Το ΠΝ «εκδίωξε» τα ρωσικά τάνκερ στο Μαρόκο

Υπό την πίεση του ελληνικού Ναυτικού, οι έμποροι ρωσικού πετρελαίου βρήκαν νέα τοποθεσία για τη μεταφόρτωση φορτίων αργού στη Μεσόγειο, γράφει το Bloomberg, ένδειξη του πόσο δύσκολο είναι να περιοριστεί μια δραστηριότητα που ανησυχεί ιδιαίτερα τόσο τις ρυθμιστικές αρχές όσο και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

Δεξαμενόπλοια μεταφορτώνουν την υψηλή ρωσική πετρελαϊκή ποικιλία Ουραλίων από μικρότερα τάνκερ κοντά στην πόλη Nαντόρ στο ανατολικό άκρο της ακτής του Μαρόκου στη Μεσόγειο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Από τον περασμένο μήνα, το ελληνικό Ναυτικό πραγματοποιεί ασκήσεις στην τοποθεσία όπου διεξαγόταν μέχρι πρότινος το εμπόριο, σε μια προσπάθεια να το αποτρέψει.

 

 

Το Rolin, πλοίο VLCC μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πετρελαϊκών προϊόντων, εμφανίζεται να λαμβάνει αργό Ουραλίων από το μικρότερο δεξαμενόπλοιο Serendi στα ανοιχτά της μαροκινής πόλης, δείχνουν τα στοιχεία. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκεί η μεταφόρτωση Urals από πλοίο σε πλοίο.

Το Serendi είναι ένα πλοίο κατηγορίας Aframax. Άλλα δύο -το Ocean AMZ και το Sea Fidelity- έχουν επίσης φτάσει στο σημείο. Και τα τρία φόρτωσαν περίπου 730.000 βαρέλια από το ρωσικό λιμάνι Πριμόρσκ στη Βαλτική τον περασμένο μήνα.

 

 

Περίπου το 80% του ρωσικού αργού Ουραλίων αποστέλλεται στην Ασία, κυρίως σε Ινδία και Κίνα. Η χρήση VLCC προσφέρει οικονομίες κλίμακας για τη ναυτιλία μεγάλων αποστάσεων, ωστόσο τα ευρωπαϊκά κράτη δεν ενθαρρύνουν τη μεταφόρτωση φορτίων κοντά στις ακτές τους.

Στη Θέουτα, ισπανικό θύλακα που βρίσκεται στα δυτικά του Μαρόκου, γίνονταν κατά κόρον μεταφορτώσεις αργού Ουραλίων από πλοίο σε πλοίο, όμως σχεδόν σταμάτησαν τον περασμένο χρόνο, ύστερα από πιέσεις που άσκησαν τόσο οι εγχώριες αρχές όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

 

Αντίστοιχα, οι ασκήσεις του ελληνικού Ναυτικού, επισημαίνει το Bloomberg, εμπόδισαν σε ικανό βαθμό την ίδια δραστηριότητα στον Λακωνικό Κόλπο, όπου οι μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ξεπήδησαν σαν μανιτάρια στον απόηχο της εισβολής στην Ουκρανία.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών που θέτει κανόνες για τη ναυτιλία, χαρακτήρισε την αλλαγή φορτίων στην ανοιχτή θάλασσα ως «επικίνδυνη πρακτική».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίσκεψη σπουδαστών του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Πανεπιστημίου του IMO (World Maritime University) στην Αθήνα

Την Δευτέρα 05 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεκαεπτά (17) σπουδαστών του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Πανεπιστημίου του ΙΜΟ (Malmo, Sweden) καθώς και ενός (01) συνοδού βοηθού καθηγητή του εν λόγω Πανεπιστημίου στα πλαίσια του

Εντοπισμός και κατάσχεση 57 κιλών και 919 γραμμαρίων ναρκωτικών ουσιών στη Θεσσαλονίκη

Τις πρωινές ώρες την 09.05.2025, εντοπίστηκαν στο λιμένα Θεσσαλονίκης πενήντα (50) πλαστικές συσκευασίες περιέχουσες πιθανόν κοκαΐνη, συνολικού μεικτού βάρους πενήντα επτά κιλών και εννιακοσίων δέκα εννέα γραμμαρίων (57.919,6 γρ) στους ψυκτικούς μηχανισμούς ενός ψυγείου – εμπορευματοκιβωτίου με νόμιμο φορτίο μπανάνες,

Απονομή του βραβείου «Distinguished Ancien» στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ

Την Τρίτη 13 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης, τιμήθηκε με το βραβείο «Distinguished Ancien». Η απονομή πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ) από το Διοικητή του NATO Defence College (NDC) Lieutenant General (DNK AF) Max A.L.T. Nielsen,

Η Δύναμη της Αλληλεγγύης στο Λιμενικό Σώμα: Αιμοδοσία με πρωτοβουλία της ΕΛΣΚΥ για τις ανάγκες του ΝΝΑ

Με μεγάλη επιτυχία και συγκινητική συμμετοχή διεξήχθη την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 η εθελοντική αιμοδοσία που διοργάνωσε η Ένωση Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΚΥ), σε συνεργασία με την Ένωση Λιμενικών Αρχών Αττικής – Κορίνθου (ΕΛΑΑΚ), μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών

Μετάβαση στο περιεχόμενο