝ και οι εισφορές να καλύπτονται από το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ).12. Δωρεάν στέγαση των μετεκπαιδευόμενων από την επαρχία στην Εστία Ναυτικών και επίδομα στέγασης για όσους δεν μπορεί να καλύψει καθώς και Μειωμένα εισιτήρια μετακίνησης στον μόνιμο τόπο διαμονής τους σε όλα τα μέσα μεταφοράς.13. Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και υλικών για την καθαριότητα του κτιρίου του ΚΕΣΕΝ και απολύμανσή του.14. Έλεγχο των οικονομικών του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) και των κεφαλαίων του ΝΑΤ.15. Κατάργηση του νόμου 4150/2013 για την «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ», της Υπουργικής Απόφασης (3522.2/08/2013) «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006, της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας».16. Κάλυψη των ελλειμμάτων του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό, που δημιουργούνται από την «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, σύμφωνα με την πρόταση της ΠΕΜΕΝ να ναυτολογούνται στα πλοία που ανήκουν στο ν.27/1975 όλοι οι ναυτεργάτες μέσω ΓΕΝΕ με Συλλογική Σύμβαση και Κοινωνική Ασφάλιση, κατάργηση των χαριστικών πράξεων και επιδοτήσεων των εφοπλιστών και την είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ.17. Να σταματήσει η λεηλασία της ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ. Να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ και των άλλων κεφαλαίων που εποπτεύονται από το ΝΑΤ σύμφωνα με τις προτάσεις της ΠΕΜΕΝ.18. Να καταργηθεί η υπουργική απόφαση που αναγνωρίζει τα πιστοποιητικά από χώρες όπως Φιλιππίνες, Ινδονησία, Ουκρανία, Πολωνία, Ινδία, Λιθουανία και άλλες.19. Κατάργηση της άδικης/υψηλής φορολογίας των ναυτεργατών.ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΣΕΝ/ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

www.e-nautilia.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο