Ου γαρ οίδασι τι ποιούσι

Πόντιος Πιλάτος ο ΚΕΕΠ απέναντι στις Διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας για την ασφάλεια των ελληνικών πλοίων;

Υποβαθμίζεται η  Ασφάλεια Ελληνικών Πλοίων και η ποιότητα της Ελληνικής Ναυτιλίας;

Σε κανένα δεν προκαλούν  έκπληξη τα αναφερόμενα στην πρόσφατη  Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας (ΦΕΚ:Β΄ 2284) για τις Επιθεωρήσεις  για την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ από τα Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης Πλοίων (Τ.Κ.Ε.Π.) που ιδρύονται στα Λιμεναρχεία και στα Λιμενικά Τμήματα!!!.

Και αυτό γιατί είχε προηγηθεί -με αφορμή το ναυάγιο του Δ/Ξ  ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ- η μεταφορά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στους Νηογνώμονες της αρμοδιότητας έκδοσης πιστοποιητικών ασφάλειας των Ελληνικών Πλοίων και η παράλληλη συκοφάντηση του Προσωπικού του ΚΕΕΠ.

Καμία συγνώμη στο προσωπικό,   μετά τα πορίσματα περί δολιοφθοράς στο συγκεκριμένο πλοίο.

Καμία μελέτη για την αλόγιστη αυτή ενέργεια. Λες και τα πλοία δεν είχαν ελεύθερη την δυνατότητα επιλογής Νηογνώμονα για την έκδοση των πιστοποιητικών τους ασφαλείας.

Από την έκδοση του ν. 4507/2017 να οι καθυστερήσεις στην έκδοση των πιστοποιητικών, να νεότερες νομοθετικές ρυθμίσεις για παράταση των καθορισμένων ημερομηνιών   για την ισχύ ήδη εκδοθέντων πιστοποιητικών…

Σήμερα έρχεται ο Υπουργός και με την Απόφασή του ορίζει να εκδίδουν πιστοποιητικά τα Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης Πλοίων.

Με απλά λόγια αυτό που δεν επιτρέπεται να εκδίδει η Κεντρική Υπηρεσία στην οποία  υπηρετούν ειδικευμένοι Αξιωματικοί και Πολιτικοί υπάλληλοι Επιθεωρητές απόφοιτοι Πολυτεχνικών Σχολών, που έχουν προσληφθεί ειδικά για αυτόν τον σκοπό, θα το εκδίδουν οι Λιμενικές Αρχές ή τα Λιμενικά Τμήματα των   15ατόμων (συμπεριλαμβανομένων και των 6 σκοπών φύλαξης των κτηρίων)…

Αλήθεια που θα βρεθούν τα στελέχη Λ.Σ. για  να πλαισιώσουν τις θέσεις του Προϊσταμένου, των Τομεαρχών και του Υπεύθυνου Συντονισμού Τ.Κ.Ε.Π. και οι οποίοι μάλιστα πρέπει να διαθέτουν και  προσόντα Επιθεωρητή;

Πού θα βρεθούν όλες αυτές οι ειδικότητες Επιθεωρητών  από ιδιώτες για να πλαισιώσουν τα Τ.Κ.Ε.Π.;

Να θυμίσουμε, ότι πλέον τα Τ.Κ.Ε.Π. -μεταξύ άλλων- θα διενεργούν ΑΡΧΙΚΕΣ επιθεωρήσεις, θα εγκρίνουν ΝΑΥΠΗΓΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ, ΜΕΛΕΤΕΣ για όλες τις κατηγορίες των πλοίων, θα διενεργούν ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑΣ  κ.λ.π. κ.λ.π.

Δηλαδή, ότι έκανε προηγούμενα ο ΚΕΕΠ που είχε συσσωρευμένη εμπειρία και γνώση, θα το κάνουν οι ελεγχόμενες από αυτόν Υπηρεσίες τα Τ.Κ.Ε.Π…

Δεν είναι κρατικές Υπηρεσίες τα Τ.Κ.Ε.Π.;

Αν δεν είναι αυτό στρουθοκαμηλισμός, τότε τι είναι;

Πως είναι δυνατόν να πιστοποιηθούν νέοι ιδιώτες Επιθεωρητές (άρθρο 6 παρ. 4 της Απόφασης), όταν  απαιτείται να έχουν φοιτήσει στη Σχολή Επιθεωρητών των άρθρων 10 και 11 του τερατουργήματος ν. 4507/2017, η οποία όμως ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ;

Πώς είναι δυνατόν προκειμένου διενεργηθεί  επιθεώρηση ενός πλοίου από ένα Τ.Κ.Ε.Π. και εκδοθούν από αυτό Πιστοποιητικά Ασφάλειας, να απαιτείται η προσκόμιση αντιγράφου του ατομικού  φακέλου  του πλοίου σε περίπτωση που τηρείται από  άλλο Τ.Κ.Ε.Π. ή τον Κ.Ε.Ε.Π.;

Να σημειώσουμε, ότι για τους Νηογνώμονες το Υπουργείο δείχνει γαλαντομία, αφού με την λόγω Υ.Α. απαιτείται από τον Νηογνώμονα να στέλνει μία περιληπτική κατάσταση του πλοίου όπως αυτή απεικονίζεται στον ατομικό φάκελο του πλοίου καθώς και αντίγραφα όλων των εγγράφων που απαιτούνται για τη διενέργεια της ως άνω επιθεώρησης.

Υπάρχει ή δεν υπάρχει υποχρέωση από τον σχετικό Κανονισμό της ΕΕ για ηλεκτρονική   κοινοποίηση στην Αρχή του Κράτους όλων των πιστοποιητικών και επιθεωρήσεων και σχεδίων που εκδίδονται από τους Νηογνώμονες;

Έχει ή δεν έχει υποχρέωση ο ΚΕΕΠ  για ηλεκτρονική τήρηση των ατομικών φακέλων των πλοίων (κατά συνέπεια προσβάσιμους  και στα Τ.Κ.Ε.Π.)  που  έχουν σχέση με τα θέματα ασφάλειας και έκδοσης των σχετικών πιστοποιητικών;

Να θυμίσουμε στον κ. Υπουργό τις  διατάξεις της παρ. 1 του ν. 4532/2018 που θέσπισε ο προκάτοχός του «1. Οι εξουσιοδοτημένοι από την Αρχή οργανισμοί (νηογνώμονες) δύνανται να προβαίνουν στην έκδοση κυβερνητικών πιστοποιητικών, υπογεγραμμένων ηλεκτρονικά, για τα πλοία υπό ελληνική σημαία που πιστοποιούνται από αυτούς για λογαριασμό της Αρχής…»

 

Δηλαδή τα Τ.Κ.Ε.Π. δεν θα έχουν  την δυνατότητα έκδοσης Ηλεκτρονικών Πιστοποιητικών  και θα την έχουν οι ιδιώτες;

 

Προς τι το κουβάλημα των ατομικών φακέλων   από Λιμεναρχείο σε Λιμεναρχείο προκειμένου επιθεωρηθεί ένα πλοίο;

 

Πως θα περάσει από την επόμενη Επιθεώρηση της EMSA  ο ΚΕΕΠ;

 

Αυτά και πολλά άλλα θα μπορούσε να επισημάνει για την Απόφαση που εξέδωσε ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας την τελευταία στιγμή πριν λήξει η σχετική προθεσμία ισχύος των πιστοποιητικών των πλοίων που έχουν εκδοθεί από τον ΚΕΕΠ.

 

Έτσι τα ίδια Πιστοποιητικά Ασφαλείας των πλοίων μπορεί πλέον να εκδίδονται… από υφιστάμενες του ΚΕΕΠ Υπηρεσίες (Λιμεναρχεία- Λιμενικά Τμήματα) και όλα καλά.

 

Ο ΚΕΕΠ στο εξής θα «νίπτει τα χείρας»  όπως  ο Πόντιος Πιλάτος…

 

Μήπως θα έπρεπε, να έχει αντιδράσει ο Κλάδος Ναυτιλίας, δεδομένου ότι τα θέματα ελέγχου της ποιότητας των Επιθεωρήσεων των υπό ελληνική σημαία πλοίων ανήκουν στην αρμοδιότητά του σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 21 του ΠΔ 13/2018  «1…..Την οργάνωση της διενέργειας και την άσκηση ελέγχων της ποιότητας (Quality Control) των επιθεωρήσεων των υπό  ελληνική σημαία πλοίων καθώς και πλοίων με ξένη σημαία που καταπλέουν σε ελληνικούς λιμένες σύμφωνα με το Μνημόνιο Κατανόησης των Παρισίων (Paris MoU),…»

 

 

Σε κάθε περίπτωση, με όλη αυτή την «αβεβαιότητα» για τα θέματα που αφορούν την ασφάλεια των πλοίων και την προστασία ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, δημιουργούνται  ερωτηματικά, που δυστυχώς η πολιτική ηγεσία δεν είναι σε θέση να δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις…

 

Ας ελπίσουμε όλα αυτά, να μην οδηγήσουν σε  καταστάσεις, που μπορεί να εκτεθούν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές…

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο