Πληθώρα αγοραπωλησιών από Έλληνες εφοπλιστές τον Απρίλιο

Έλληνες εφοπλιστές έχουν συνδεθεί με μια σειρά αγοραπωλησιών τον τρέχοντα μήνα (Απρίλιος,2022), σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι επένδυσαν 1.72 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά 89 secondhand πλοίων και εισέπραξαν 1.58 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση 67 πλοίων.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στις πωλήσεις, χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν αυτό της ναυτιλιακής εταιρείας Maran Dry, συμφερόντων του ομίλου Αγγελικούση (Angelicoussis Group) και με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, η οποία πούλησε οκτώ πλοία του στόλου της. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι πούλησε σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, οκτώ Capesize bulk carriers, έναντι 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 114.000 dwt “Maran Aspiration” (κατασκευής του 2012), “Maran Dawn”,”Maran Sky”, “Maran Ocean” & “Maran Sun” (κατασκευής του 2011), “Maran Progress” & “Maran Wisdom” (κατασκευής του 2014) και “Maran Zenith” (κατασκευής του 2013). Επίσης, σύμφωνα με άλλες ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή εταιρεία AM Nomikos, συμφερόντων της οικογένειας Νομικού, πούλησε ένα από τα παλαιότερα πλοία του στόλου της και συγκεκριμένα το bulk carrier “Corona”, χωρητικότητας 46.700 dwt & κατασκευής του 1999, έναντι 10.2 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ και η ναυτιλιακή εταιρεία Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή, πούλησε το Panamax “Maribella” χωρητικότητας 76.600 dwt & κατασκευής του 2004, έναντι 24.9 εκατομμυρίων δολαρίων. Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό της ναυτιλιακής εταιρείας Empire Bulkers, συμφερόντων του Σταμάτη Μόλαρη, η οποία πούλησε το Handysize “Scrooge”, χωρητικότητας 28.400 dwt & κατασκευής του 2006,έναντι 12.75 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ και η Chios Navigation, συμφερόντων της οικογένειας Καρούση πούλησε τα bulk carriers “Doric Arrow”, χωρητικότητας 75.121 dwt & κατασκευής τους 2001 και “Doric Spirit”, χωρητικότητας 52.428 dwt & κατασκευής του 2001 έναντι 13 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο.

Όσον αφορά στις αγορές secondhand πλοίων, χαρακτηριστικές ήταν αυτες της ναυτιλιακής εταιρείας Centrofin, Management Inc., συμφερόντων του Δημήτρη Προκοπίου. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, φέρεται να εξαγόρασε τρία Ultramax bulk carriers, που ανήκαν στο στόλο της πρώην Scorpio Bulkers (SB), έναντι περίπου 95 εκατομμυρίων δολαρίων. Ειδικότερα, ένταξε τα “S Tango” χωρητικότητας 61.192 dwt και κατασκευής του 2015, “S Echo”, χωρητικότητας 61.258 dwt και κατασκευής του 2015 “S Hermes” χωρητικότητας 61.272 dwt και κατασκευής του 2016. Επιπρόσθετα, η εισηγμένη στο NYSE, ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers (SB), συμφερόντων του Πόλυ Χατζηιωάννου, ενίσχυσε περαιτέρω το στόλο της. Πιο συγκεκριμένα, η SB θα εντάξει στο στόλο της τον ερχόμενο Μάιο (2022) ένα κινεζικό Capesize bulk carrier, χωρητικότητας 181.000 dwt & κατασκευής του 2012. Το εν λόγω πλοίο θα μετονομαστεί σε “Michalis Η”. Όσον αφορά στο κόστος του, αυτό ανέρχεται σε 30 εκατομμύρια δολάρια. Ένα ακόμη παράδειγμα είναι αυτό της εισηγμένης στο Nasdaq ναυτιλιακής εταιρείας EuroDry Ltd., συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα, καθώς απέκτησε το Panamax “Santa Cruz”, χωρητικότητας 76.440 dwt & κατασκευής του 2005 έναντι 15.75 εκατομμυρίων δολαρίων. Τέλος, τον τρέχοντα μήνα και σύμφωνα με πηγές η ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, έκανε την πρώτη της εξαγορά για το 2022, καθώς απέκτησε το bulk carrier “Oceanic” χωρητικότητας 82.471 dwt & κατασκευής του 2007 στο ναυπηγείο Tsuneishi Zosen. Αξίζει να αναφερθεί ότι το εν λόγω πλοίο πουλήθηκε από την ελληνική Unisea Shipping, συμφερόντων του Αδαμάντιου Λαιμού.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς το ΠΝ προσπαθεί να εμποδίσει το ρωσικό πετρέλαιο στον Λακωνικό Κόλπο

Σε έναν ιδιότυπο «κλεφτοπόλεμο» προκειμένου να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της μεταφόρτωσης (ρωσικού) πετρελαίου στα ανοιχτά του Λακωνικού Κόλπου, έχει επιδοθεί η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να εμποδιστεί μια από τις πλέον επιτυχημένες επιχειρήσεις παράκαμψης των κυρώσεων που έχει επιβάλει η

Ποιος είναι ο Έλληνας πυροσβέστης*

«Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί μεγάλες καταστροφές σε μερικές από τις οποίες η πατρίδα κλήθηκε να πενθήσει μαζικές απώλειες με κυριότερες την πλημμύρα στη Μάνδρα Αττικής το 2017 με 24 θύματα, την πυρκαγιά στο Μάτι με 104 νεκρούς, το

Οι ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας που έχουν μπει στη ναυτιλία

Η χρήση της τεχνολογίας έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικότητας, με τη ναυτιλία να μην αποτελεί εξαίρεση. Ανάπτυξη της τεχνολογίας σημαίνει εξέλιξη, νέα δεδομένα, καινούργιες πρακτικές και όλα αυτά είναι απαραίτητα σε μια σύγχρονη επιχείρηση. Φυσικά η Ελλάδα, πρωταγωνιστεί διαχρονικά

Η Ευρώπη άνοιξε «κουμπαρά» 400 δισ. για όπλα και άμυνα – Πώς θα τα μαζέψει

Το ταμείο έκτακτης διάσωσης της ΕΕ — που δημιουργήθηκε στην κορύφωση της κρίσης χρέους — θα μπορούσε να είναι η απάντηση σε αυτό που εύχονται οι κυβερνήσεις των κρατών μελών της Ε.Ε. Μια έτοιμη δεξαμενή χρημάτων που θα μπορούσαν να

Μετάβαση στο περιεχόμενο