ΕΓΚΛΗΜΑ…. ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ …..ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

Ειδικότερα στο άρθρο του Δημοσιογράφου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι:

«Σημειώθηκε πρωτοφανής ανατροπή στην πολύκροτη υπόθεση του δουλεμπορικού πλοίου «Baris», που τον Νοέμβριο του 2014 είχε εντοπιστεί να πλέει ακυβέρνητο 30 ναυτικά μίλια νότια της Κρήτης μεταφέροντας κλειδωμένους και στοιβαγμένους, χωρίς φως και επαρκές οξυγόνο στα αμπάρια του 586 πρόσφυγες και μετανάστες εκ των οποίων 100 μικρά παιδιά και 99 γυναίκες.

Ενώ αρχικά στα πέντε μέλη του πληρώματος (Σύριοι και Αφγανοί) είχαν επιβληθεί πολυετείς ποινές φυλάκισης (πάνω από 500 χρόνια). Άσκησαν ωστόσο αναίρεση στον Άρειο Πάγο και το ανώτατο δικαστήριο διέταξε επανεξέταση της υπόθεσης, κρίνοντας ότι συνέτρεχαν οι απαραίτητες προϋποθέσεις.

Το Εφετείο Ηρακλείου έπαψε την ποινική τους δίωξη και τους άφησε όλους ελεύθερους.

Έκρινε ότι είναι αναρμόδιο να δικάσει την υπόθεση, καθότι ο εντοπισμός του πλοίου και η σύλληψη των μελών του πληρώματος έγιναν στα διεθνή ύδατα, εκτός δηλαδή της περιοχής δικαιοδοσίας του.

Σύμφωνα με το ίδιο σκεπτικό, οι πέντε ναυτικοί έπρεπε να δικαστούν από τις Αρχές του Κιριμπάτι, τη σημαία του οποίου έφερε το δουλεμπορικό πλοίο.

Το πλοίο είχε αποπλεύσει από τη Μερσίνα της Τουρκίας τη 13η Νοεμβρίου και εξέπεμψε σήμα κινδύνου δώδεκα ημέρες αργότερα..»

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Να θυμίσουμε τα Δελτία τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας των ημερών εκείνων σύμφωνα με τα οποία τις πρωινές ώρες της 25-11-2014 επικρατούσαν κάκιστες καιρικές συνθήκες και για τον λόγο αυτό επιστρατεύθηκαν για την διάσωση από βέβαιο πνιγμό των επιβαινόντων στο BARIS όλα τα διατιθέμενα μέσα διάσωσης της χώρας στην ανοικτή θάλασσα

Γι’ αυτό και έγινε μια τεράστια επιχείρηση στην οποία συμμετείχαν το Πολεμικό Ναυτικό, η Πολεμική Αεροπορία, η Ελληνική Αστυνομία, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, οι Υγειονομικές Αρχές της Περιφέρειας της Κρήτης, το ΚΕΕΛΠΝΟ και, βέβαια, σειρά Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.

Σε αυτή την επιχείρηση συμμετείχαν δύο πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, τέσσερα πλωτά μέσα του Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ. , ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, ένα αεροπλάνο του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. , ένα ελικόπτερο του Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ., η Μονάδα των Ειδικών Επεμβάσεων της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ., δύναμη ΚΕΑ καθώς και δύο εμπορικά πλοία εκ των οποίων το ένα Ελληνικό.

Να θυμίσουμε επίσης, ότι ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας παρέλαβε εκτάκτως από το “BARIS”, μία 34χρονη έγκυο που ευρίσκετο σε άμεσο κίνδυνο η οποία διεσώθη μεταφερόμενη στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου.

Γενικά επειδή μεγάλος αριθμός ατόμων (586) είχε εκτεθεί άμεσα στον κίνδυνο του βέβαιου πνιγμού, διοργανώθηκε ίσως μια από τις μεγαλύτερες διακλαδικές επιχειρήσεις στον τομέα της Έρευνας και Διάσωσης.

ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Είναι φανερό ότι, μετά την έκδοση αυτής της απόφασης αυτής του Δικαστηρίου δημιουργούνται δεδομένα και δικαστικό προηγούμενο που η Εκτελεστική εξουσία θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της και να αναλάβει σχετική νομοθετική πρωτοβουλία προκειμένου διευκρινιστούν οι αρμοδιότητες και αποτραπούν στο μέλλον πράξεις ή και παραλείψεις των οργάνων επιβολής του νόμου και της τάξης στην ανοικτή θάλασσα, την ΑΟΖ και στον χώρο ευθύνης Έρευνας και Διάσωσης της Χώρας μας.

Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει τα στελέχη επιβολής νόμου και στην περίπτωσή μας τα στελέχη των Λιμενικών Αρχών και των Περιπολικών Σκαφών της χώρας, να γνωρίζουν τις απαντήσεις σε τυχόν ερωτήματα που εγείρονται, όπως :

  • Με ποιο τρόπο θα διενεργούν τους προσυνοριακούς ελέγχους -ιδιαίτερα στη θάλασσα που είναι εφικτή η διενέργειά τους- και οι οποίοι προβλέπονται από το κοινοτικό κεκτημένο και ιδιαίτερα τον Κώδικα ΣΕΓΚΕΝ στο πλαίσιο αποτροπής εκδήλωσης ναυτικών ατυχημάτων αλλά και παραβίασης των κανόνων εισόδου σε Κοινοτικό Έδαφος;
  • Η έκθεση σε βέβαιο κίνδυνο της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα στις περιπτώσεις trafficking, αλλά και η έκθεση σε κίνδυνο της ανθρώπινης ζωής που προέρχεται από το ίδιο το μέσο αλλά και τις συνθήκες και τον τρόπο μεταφοράς επιβάλλει ή όχι την επέμβαση της Ελληνικής Πολιτείας στην ανοικτή θάλασσα στο πλαίσιο των υποχρεώσεών μας έναντι του διεθνούς δικαίου;
  • Αν υποθέσουμε, ότι σε ένα πλοίο ευρισκόμενο κατά τι εκτός χωρικών υδάτων (π.χ. 6, 1 ν.μ.) το οποίο «σκοπίμως» φέρει σημαία τρίτης χώρας (π.χ. Τανζανίας, Τόγκο, Κιριμπάτι κ.λ.π.) λόγω καταφανών ελλείψεων ασφάλειας εκτίθενται ανθρώπινες ζωές σε άμεσο κίνδυνο στην θάλασσα ή ακόμη χειρότερα από τον έλεγχο της λιμενικής αρχής διαπιστωθεί η διάπραξη επί αυτού ανθρωποκτονιών, σε αυτή την περίπτωση δεν θα οδηγούνται ενώπιων της Ελληνικής Δικαιοσύνης οι υπαίτιοι;
  • Επηρεάζεται ό όχι η εσωτερική ασφάλεια του παράκτιου κράτους από τέτοιας φύσεως αδικήματα που διαπράττονται στην ανοικτή θάλασσα; Η διακίνηση 100 παιδιών και 99 γυναικών αποτελεί θέμα για διερεύνηση περίπτωσης trafficking;
  • Η κινητοποίηση π.χ. 2 πολεμικών πλοίων, 2 ελικοπτέρων, 1 αεροπλάνου, 4 περιπολικών σκαφών του Λ.Σ. για έρευνα και διάσωση στην ανοικτή θάλασσα και μόλις 30 ν.μ. σε συνδυασμό με το γεγονός της μεταφοράς μεγάλου αριθμού ανθρώπων ως σκλάβων μέσα σε αμπάρι φορτηγού πλοίου, δηλαδή ενός παντελώς ακατάλληλου μέσου και συνθηκών μεταφοράς,- οι οποίοι πιθανότατα θα παραβίαζαν με την είσοδό τους τα θαλάσσια σύνορα της χώρας-, αποτελεί ή όχι απειλή για τα σύνορα και την εσωτερική έννομη τάξη του παράκτιου κράτους;
  • Αν θεωρείται ότι, οι υπαίτιοι θα πρέπει να λογοδοτήσουν στις αρχές της σημαίας που φέρει το ταχύπλοο ή το πλοίο, δεν θα πρέπει να συλλαμβάνονται και να παραδίδονται μέσω διακρατικών συμφωνιών και γενικά μέσω της δικαστικής οδού στις δικαστικές αρχές της χώρας αυτής;
  • Όταν σε τόσες περιπτώσεις ναυαγίων που συνέβησαν εντός του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας αλλά έξω από τα 6 ν.μ συνελήφθηκαν Τούρκοι διακινητές με σκάφη σημαίας Τουρκίας δεν θα έπρεπε να λογοδοτήσουν στις Ελληνικές Αρχές για τους θανάτους που προκάλεσαν σε αθώα παιδιά και γυναίκες μετανάστες;
  • Θα έπρεπε να παραδοθούν στις Τουρκικές αρχές, οι οποίες στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν έδειχναν την «δέουσα επιμέλεια» για την αποτροπή μεταφοράς ανθρώπινων ψυχών με ανασφαλή σκάφη που φέρουν Τουρκική σημαία;
  • Τι θα έπρεπε να κάνουν οι Λιμενικές Αρχές στις –πολλές- περιπτώσεις που έχουν συλληφθεί έλληνες διακινητές επιβαίνοντες σε πλοία με Τουρκική Σημαία; Στο εξής θα τους αφήνουμε ελεύθερους ή θα τους παραδίδουμε να λογοδοτήσουν.. στις Τουρκικές Αρχές;
  • Μήπως τελικά, δώσουμε λάθος μήνυμα προς όλους τους διακινητές, λαθρέμπορους και γενικά μέλη πάσης φύσεως εγκληματικών οργανώσεων, ότι εντός του θαλάσσιου χώρου που περιβάλλει την χώρα και το νησιωτικό σύμπλεγμα της, μπορούν να κάνουν σειρά παρανομιών, αρκεί να διαπράττονται λίγο πέρα από τα 6 ναυτικά μίλια;
  • Είπατε τίποτα για καλλιέργεια κλίματος ασφάλειας, αύξηση του θαλάσσιου τουρισμού και ανάπτυξη του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας; Μην το περιμένετε με τέτοιες ασάφειες.
  • Πιστεύουμε, ότι είναι αναγκαίο – ενόψει της επερχόμενης τουριστικής περιόδου – το Υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το ΥΠΕΞ αλλά και όπου απαιτείται και το Υπουργείο Δικαιοσύνης, να παρέξουν ευκρινείς οδηγίες στις Λιμενικές Αρχές για τον τρόπο αντιμετώπισης θεμάτων που αφορούν την τέλεση τέτοιου είδους εγκλημάτων στην ανοικτή θάλασσα.Και για την αποφυγή παρερμηνειών δεν αναφερόμαστε στα διωκόμενα εγκλήματα που το διεθνές δίκαιο της θάλασσας ρητώς περιγράφει..,
  • Σε διαφορετική περίπτωση –όπου το διεθνές δίκαιο το επιτρέπει- να αναληφθούν πρωτοβουλίες νομοθετικής ρύθμισης.. Άλλωστε ανάλογα θέματα, όπως είναι οι εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου που σύντομα θα στηθούν στην ανοικτή θάλασσα, απαιτούν την κίνηση διαδικασιών θεσμοθέτησης ιδιαίτερων ρυθμίσεων
10 https://limenikanea.gr/assets/pages/308c9-baris_ship_.jpg 2018-03-09 09:25:32 651 29 29 apo-pou-na-ksekinisei-kaneis-kriseis-anotaton-aksiomatikon-limenikou-somatos ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ; Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ Από πού να ξεκινήσει κανείς; Να πούμε να ξεκινήσουμε από τον νόμο; Ωραία λοιπόν, παραθέτουμε τι λέει το σχετικό Π.Δ. ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ; Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος Από πού να ξεκινήσει κανείς; Να πούμε να ξεκινήσουμε από τον νόμο; Ωραία λοιπόν, παραθέτουμε τι λέει το σχετικό Π.Δ.

ΠΔ 38/2012 (Α΄ 75)

«.. Άρθρο 2

Σύγκληση Συμβουλίων Κρίσεων 1. Τα Συμβούλια Κρίσεων των Αξιωματικών Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ. συγκροτούνται με αποφάσεις του οικείου Υπουργού, πριν από την πρώτη τακτική συνεδρίαση του Ανωτάτου Συμβουλίου Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ., έχουν διάρκεια ενός έτους μέχρι την επόμενη τακτική συγκρότησή τους και συγκαλούνται κατά τη διάρκεια της χρονικής αυτής περιόδου για τη διενέργεια των κρίσεων, ως εξής: α) Το Ανώτατο Συμβούλιο Λ.Σ.−ΕΛ.ΑΚΤ. συνέρχεται σε τακτική σύνοδο και περατώνει τις εργασίες του εντός του δευτέρου δεκαήμερου του μηνός Μαρτίου κάθε έτους.»

Δεν γνωρίζουμε αν ένας Υπουργός με μια Απόφασή του μπορεί να μεταθέτει τον χρόνο των κρίσεων σε ένα Στρατιωτικό Σώμα όπως είναι το Λ.Σ., γεγονός που στην πράξη αποτελεί «συνταγματικού τύπου» εθιμικό δίκαιο, που επί δεκαετίες λαμβάνει χώρα -εκτός εκτάκτων και σοβαρών περιστάσεων- το δεύτερο δεκαήμερο του Μαρτίου.

Σε κάθε περίπτωση οι κρίσεις έτους 2018 έγιναν εκπρόθεσμα 10 περίπου μέρες από την χρόνο που προβλέπεται από το Π.Δ. 38/2012.

Μαζί τους σερνόταν και η αγωνία των στελεχών- χαρακτηριστικό γνώρισμα για τα ανώτατα στελέχη των όλων των ενόπλων δυνάμεων- αφού από τις κρίσεις για κάποια από αυτά θα σημάνει το ξαφνικό του πέρατος μιας σταδιοδρομίας 35 περίπου χρόνων.

Συνέπεια της παράτασης του χρόνου διεξαγωγής των είναι και η φοβική αντιμετώπιση των πραγμάτων από τα στελέχη με απώτερο στόχο να αποφύγουν την διεξαγωγή κάποιου λάθους που τις περισσότερες φορές οδηγούν και στα αντίθετα αποτελέσματα.

Ο κ. Υπουργός αντί να υπογράψει στις σχετικές αποφάσεις και να διεξαχθούν οι κρίσεις αμέσως με την έναρξη της προβλεπόμενης προθεσμίας, αντίθετα αγνόησε παντελώς τα στελέχη και την αποκατάσταση της ηρεμίας στο Σώμα και ταξίδεψε επί 10 ήμερο στις ΗΠΑ, ενώ με την επιστροφή του δεν έχασε ευκαιρία να διατάξει και μία ΕΔΕ για το τραγικό συμβάν στο Αγαθονήσι.

Για την εκπρόθεσμη διενέργεια των κρίσεων απαιτήθηκαν για πρώτη φορά στα χρονικά του Λ.Σ, 3 συνεδριάσεις- ξαφνικές διακοπές συνεδριάσεων των αρμόδιων συμβουλίων Συμβουλίων ενώ στον Τύπο διέρρευσε και μία ζητηθείσα από τον Υπουργό παραίτηση του Αρχηγού του Λ.Σ η οποία δεν έγινε ποτέ.

Το χαρακτηριστικό και των κρίσεων του έτους 2018 είναι το ίδιο όπως και των προηγούμενων ετών διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.:

Όποιος δεν είναι μαζί μας ή δεν υποτάσσεται στην βούλησή μας ΑΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ.

Αποτέλεσμα ήταν και φέτος να αποστρατευθούν άξιοι αξιωματικοί και να συνεχίσει να διοικεί το Σώμα ομάδα αρεστών στους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όχι όμως και απαραίτητα από τους πλέον ικανούς.

Έτσι παρατηρήθηκε το φαινόμενο:

Αποστρατεύεται Υπαρχηγός Σώματος με θητεία ενός έτους και με πλούσια προσφορά στο Σώμα και αντίθετα παραμένει ο άλλος Υπαρχηγός για τρίτο συνεχόμενο έτος στην θέση του.

Δεν γνωρίζουμε τι είναι αυτό «που δένει τόσο στενά» τον κ. Αρχηγό με τον κ. Α΄ Υπαρχηγό, ούτε τι είναι αυτό που ωθεί τον κ. Α΄ Υπαρχηγό να κάνει καριέρα στον βαθμό του Υπαρχηγού..

Το βέβαιο είναι ότι ο κ. Αρχηγός έχει αποτύχει πλήρως μέχρι σήμερα για τις επιλογές του ως προς τους Υπαρχηγούς που ηγούνται των διευθύνσεων επί των ναυτιλιακών θεμάτων

Αλλά τι να πούμε και φέτος που επέλεξε έναν κατά τα άλλα άξιο αξιωματικό αλλά που δεν έχει υπηρετήσει ούτε μία ημέρα σε διεύθυνση με ναυτιλιακό αντικείμενο;

Αποστρατεύθηκαν τόσο φέτος αλλά και τα προηγούμενα δύο χρόνια ικανότατοι και καταξιωμένοι αξιωματικοί στην συνείδηση των στελεχών του ΛΣ και για να επιτευχθεί αυτό έγινε τεράστια προσπάθεια αποδόμηση της προσφοράς των και παντοίους τρόπους, με στόχο να προωθηθούν οι αρεστοί.

Στους διαδρόμους λέγεται ότι αποστρατεύθηκε Περιφερειάρχης Αρχιπλοίαρχος με μεγάλη προσφορά στα θέματα μετανάστευσης αλλά και στα των προσλήψεων και της εκπαίδευσης – λειτουργίας των Σχολών Λ.Σ, επειδή λέει δεν κυνηγούσε τους λιμενάρχες του Ανατολικού Αιγαίου;

Τι έχει να πει σχετικά η ηγεσία και ιδιαίτερα ο Α΄ Υπαρχηγός;

Αυτή είναι η λογική της στήριξης του προσωπικού στο Ανατολικό Αιγαίο από την Πολιτική και Στρατιωτική ηγεσία;

Μετά από αυτά ασφαλώς και δεν είναι ανεξήγητο γιατί έχουμε διαχειρίσεις περιστατικών του τύπου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ και άλλων που φανερώνουν την αδυναμία συντονισμού Πολιτικής και στρατιωτικής Ηγεσίας και αποτελεσματικής αξιοποίησης των δυνατοτήτων του Λ.Σ.

Αλήθεια -καθώς πληροφορούμεθα- πόσο ωφέλιμη είναι η μη ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ του Υπουργού και του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος και ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες, που στα Ανατολικά σύνορα της χώρας καθημερινά εκτυλίσσονται γεγονότα, που επηρεάζουν την εθνική ασφάλεια της χώρας;

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο